علائم زگیل تناسلی در زنان + عکس در داخل واژن و اطراف آن

شناخت علائم زگیل تناسلی زنان به شما کمک خواهد کرد تا بیماری زگیل تناسلی را بهتر بشناسید. زگیل های تناسلی یکی از شایعترین بیماری های منتقله از راه تماس جنسی در جهان هستند. در ادامه علائم و نشانه های این بیماری را به همراه عکس زگیل تناسلی در زنان، و همچنین عکس زگیل تناسلی خفیف در زنان را مشاهده خواهید کرد.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی (STD) است. این بیماری باعث ایجاد زگیل (برجستگی های کوچک یا رشد) در داخل و اطراف اندام تناسلی و راست روده می شود. با وجود آنکه برخی از زگیل ها بسیار کوچک هستند، اما می توانید آنها را احساس یا مشاهده کنید.

عکس زگیل تناسلی در زنان

آیا زگیل تناسلی در زنان شایع است؟

این ویروس در واقع به گروهی بیش از 60 ویروس اشاره دارد که توسط دانشمندان شناسایی شده است و مسئول ایجاد زگیل در هر جایی از بدن میباشد، ولی تنها بعضی از گونه های این ویروس از طریق جنسی انتقال می یابد. کارشناسان بر آورد میکنند که ۲۶ میلیون نفر از آمریکایی ها آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی هستند و به نظر میرسد که این میزان رو به افزایش است حدود یک سوم از گونه های ویروس پاپیلومای انسانی از طریق تماس جنسی گسترش می یابد و تنها در ناحیه تناسلی زندگی می کنند.

مطلب پیشنهادی: آیا رابطه جنسی دهانی باعث انتقال زگیل تناسلی می شود؟

فقط یک نوع از این ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی میشود .انواع دیگر HPV باعث ایجاد سرطان دهانه رحم و سایر سرطان های ناحیه تناسلی میشود . این ویروس مانند بسیاری از بیماری های منتقله از راه جنسی ، معمولا باعث عفونت نهفته میشود و یا اینکه علائم قابل رویت ندارد.
زگیل تناسلی زنان عکس:

عکس زگیل تناسلی
 

نحوه تشخیص زگیل تناسلی

متخصصان معمولا، زگیل تناسلی را با معاینه فیزیکی تشخیص می دهند. برای دیدن بهتر زگیل‌ ها (در صورتی که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌ شوند)، ممکن است از کولپوسکوپ استفاده کنند یا محلول سرکه را در ناحیه تناسلی بمالند. یک متخصص همچنین ممکن است، نمونه کوچکی از زگیل قابل مشاهده را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه بفرستد. این آزمایش می تواند به تایید تشخیص کمک کند. گاهی اوقات هم برای بانوان معاینه کامل لگن و پاپ اسمیر انجام می شود.

علائم زگیل تناسلی در زنان

زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان و گلوی فردی که تماس جنسی از راه دهان با فرد آلوده داشته، رشد کند. هرچند این موارد نادر هستند. در آقایان شیوع زگیل های تناسلی کمتر است، در صورت ایجاد، در نوک و شفت آلت تناسلی، در اسکروتوم یا در اطراف مقعد پدیدار میشود. همه افراد مستعد ابتلا به زگیل تناسلی هستند. زگیل های تناسلی در زنان می توانند درون یا اطراف نواحی زیر پدیدار شوند:

  • واژن
  • مهبل
  • دهانه رحم
  • مقعد
  • ناحیه کشاله و بالای ران

از آنجایی که این ویروس می تواند از طریق ارتباط جنسی دهانی نیز منتقل شود، امکان پدیدار شدن این زگیل ها بر لب، دهان و گلو وجود دارد. زگیل های تناسلی اغلب زائده ها یا برآمدگی هایی کوچک و گوشتی هستند. تعداد زگیل ها متغییر بوده و امکان دارد به صورت دسته هایی شبیه به گل کلم پدیدار شوند. زگیل های تناسلی معمولا به رنگ پوست یا اندکی تیره تر هستند. این برآمدگی ها می توانند صاف یا زبر باشند. همچنین، امکان دارد زگیل ها به قدری کوچک باشند که دیده نشوند. زگیل های تناسلی اغلب سبب ایجاد علائم نمی شوند. با این حال، علائم زیر می توانند به همراه زگیل ها اتفاق افتند:

  • خارش
  • سوزش
  • حساسیت به لمس یا درد
  • خونریزی
 
زگیلها ممکن است سطح رشد یافته یا صاف، کوچک یا بزرگ، و تک و یا در یک گروه که بعضی اوقات شبیه گل کلم هستند، داشته باشند. به طور معمول، زگیل ها به رنگ گوشت یا کمی روشن تر و بدون درد هستند. بعضی از آنها به رنگ صورتی یا خاکستری ظاهر می شوند و به ندرت باعث خارش، درد و یا خونریزی می شوند.
 
 
زگیل های تناسلی اغلب خوشه ای هستند و می توانند بسیار کوچک باشند و همچنین می توانند به توده های بزرگ بر روی بافت های دستگاه تناسلی گسترش یابند. زگیل های تناسلی که درمان نمی شوند، اغلب خود به خود ناپدید می شوند. در موارد دیگر، در نهایت ممکن است رشد گوشتی و رشد یافته با ظاهر گل کلم مانند را توسعه دهند. دوره انکوباسیون زگیل های تناسلی حدود دو تا چهار ماه است و 4 تا 6 هفته طول می کشد تا شریک جنسی را با HPV آلوده کند. در دو سوم افراد آلوده، ممکن است تا 9 ماه قبل از اینکه زگیل ظاهر شود، طول بکشد.

دلایل انتقال زگیل تناسلی در زنان

زگیل های تناسلی در اثر ابتلا به ویروس HPV به وجود می آیند. HPV نوعی عفونت منتقل شونده جنسی است. به گفته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها، HPV رایج ترین عفونت منتقل شونده جنسی در ایالات متحده آمریکا می باشد. این بیماری نزدیک به 79 میلیون نفر را در ایالات متحده مبتلا کرده که اغلب آن ها نیز افراد بالغ با سن کمتر از 30 سال می باشند. هر ساله نزدیک به 14 میلیون مورد ابتلای جدید به این بیماری در ایالات متحده گزارش می شود. فرد مبتلا می تواند به روش های زیر ویروس را به دیگران منتقل کند:

  • ارتباط جنسی از راه واژن، مقعد یا دهان
  • تماس پوستی مستقیم در نواحی تناسلی
  • زایمان

زگیل های تناسلی همیشه بلافاصله پس از ابتلای فرد پدیدار نمی شوند. ظاهر شدن این زگیل ها می تواند چندین ماه یا سال به طول انجامد. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها بیان دارد که اغلب افراد بدون دریافت درمان با ویروس مقابله کرده و این مورد هیچ مشکلی برای سلامت فرد ایجاد نمی کند. پس از دفع یا از بین بردن ویروس، فرد توانایی انتقال این بیماری را نخواهد داشت. HPV انواع بسیار متنوعی دارد. انواعی از HPV که سبب بروز زگیل تناسلی می شوند، سرطان زا نیستند.

آیا ویروس hpv خطرناک است؟

ویروس های hpv کم خطر، زگیل ایجاد می کنند اما عامل سرطان دهانه رحم نیستند. با این حال، ویروس های با خطر بالا باعث سرطان دهانه رحم می شوند و با سرطان وولو، مقعد، آلت تناسلی مردان(نادر) مرتبط هستند. گرچه اکثر عفونتهای HPV به سرطان پیشرفت نمی کنند، اما برای زنان مبتلا به دیسپلازی گردن رحم اهمیت دارد و پاپ اسمیر منظم در آنها بسیار مهم است. به طور بالقوه پیش آگهی بیماری های گردن رحم خوب است و قابل درمان است.
تشخیص زگیل تناسلی
متخصصین مراقبت از سلامتی معمولا با معاینه مستقیم و دیدن، زگیل های تناسلی را تشخیص می دهند. زنان مبتلا به زگیل های تناسلی باید برای عفونت HPV احتمالی گردن رحم معاینه شوند. زگیل های تناسلی بسته به عواملی مانند اندازه و مکان، به روش های مختلف درمان می شوند. به یاد داشته باشید که درمان می تواند زگیل ها را از بین ببرد ولی ویروس را نابود نمی کند و اغلب بعد از درمان زگیل ها دوباره ظاهر می شوند.

راه های درمان زگیل تناسلی در زنان

در حال حاضر هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد. اغلب، سیستم ایمنی افراد در طول زمان با این ویروس مبارزه می کند. در صورتی که زگیل های تناسلی سبب ناراحتی فرد شوند، پزشک می تواند آن ها را از بین برده یا دارو هایی را جهت رفع علائم تجویز کند. این درمان همچنین می تواند خطر انتقال عفونت به دیگران را نیز کاهش دهد.

دارو های موضعی زگیل های تناسلی شامل موارد زیر می شوند:

  • پودوفیلوکس
  • ایمی کوئیمود
  • پودوفیلین
  • تری کلرو استیک اسید
درمان معمولا شامل محلول پودوفیلین است که در منطقه مورد نظر زده می شود و بعدا شسته می شود. پودوفیلین توسط پزشک یا پرستار زده می شود و بهتر است در زگیل های خارجی کوچک استفاده شود. بی خطر و نسبتا ارزان است اما باعث کمی درد و ناراحتی می شود. پودوفیلین باید بعد از یک تا چهار ساعت شستشو شود و در بیشتر موارد باید هر هفته و به مدت شصت هفته درمان شود. مقدار بسیار زیاد دارو می تواند عوارض جانبی مضر، از جمله آسیب عصبی را ایجاد کند. اگر باردار هستید، از این درمان استفاده نکنید.
 
 

پزشک می تواند از بین بردن زگیل ها را برای افرادی تجویز کند که به زگیل های بزرگ یا مقاوم به درمان ابتلا یافته اند. در پایین تعدادی از این روش ها بیان شده اند:

1- کرایوتراپی: در این روش زگیل ها به وسیله نیتروژن مایع منجمد می شوند. کرایوتراپی می تواند سبب ایجاد احساس سوزش، درد و تاول شود.

2- برش جراحی: در این روش پزشک زگیل ها را با تیغ جراحی از بین می برد. قبل از این فرایند، در ناحیه درمان داروی بی حسی موضعی اعمال می شود.

3- الکتروکاتری: در این روش پزشک به وسیله یک ابزار الکتریکی زگیل ها را سوزانده و از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده می کند.

4- لیزر درمانی: در این فرایند، جراح با استفاده از پرتو نوری پر قدرت زگیل ها را از بین می برد. این درمان پس از انجام شدن می تواند سبب بروز درد و تحریک پذیری شود.

ضروری است که از به کار گیری درمان های زگیل های دیگر بر روی زگیل های تناسلی خودداری شود. در غیر اینصورت، علائم بدتر می شوند. از بین بردن زگیل های تناسلی عفونت HPV را از بین نمی برد. امکان بازگشت این زگیل ها پس از درمان وجود داشته و فرد مبتلا باز هم می تواند این عفونت را به دیگران منتقل کند. همچنین، استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی می تواند به کاهش خطر انتقال عفونت کمک کند اما از انتقال آن به صورت کامل پیشگیری نمی کند. زگیل های کوچک را می توان از طریق جراحی با کرایو (انجماد)، الکتروکوتر (سوزاندن) یا درمان لیزر حذف کرد. گاهی اوقات جراحی برای حذف زگیل های بزرگ که به درمان های دیگر پاسخ نمی دهند، لازم است.

بعضی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از داروهای ضد ویروسی برای درمان زگیل هایی که پس از برداشت با روش های سنتی عود می کنند، استفاده می کنند. این داروها به طور مستقیم به زگیل تزریق می شود. دارو گران است و میزان عود را کاهش نمی دهد. سرانجام، می توانید اجازه دهید زگیل ها خود به خود از بین روند. در عرض سه ماه، 20 تا 30 درصد از زگیل های غیر گردن رحم خود به خود رفع می شوند. اما بهترین درمان زگیل در مردان استفاده از کرایوتراپی است.
 
کرایو تراپی

زگیل تناسلی خفیف در زنان

زگیل تناسلی عموما به صورت خود به خودی از بین میرود. برای دانستن نکات بیشتر میتوانید بازدن بر روی مقاله ی زیر به آن مراجعه کنید.

مطلب مرتبط: درمان زگیل تناسلی خفیف

زگیل تناسلی در زنان چه عوارضی دارد؟

بیش از 100 نوع ویروس HPV وجود دارد. انواعی که سبب ایجاد زگیل تناسلی می شوند سرطان زا نیستند. این زگیل ها حتی در صورت عدم درمان، سرطانی نمی شوند. با این حال، امکان دارد فرد همزمان به بیش از یک نوع از ویروس HPV مبتلا شود. حداقل 14 نوع از ویروس HPV توانایی ایجاد سرطان از جمله سرطان دهانه رحم را دارند. در صورت ابتلای خانم ها به زگیل تناسلی، پزشک انجام غربالگری و بررسی وجود علائم سرطان دهانه رحم یا انواع پر خطر HPV را پیشنهاد می دهد.

به خانم ها توصیه میشود که موارد زیر را رعایت کنند:

  • خانم های 21 تا 29 ساله باید هر 3 سال یکبار آزمایش غربالگری دهانه رحم را انجام دهند. این آزمایش به تست پاپ اسمیر نیز شناخته می شود.
  • خانم های 30 تا 65 ساله باید هر 3 سال یکبار آزمایش پاپ اسمیر یا هر 5 سال یکبار پاپ اسمیر و HPV را انجام دهند.
  • خانم های 30 تا 65 ساله همچنین می توانند هر 5 سال یکبار تنها آزمایش ابتلا به HPV را انجام دهند.

غیر طبیعی یا نامشخص بودن نتایج آزمایش پاپ اسمیر الزاما به معنای ابتلای فرد به سرطان نیست. پزشک جهت بررسی هر گونه تغییرات در سلول های دهانه رحم انجام آزمایش های دیگر را نیز تجویز خواهد کرد. زنان باردار و دارای سابقه ابتلا به زگیل های تناسلی باید سابقه خود را با پزشک در میان بگذارند. در این موارد احتمال بروز هر گونه عوارض بارداری یا مشکلات برای نوزاد نادر است. ابتلا به زگیل تناسلی در حین بارداری می تواند فرایند زایمان را دشوار تر کند.

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

تنها راه پیشگیری از زگیل تناسلی در زنان ،جلوگیری از تماس مستقیم با ویروس است که از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. اگر زگیل در ناحیه تناسلی قابل مشاهده باشد، باید از تماس جنسی قبل از درمان زگیل اجتناب شود. استفاده از لاتکس در طی رابطه جنسی ممکن است برخی از محافظت ها را فراهم کند و معمولا از انتقال زگیل به گردن رحم جلوگیری میکند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد.
 

سوالات متداول

آیا پیشگیری از بارداری می تواند سبب ایجاد مصونیت در برابر زگیل های تناسلی یا عفونت HPV شود؟

اجتناب از برقراری رابطه جنسی می تواند از انواع HPV پیشگیری کند که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند. افراد حتی با اجتناب از رابطه جنسی نیز می توانند به HPV  مبتلا شوند. از این موارد ابتلا می توان به انواعی اشاره کرد که سبب بروز زگیل های رایج پوستی می شوند. برخی محققان گمان می کنند که عفونت HPV می تواند در هنگام زایمان از مادر به نوزاد منتقل شود. دلیل آن نیز مطالعاتی است که ابتلا به عفونت HPV را در کودکان خردسال و راهبه های منزوی گزارش کرده اند.

همچنین، تماس دستی تناسلی و دهانی تناسلی نیز به عنوان روش های انتقال ویروس بیان شده اند. HPV معمولا به وسیله تماس جنسی مستقیم در حین فعالیت جنسی منتقل می شود. این ویروس در مایعات بدن یافت نشده و از طریق آن ها منتقل نمی شود. همچنین، HPV در خون یا اندام های برداشته شده جهت پیوند نیز یافت نشده است. به نظر می رسد استفاده از کاندوم خطر انتقال ویروس HPV را در حین فعالیت جنسی کاهش می دهد اما به صورت کامل از آن جلوگیری نمی کند. دارو های اسپرم کش یا روش های هورمونی پیشگیری از بارداری قادر به جلوگیری از انتقال این عفونت نیستند.

آیا آزمایشی جهت تشخیص ابتلا به زگیل های تناسلی وجود دارد؟

گاهی اوقات با مشاهده تغییراتی که در نتیجه آزمایش پاپ اسمیر نشان داده می شود، می توان به حضور HPV در بدن فرد مشکوک شد. این آزمایش سلول های غیر طبیعی را تشخیص می دهد که می توانند به سلول های سرطانی تبدیل شوند. عفونت HPV می تواند سبب ایجاد تغییرات پیش سرطانی در دهانه رحم شود که در آزمایش پاپ اسمیر نشان داده می شوند. در صورتی که نتیجه آزمایش پاپ اسمیر یک خانم غیر طبیعی باشد، آزمایش های پیشرفته تری برای او انجام خواهد شد. ابتلا به HPV را می توان به وسیله نمونه برداری نیز تشخیص داد.

در صورت عدم درمان زگیل های تناسلی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در برخی افراد زگیل های تناسلی ظرف چند ماه یا سال به صورت خود به خود از بین خواهند رفت. در موارد دیگر در صورت عدم درمان امکان دارد این زگیل ها مقاوم شده، رشد کرده و دسته هایی را به وجود آورند. حتی از بین بردن زگیل ها نیز پیشگیری از بازگشت آن ها را تضمین نمی کند.

آیا زگیل های تناسلی دردناک هستند؟

زگیل های تناسلی اغلب دردناک نیستند اما می توانند سبب خارش، حساسیت به لمس یا احساس سوزش در ناحیه مبتلا شوند.

دوره نهفتگی زگیل های تناسلی چقدر است؟

مدت زمان بین ابتلا به HPV و پدیدار شدن زگیل های تناسلی بسیار متغییر است. از آنجایی که اغلب افراد مبتلا علائمی از خود بروز نداده و یا به زگیل مبتلا نمی شوند، تعیین زمان پدیدار شدن زگیل ها پس از ابتلا به ویروس ناممکن است. ممکن است پدیدار شدن زگیل ها پس از ابتلا به ویروس چندین روز، ماه یا سال به طول انجامد.

زنان مبتلا به تغییرات پیش سرطانی دهانه رحم ،چه اقداماتی باید انجام دهند؟

زنانی که در ناحیه داخلی دهانه رحم خود (uterine cervix) به تغییرات پیش سرطانی خفیف تا متوسط مبتلا شده اند، جهت اطمینان از عدم پیشروی این تغییرات به سرطان باید درمان شوند. در این موارد، درمان معمولا شامل برداشتن به روش جراحی یا تخریب بافت مبتلا می شود.

کونیزاسیون: کونیزاسیون فرایندی است که به وسیله تیغ جراحی، لیزر یا روشی به نام LEEP ناحیه پیش سرطانی دهانه رحم برداشته می شود. در روش LEEP با استفاده از جریان الکتریکی ناحیه مورد نظر به وسیله یک سیم نازک برداشته می شود. کرایوتراپی (انجماد) یا لیزر درمانی نیز می توانند جهت تخریب نواحی حاوی تغییرات پیش سرطانی احتمالی استفاده شوند.

اگر زگیل های تناسلی در خود و یا شریک جنسی مشاهده کنید، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. از آنجا که هیچ راهی برای پیش بینی اینکه زگیل ها رشد و یا ناپدید می شوند وجود ندارد، افرادی که مشکوک به زگیل های تناسلی هستند نیز باید بررسی و درمان شوند.


