زگیل تناسلی در کجا رشد می کند

زگیل تناسلی در کجا رشد میکند؟ همانطور که از اسم این بیماری پیداست به ناحیه تناسلی مربوط می شود و در این نواحی رشد میکند. زگیل تناسلی با زگیل هایی که روی دست و پا پیدا می شوند متفاوت است. این نوع از زگیل میتواند در نواحی مانند: واژن، مقعد، مجرای ادرار، داخل واژن( برای اطلاعات بیشتر عکس زگیل تناسلی در داخل واژن راببینید) در مردان: روی بیضه، روی آلت، اطراف آلت، کشاله ی ران و روی لب که به آن  زگیل روی لب می گویند به وجود بیاید.

زگیل روی آلت مردان

زگیل تناسلی مردان در کجا رشد می کند؟

 همانطور که گفتیم زگیل تناسلی در مردان ممکن است در نوک آلت تناسلی، بدنه ی آلت تناسلی، روی کیسه بیضه یا اطراف مقعد دیده شود. زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلوی فردی که رابطه دهانی با فرد آلوده داشته است ایجاد شود.

زگیل تناسلی زنان در کجا رشد میکند؟

زگیل تناسلی در خانوم ها میتواند داخل واژن یا روی آن ظاهر شود، حتی میتواند اطراف مقعد باشد. گاهی این زگیل ها در مجرای ادرار نیز یافت می شوند. زگیل تناسلی برای خانوم ها خطرناک تر از آقایان است زیرا می تواند باعث ایجاد سرطان دهانه ی رحم بشود. آیا زگیل تناسلی باعث سرطان میشود؟ البته که همه زگیل ها باعث ایجاد سرطان نمیشوند.تنها بعضی از گونه های این ویروس میتوانند باعث سرطان بشوند.

عکس زگیل در زنان

آیا زگیل تناسلی روی دست رشد میکند؟

ویروس هایی که باعث ایجاد زگیل روی دست  یا پا می شوند با ویروس هایی که باعث زگیل تناسلی می شوند متفاوت هستند. انسان ها در برابر صدها ویروس زگیل و تبخال حساس هستند که هر کدام از این ویروس ها با دیگری متفاوت است. اگرچه زگیل و تبخال مسری هستند، اما زگیل روی دست یا پا نمی تواند به ناحیه تناسلی منتقل شود و بالعکس.

6نوع زگیلی که ممکن است با آن درگیر شوید

6 نوع مختلف زگیل در مقطعی از زندگی، ممکن است روی دست‌ها، پاها یا قسمت دیگری از بدنتان زگیل ایجاد شود. اگر دارید، در اینجا نحوه تشخیص نوع زگیل شما آمده است. این مهم است زیرا همه زگیل ها را نمی توان با یک محصول خانگی برای رفع زگیل درمان کرد. برخی نیاز به توجه پزشک دارند.

1. زگیل های معمولی

زگیل های معمولی همان زگیل هایی هستند که بیشتر افراد با شنیدن کلمه زگیل به آن فکر می کنند. اینها اغلب گرد، با سطح ناهموار هستند و روی انگشتان دست، انگشتان پا، آرنج، زانو و گاهی اوقات صورت رشد می کنند. مردم می گویند این نوع زگیل شبیه یک گل کلم ریز است زیرا سطحی ناهموار و ناهموار دارد. رنگ آنها متمایل به خاکستری است و ممکن است لکه های تیره ای را مشاهده کنید که رگ های خونی بسیار کوچک و لخته شده هستند.

عکس زگیل در کف پا

2. زگیل کف پا و کف دست

زگیل کف پا نوع دیگری از زگیل است که بسیاری از افراد نام آن را شنیده اند. آنها در کف پا ظاهر می شوند (پلانتار). برخی از زگیل های کف پا کوچک هستند، به صورت خوشه ای رشد می کنند و روی سطح ظاهر می شوند. سایر زگیل های کف پا به سمت داخل رشد می کنند و می توانند بسیار دردناک باشند. با اینها، ممکن است سوراخ کوچکی را ببینید که با پوست سفت احاطه شده است. زگیل کف دست به جای آن در کف دست یا انگشتان ایجاد می شود. اینها گاهی اوقات در اثر لمس یا برداشتن زگیل کف پا ایجاد می شوند. شکل، دایره

3. زگیل های مسطح

زگیل های مسطح مانند نام آن ها صاف و صاف هستند و ناهموار نیستند. آنها به صورت دسته‌ای روی صورت، پشت دست‌ها، بازوها یا پاها، معمولاً در گروه‌های ۲۰ تا ۲۰۰ تایی تشکیل می‌شوند. در حالی که آنها در کودکان رایج هستند، می توانند در بزرگسالان نیز ظاهر شوند، اغلب در نتیجه ورود ویروس از طریق بریدگی های کوچک ایجاد شده از تراشیدن صورت یا پاها.

4. زگیل فیلیفرم

زگیل های رشته ای مانند انگشتان بسیار کوچک و نازک در ساقه ها به سمت بالا رشد می کنند. آنها تمایل دارند روی پلک ها یا اطراف بینی یا دهان رشد کنند، اما می توانند روی گردن یا زیر چانه شما نیز رشد کنند. این زگیل‌ها به رنگ گوشتی هستند و اغلب شبیه برچسب‌های پوستی هستند، مخصوصاً در مراحل اولیه. از آنجایی که زگیل های رشته ای در نزدیکی چشم ها، دهان یا بینی شما قرار دارند، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا گزینه های درمانی را بیابید. سعی نکنید خودتان این موارد را درمان کنید، زیرا اکثر درمان‌های خانگی برای رفع زگیل دارای موادی هستند که نمی‌توانند داخل یا نزدیک چشم، دهان یا بینی شوند.

عکس زگیل اطراف زبان

 5. زگیل های اطراف زبان

زگیل های اطراف زبان اغلب به دلیل جویدن ناخن ها یا کوتاه کردن ناخن ها خیلی نزدیک به پوست ایجاد می شوند. HPV که باعث ایجاد زگیل می شود، سپس از طریق شکاف های کوچک و اغلب دیده نشده در پوست وارد می شود. در ابتدا، ممکن است فکر کنید که این زگیل ها فقط پوست ضخیم شده اطراف ناخن های پا یا انگشتان دست هستند. همانطور که آنها رشد می کنند، متوجه یک بافت خشن و شبیه گل کلم خواهید شد و ممکن است این ناحیه دردناک شود زیرا زگیل زیر ناخن را تحت فشار قرار می دهد.

 6. زگیل تناسلی

این زگیل‌ها در ناحیه تناسلی یا اطراف آن ظاهر می‌شوند و در اثر شکل متفاوتی از HPV نسبت به سایر زگیل‌های ذکر شده در اینجا ایجاد می‌شوند. اگر در اطراف ناحیه تناسلی خود (روی یا نزدیک آلت تناسلی یا فرج) زگیل دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. این‌ها را نمی‌توان با ترکیب W یا سایر درمان‌های بدون نسخه زگیل درمان کرد.

پروفسور حسین کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر