عکس جواب آزمایش اسپرم نرمال

از کجا بفهمیم اسپرم سالم است؟ آزمایش اسپرم شما هنگامی نرمال است که روی برگه آزمایش عدد های بدست آماده در رنج نرمال باشند. عکس جواب آزمایش اسپرم نرمال عکسی است که مانند عکس زیر نتایج آزمایش صحیح باشند. ستون اول از سمت راست نشان دهنده ی مقادیر نرمال است مثلا اگر نتیجه ی نرمال120-30 است، نتیجه ی شما باید یک عددی بین 30 تا 120 باشد اگر اینگونه بود جواب آزمایش سیمن شما نرمال است.

عکس جواب آزمایش اسپرم خود را با عکس زیر مقایسه کنید. اما در هر صورت بهتراست که به پزشک متخصص یعنی پزشک اورولوژی مراجعه کنید.

عکس جواب آزمایش سیمن طبیعی و نرمال

عکس جواب آزمایش سیمن نرمال

غیر طبیعی بودن جواب آزمایش اسپرم نشانه چیست؟

نتایج غیرعادی به چه معناست؟آیا به معنای عقیم شدن است؟از کجا بفهمم عقیم شدم؟ نتایج غیر طبیعی ممکن است نشان دهنده مشکل ناباروری مردان باشد. به عنوان مثال، اگر تعداد اسپرم بسیار کم یا بسیار زیاد باشد، ممکن است مردی باروری کمتری داشته باشد. اسیدی بودن مایع منی و وجود گلبول های سفید خون (که نشان دهنده عفونت است) ممکن است بر باروری تأثیر بگذارد. آزمایش ممکن است اشکال غیر طبیعی یا حرکات غیر طبیعی اسپرم را نشان دهد. با این حال، ناشناخته های بسیاری در ناباروری مردان وجود دارد. در صورت مشاهده جواب آزمایشی که نرمال نیست، ممکن است آزمایشات بیشتری  نیاز باشد.اما در هر صورت نگران نباشید بسیاری از این مشکلات قابل درمان هستند.

آیا آزمایش اسپرم خطرناک است؟

خیر این آزمایش هیچ خطری ندارد. اما موارد  هست که روی کیفیت اسپرم شما تاثیر گذارند، این موارد شامل:

تعدا اسپرم ها در آزمایش اسپرم

علت انجام آزمایش اسپرم چیست؟

چرا ازمایش مایع منی انجام می شود؟ آنالیز مایع منی یکی از اولین آزمایشاتی است که برای ارزیابی باروری مردان انجام می شود. این می تواند به تعیین اینکه آیا مشکل در تولید اسپرم یا کیفیت اسپرم باعث ناباروری می شودیا نه  کمک کند. حدود نیمی از زوج هایی که نمی توانند بچه دار شوند، مشکل ناباروری مردانه دارند. این آزمایش همچنین ممکن است بعد از وازکتومی یا عمل عقیم کردن مردان، برای اطمینان از عدم وجود اسپرم در مایع منی استفاده شود. این می تواند موفقیت وازکتومی را تایید کند.

آمادگی ها ی قبل از آزمایش سیمن

چگونه برای آزمون آماده شویم؟ برای داشتن تعداد کافی اسپرم، 2 تا 3 روز قبل از آزمایش هیچ گونه فعالیت جنسی که باعث انزال می شود، انجام ندهید. با این حال، این زمان نباید بیشتر از 5 روز باشد، اگر بیشتر از 5 روز باش ممکن است کیفیت اسپرم کاهش یابد. درباره خرما برای سفتی کمر بیشتر بدانید.

5/5 - (1 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر