درمان خانگی درد بیضه سمت راست

درمان خانگی درد بیضه سمت راست و چیزهایی که باید درمورد ورم و درد بیضه سمت راست بدانیددر این مقاله گنجانده شده است. درد بیضه همان احساس ناراحتی در بیضه ها یا کیسه ی بیضه است. دلایل درد، ناراحتی یا ورم بیضه ممکن است خطرناک باشند و علت خارش بیضه ها و کشاله ران  ‌‌چیست آیا نیازمند مداوای فوری است. مثل بیماری پیچ خوردگی بیضه که یک فوریت پزشکی است و نیاز به جراحی دارد.

علت درد بیضه سمت راست

درمان درد بیضه سمت راست در خانه

درد بیضه سمت راست و علائم آن

 درد بیضه سمت راست معمولا با علائمی همراه است و این علائم شامل:

درمان خانگی درد بیضه سمت راست دارو

درمان خانگی درد بیضه سمت راست وجود نخواهد داشت، مگر اینکه پزشک بتواند علت درد را بفهمد. به طورکلی، اگر خودتان یا فرزندتان دچار درد بیضه شدید، باید فورا به دنبال مراقبت پزشکی باشید. برای تسکین موقت درد، داروهایی مثل ایبوپروفن و استامینوفن کارساز هستند. به یاد داشته باشید که به خاطر خطر سندرم ری از مصرف آسپرین برای کودک خودداری کنید. از انجایی که بیضه عضوی حساس در آقاین هست به درمان های خانگی بسنده نکنید و حتما به پزشک اورولوژی مراجعه کنید. درمان های دارویی به علت درد بستگی دارد و شامل موارد زیر است:

بیضه ها چگونه رشد می کنند؟

آناتومی و ‌‌رشد بیضه ها به چه صورت است؟ هنگامی که مردان در بیضه هایشان احساس درد می کنند، بسیار نگران و مضطرب می شوند. به منظور درک بهتر دلایل مختلف این نشانه، داشتن اطلاعات درباره ی آناتومی و رشد بیضه ها ضروری است

علل شایع درد بیضه سمت راست کدامند؟

درد، ناراحتی، ورم و کوفتگی بیضه ها علل زیادی دارد که برخی از آن ها اورژانس های جراحی محسوب می شوند که نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارند تا بیضه ی آسیب دیده را درمان کنند. اگر روی بیضه ی خود جوش میزنید، میتوانید پماد برای جوش روی بیضه را تهیه کنید.

زخم:

زخم بیضه ها اغلب منجربه درد شدیدی می شود. در عین حال که ضربه زدن مستقیم به کیسه ی بیضه دردناک است، معمولا فقط باعث احساس درد موقت می شود. اکثر آسیب دیدگی های بیضه به خاطر ترومای بلانت( آسیب های ورزشی، ضربه یا مشت مستقیم، تصادفات با ماشین، آسیب استرادال) هستند.

درد بیضه سمت راست

پیچ خوردگی بیضه:

پیچ خوردگی بیضه یک فوریت جراحی است. این عارضه زمانی رخ می دهد که بیضه داخل کیسه اش می پیچد، خواه ناخواسته خواه در حالت کمتر رایج و دراثر ترومای مستقیم. همچنین هنگام چرخش بیضه، رگ های خونی که توسط طناب بیضه احاطه شده اند هم می چرخند که منجربه توقف جریان خون به سمت بیضه ی آسیب دیده می شود.

التهاب اپیدیدیم:

التهاب اپیدیدیم اغلب به علت عفونت است و شایع ترین علت درد بیضه در مردان ۱۸ سال به بالاست. با این وجود، در پسران به بلوغ نرسیده و مردان سالخورده ظاهر می شود.

چنانچه در کیسه ی بیضه یا بیضه ها احساس درد می کنید، در اسرع وقت با یک پزشک یا مراقب سلامت تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی در تهران

منبع:emedicinehealth