3.6/5 - (71 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۸ اسفند ۲( 6 روز پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر من چندسالیه این دونه روی پوست تخم و التم هست اینا چیه و باید درمان بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ اسفند ۲( 6 روز پیش)
      با سلام و احترام لطفا عکس ضایعات رو در سایت با رعایت قوانین ارسال عکس از جمله سایز عکس و فرمت آن ارسال کنید
  • تصویر کاربر لیلا سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 30 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر دخترم نزدیک ۱۰ سالشه برای معاینه لوزه زبانی دکتر از اتسکوپ گوش استفاده کرد و متاسفانه ضدعفونی نکردن و رو میز بدون سینی و...رها شده بود دستگاه منم اعتراض کردم میگن از این چیزی منتقل نمیشه آقای دکتر چقدر ممکن هست اگر در دهان شخص دیگه استفاده شده باشه و با سطح زبان و...برخورد کنه زگیل منتقل کنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر .... یکشنبه ۲۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده رابطه دهانی داشتم که البته برای رعایت با کاندوم بوده اگه به فرض شخص مقابل اچ پی وی داشته باشه احتمال سرایت از طریق بزاق قابل توجهه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      بله احتمالش هست
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام
    هنگام تزریق گارداسیل حدود دو قطره از سرنگ خارج شد وریخت و پس از تزریق هم از محل تزریق چند قطره خون خارج شد . آیا گارداسیل بی اثر شده و باید تکرار شود ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      بهتره که در مراکز معتبر تزریق رو انجام بدین نیاز به تکرار دوز نیست
  • تصویر کاربر Masta شنبه ۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر
    دکتر من تا حالا رابطه جنسی نداشتم و یه سری دونه و یکی دوتا برجستگی توی واژنم دیدم که نه سوزش نه خارش و نه حتی خونریزی داره. به دکتر زنان مراجعه کردم تشخیصشون زگیل تناسلی بوده و به من پماد و داروهای بالا بردن سیستم ایمنی دادن
    از نظر شما اینا زگیله؟
    و سوال دیگه اینکه اگر زگیل باشه از طریق دست دادن به فرد مبتلا منتقل میشه یا نه؟
    چون پزشکی که من بهشون مراجعه کردم معتقد بودن که منتقل میشه
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      عکس های واضح تر بفرستید
  • تصویر کاربر میثم پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 30 مشاهده پرسش
    با سلام، آیا امکان تشخیص سن بیماری در بدن زوج وجود داره؟ در واقع اینکه زوج یا زوجه کدامیک ابتدا مبتلا شده ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۵ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۲۵ دی ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر مدتی هست که سوزش دارم‌و رحمم حساس شده بعضی وقتا سوزش ادرار دارم ولی زائده ای ندیدم آیا میتونه زگیل باشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ دی ۲( 1 ماه پیش)
      با عرض سلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر Mona شنبه ۲۳ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقتتون بخیر
    من تاحالا رابطه جنسی نداشتم فقط رابطه جنسی دهانی داشتم الان یه مدتیه یه حالتی رو روی پوست ناحیه تناسلیم می‌بینم.
    نمیدونم جوشه یا زگیله ممنون میشم راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ دی ۲( 2 ماه پیش)
      زگیل نیست
  • تصویر کاربر سلام شنبه ۲۳ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 40 مشاهده پرسش
    ایا این زگیل است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ دی ۲( 2 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۸ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام سر الت ۳ دونه هست میتونم با دست بکنم بعد دوباره رشد میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ دی ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام لطفا عکس ضایعات رو در سایت با رعایت قوانین ارسال عکس از جمله سایز عکس و فرمت آن ارسال کنید
    2. تصویر کاربر رضا جمعه ۸ دی ۲( 2 ماه پیش)
      سلام دکتر اول یکی بود بعد بمرو ۳ تا شدن یه چیز سیاه وسط رشد میکنه با دست در میاد پایین سر الت هم ۵ بر جسته هستن
    3. تصویر کاربر رضا جمعه ۸ دی ۲( 2 ماه پیش)
      سلام این عکس دوم هست
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ دی ۲( 2 ماه پیش)
      با عرض سلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر