درمان صد در صد زگیل تناسلی مردان در خانه

آیا درمان سریع زگیل تناسلی مردان در خانه امکان پذیر است؟ آیا درمان قطعی زگیل تناسلی با طب سنتی واقعیت دارد؟ چه موادی دشمن زگیل تناسلی محسوب می شوند؟

درست است که برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان باید به پزشک مراجعه کرد اما می توان از درمان های خانگی زگیل تناسلی نیز استفاده کرد با این تفاوت که زمان درمان طولانی تر می شود و برخی موارد ممکن است بی نتیجه باشد با این حال ما در مورد درمان های خانگی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده ایم.

سریعترین درمان زگیل تناسلی مردان

امروزه عبارت هایی مانند درمان سریع زگیل تناسلی در خانه و درمان قطعی زگیل تناسلی در خانه توسط افراد مبتلا بسیار جست و جو می شود. اما واقعیت این است که زگیل های تناسلی با درمان های خانگی به سرعت از بین نمی روند و در صورت انتخاب این مدل روش ها می بایست صبور باشید. اما اگر از دید پزشکی به قضیه نگاه کنید روش هایی مانند انجماد و جراحی، سریعترین درمان زگیل تناسلی مردان و زنان است. آن هم فقط در یک جلسه!

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب

درمان زگیل تناسلی مردان و زنان با سرکه سیب توسط افراد زیادی توصیه می شود. روش درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب اینگونه است که شما می توانید یک پنبه یا گاز را به سرکه ی سیب آغشته کنید و آن را هر شب روی زگیل های تناسلی بمالید. پوست روی زگیل ممکن است در 1 تا 2 روز اول سیاه شود که نشانه ی خوبی است! با این روش زگیل معمولا در عرض 1 تا 2 هفته از بین می رود.

۲ پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان
 

مطلب مرتبط: انتقال زگیل تناسلی

روغن درخت چای برای درمان خانگی زگیل تناسلی مردان و زنان

در کنار سایر مزایای سلامتی، خواص ضد قارچی روغن های اساسی مورد مطالعه قرار گرفته اند. روغن درخت چای یک روغن اساسی است که در برابر قارچ و سایر ارگانیسم ها، از جمله شپش سر، سودمند است. روغن درخت چای به عنوان یک درمان خانگی زگیل تناسلی مفید باشد .

شما می توانید یک قطره روغن درخت چای رقیق (مخلوط یک قطره روغن با یک یا دو قطره روغن حامل مانند روغن نارگیل) و مستقیم روی زگیل بگذارید.

بعضی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، بنابراین مقدار کمی روغن درخت چای رقیق شده را روی بازویتان آزمایش کنید. اگر بعد از 24 ساعت هیچ واکنشی وجود نداشته باشد، قابل استفاده است.

روغن درخت چای می تواند باعث تحریک و ایجاد سوزش یا التهاب شود که این باعث کاهش اندازه زگیل می شود. از استعمال روغن درخت چای در دهان و یا واژن خودداری کنید. نیاز است از این روغن به مدت چند هفته استفاده کنید، و اگر بیش از حد تحریک کننده باشد، مصرف آن را قطع کنید.

استفاده از روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک در درمان زگیل تناسلی

روغن کرچک بدون بو و مزه، برای درمان مشکلات پوستی بسیاری از جمله زگیل های تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک دارای خواصی ضد التهاب و ضد ویروس می باشد که به درمان خانگی زگیل تناسلی کمک می کند. یک گلوله پنبه را به روغن کرچک خالص آغشته کنید. (این نوع روغن، به وسیله فشار بر روی دانه ها و بدون اعمال گرما بدست می آید.) پنبه را بر روی زگیل قرار داده، آن را چسب کرده و اجازه دهید یک شب بر روی آن بماند.

صبح روز بعد، پنبه را برداشته و محل را با آب گرم شستشو دهید. به آرامی آن ناحیه را به وسیله یک پارچه یا لیف اسفنجی بسابید تا سلول های مرده برداشته شوند. این درمان را به صورت روزانه تکرار کنید تا زگیل ها تیره شده و در نهایت از بین بروند.

مطلب مرتبط: برای درمان زگیل تناسلی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

چای سبز

استفاده از چای سبز در برابر زگیل های تناسلی موثر است. چای سبز به یک ترکیب در پمادی به نام سینه کاتچین (ورجن) اضافه شده که به صورت تجویزی در دسترس است. شما همچنین می توانید مقدار بیشتری از عصاره چای سبز را خریداری کنید و یک یا دو قطره از آن را به روغن نارگیل اضافه کنید و به عنوان درمان خانگی زگیل تناسلی از آن استفاده کنید.

استفاده از آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا در درمان زگیل تناسلی

آلوئه ورا به دلیل خواص التیام بخش آن، معمولا در درمان خانگی زگیل های تناسلی مردان و زنان مورد استفاده قرار می گیرد.علاوه بر این، این گیاه دارویی سرشار از خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است. همچنین، آلوئه ورا می تواند سبب تسکین پوست و رفع خارش شود.

  • یک برگ آلوئه ورا را بریده و ژل آن را خارج کنید.
  • یک گلوله پنبه را آغشته به ژل کرده و آن را مستقیما بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.
  • پنبه را به وسیله نوار چسب بر روی پوست نگه داشته و اجازه دهید یک شب به همان حالت بماند.
  • صبح روز بعد، گلوله پنبه را برداشته و ژل را به وسیله آب گرم از روی پوست خود بشویید.
  • این کار را به مدت یک ماه یا تا زمان از بین رفتن زگیل ها ادامه دهید. 

همچنین، می توان عصاره آلوئه ورا را نیز جهت تقویت سیستم ایمنی نوشید. این کار به بدن کمک می کند تا به سرعت با ویروس ایجاد کننده زگیل های تناسلی مقابله کند.

مطالب مرتبط: علائم زگیل تناسلی در زنان

پیاز برای درمان خانگی زگیل تناسلی مردان و زنان

پیاز یک ماده ضد میکروبی عالی است که به کاهش انتشار ویروس ایجاد کننده زگیل تناسلی کمک می کند. علاوه بر این، سبب بهبود جریان خون و تسریع فرایند درمان می شود. جهت درمان خانگی زگیل تناسلی، باید پیاز را به همراه نمک استفاده کرد تا بهترین نتایج بدست آیند.

  • 2 پیاز را برش داده و یک قاشق چای خوری نمک بر روی آن ها بپاشید.
  • روی آن را پوشانده و بگذارید یک شب در همان حالت بماند.
  • صبح روز بعد، پیاز ها را در یک صافی ریخته و با یک قاشق بر روی آن ها فشار دهید تا عصاره آن ها خارج شود. این عصاره را بر روی زگیل های تناسلی اعمال کنید.
  • اجازه دهید تا به مدت یک ساعت به این حالت باقی بماند سپس آن قسمت را با آب گرم شسته و  به صورت ضربه ای (نه مالشی) خشک کنید.
  • این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید تا زگیل های تناسلی از بین روند.

دشمن زگیل تناسلی: فولات و ب 12

ب ۱۲

کمبود فولات و ب 12 باعث افزایش خطر ابتلا به ویروس HPV می شود. مصرف مولتی ویتامین یا فولات و مکمل های B-12 ممکن است در بهبود بیماری به بدن شما کمک کند تا از عفونت ویروس HPV جلوگیری کند و باعث ازبین بردن زگیل تناسلی شود.

رژیم غذایی و تغییر در شیوه ى زندگی

داشتن زگیل های تناسلی فشار زیادی روی بدن شما ایجاد می کند. اگر زگیل دارید برای بدن شما دشوار است که با سایر بیماری ها مقابله کند. برای کمک به تسریع بهبود زخم، باید هر گونه عوامل استرس زائی مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی سنگین یا غذاهای ناسالم را ترک کنید.

غذاهایی که در رژیم غذایی شما قرار می گیرند عبارتند از:

  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان (بلوبری، زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کدو)
  • برگ سبزهای تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی
  • غلات کامل
  • بادام ها
  • لوبیا
  • گوشت کم چرب

این غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند و احتمال عود پاپیلوما ویروس (HPV) را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آن ها اجتناب کنید عبارتند از:

  • هر گونه آلرژی های غذایی ممکن (لبنیات، سبوس، ذرت، مکمل های غذایی)
  • غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس
  • کافئین و دیگر محرک ها

‼خطرات و هشدارها

مهم است به یاد داشته باشید که خلاص شدن از زگیل تناسلی خارجی به این معنا نیست که شما دیگر عفونت ندارید. اگر چه در موارد نادر، HPV می تواند هم زگیل تناسلی و هم سرطان دهانه ى رحم ایجاد کند. شما ممکن است بیش از یک نوع HPV داشته باشید. مهم این است که حتی اگر درمان خانگی زگیل تناسلی را انجام دهید به دکتر مراجعه کنید.

نکته: ویروسی که زگیل های تناسلی ایجاد می کند، می تواند به مدت طولانی به صورت نهفته در بدن باقی بماند. بنابراین اگر شما زگیل هایتان را درمان کردید و از آنها خلاص شدید، ممکن است دوباره عود کنند.
 

مطلب مرتبط : کرایوتراپی بهترین راه درمان زگیل تناسلی

شما می توانید با استفاده از گیاهان فوق به بهبود بیماری اچ پی وی یا همان زگیل تناسلی کمک کنید. اما هنوز هم به یک دکتر برای بررسی و درمان عفونت های منتقله از راه جنسی (STI) که ممکن است موجب زگیل شود رجوع کنید. اگر STI باعث ایجاد زگیل شود، ممکن است به درمان های اضافی برای درمان بیماری و جلوگیری از انتقال عفونت به هر گونه شرکای جنسی نیاز داشته باشید.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

3.6/5 - (134 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر