عوارض زگیل تناسلی در زنان

زگیل های تناسلی عفونت های مقاربتی بسیار شایعی هستند که معمولاً از طریق رابطه ی جنسی واژینال و مقعدی منتقل می شوند. اگر از نظر جنسی فعال هستید، بهتر است برای پیشگیری از انتقال این بیماری از کاندوم استفاده کنید و سکس بدون کاندوم نداشته باشید از همه مهمتر، و با علائم و عوارض زگیل تناسلی در زنان  آشنایی داشته باشید. وقتی صحبت از زگیل های تناسلی می شود، زنان می توانند به دنبال علائمی همچون توده ها یا برجستگی های گوشتی کوچک، خارش، ناراحتی و سوزش در ناحیه تناسلی خود باشند. با اینکه زگیل های تناسلی می توانند بسیار نگران کننده، استرس زا و شرم آور باشند، قابل درمان هستند. 

روش های درمانی زیادی وجود دارد که پزشکان ممکن است توصیه کنند و درمان مناسب می تواند زگیل ها را به سرعت و مؤثر از بین ببرد. اگر زنی هستید که از زگیل های تناسلی رنج می برید، سکوت نکنید و به دنبال کمک و درمان آنها باشید. زیرا درمان نکردن این زگیل ها ممکن است باعث بروز بیماری های دیگری در بدن شما بشوند که در ادامه با آنها آشنا میشوید.

عوارض اچ پی وی در بدن زنان

چگونه از ابتلا به اچ پی وی جلوگیری کنیم؟

اچ پی وی یا زگیل های تناسلی، عفونت های مقاربتی شایعی هستند، اما شما می توانید از طریق چند روش مختلف، انتقال آنها را متوقف کنید. اگر به عنوان یک زن می خواهید از ابتلا یا انتقال زگیل های تناسلی جلوگیری کنید، روش های زیر را می توانید امتحان کنید:

زگیل های تناسلی و سرطان رحم

یکی از عوارض زگیل های تناسلی برای زنان این است که میتواند، موجب سرطان زگیل تناسلی در زنان و رحم شود. البته نه همیشه و نه با هر نوع زگیلی اما این امکان وجود دارد. ویروس پاپیلومای انسانی، عامل زگیل های تناسلی و سرطان رحم می باشد. انواع مختلفی از  HPV وجود دارد که می توانند نتایج مختلفی را در پی داشته باشند. برخی از این سویه های ویروس از برخی دیگر خطرناک تر هستند.  HPV نوع 16 و 18 مواردی هستند که عامل بیش از 70% موارد سرطان رحم در انگلیس هستند. بیش از 90 درصد زگیل های تناسلی بر اثر  HPV نوع 6 و 11 ایجاد می شوند. این نوع  HPV ها موجب بروز سرطان نمی شوند. در انگلیس، واکسن های  HPV به دختران و پسران 12 تا 13 سال توصیه می شود. واکسیناسیون  HPV می تواند به حفاظت در برابر سرطان رحم و زگیل های تناسلی کمک کند.

 واکسن  HPV در دو دوز در بازار وجود دارد. پرسش و پاسخ درباره واکسن گارداسیل را بخوانید تا با بیشتر با این واکسن آشنا بشوید. برای حفاظت کامل، تزریق هر دو واکسن اهمیت زیادی دارد. همچنین آزمایش بررسی رحم که به پاپ اسمیر نیز شناخته می شود برای زنان 25 تا 64 سال انجام می شود. در این آزمایش از نمونه ای از سلول ها برای بررسی سلامت رحم و کمک به شناسایی سلول های غیرطبیعی در رحم استفاده می شود. سپس از این نمونه برای آزمایشات HPV استفاده می شود و انواع خاصی از ویروس را می تواند شناسایی کند. این آزمایشات معمولاً هر سه سال یکبار باید انجام شوند.

تزریق واکسن گارداسیل برای زنان

آیا زگیل های تناسلی در زنان قابل درمان هستند؟

بله، زگیل های تناسلی در زنان قابل درمان هستند و با درمان میتوانید از عوارض زگیل تناسلی در زنان جلوگیری کنید. چندین روش مختلف برای درمان زگیل های تناسلی وجود دارد.

چگونه می توان زگیل های تناسلی در زنان را درمان کرد؟

روش های مختلفی برای درمان زگیل های تناسلی وجود دارد که عبارتند از:

درمان مناسب برای شما به ظاهر زگیل ها، تعداد و محل آنها بستگی دارد. پزشک می تواند توصیه های پزشکی لازم را به شما ارائه دهد.

فیلم فریز کردن اچ پی وی

زگیل تناسلی چه شکلی است؟

پزگیل های تناسلی در زنان می توانند به شکل های مختلفی ظاهر شوند. آنها ممکن استبه شکل زگیل مسطح یا همان صاف و یا برجسته باشند و رنگ آنها ممکن است از رنگ پوست گرفته تا سفید، خاکستری یا تیره تر باشد. اندازه این زگیل ها می تواند متفاوت باشد و می توانند بسیار کوچک باشند. شما برای درست دیدن آنها ممکن است نیاز به آینه داشته باشید. اگر متوجه هر یک از علائم و نشانه ها شُدید، به احتمال زیاد نشانه ی وجود زگیل می باشد. اقدام بعدی معاینه توسط پزشک می باشد. برای انجام این کار می توانید به یک کلینیک سلامتی جنسی مراجعه کنید تا پزشک یا پرستار زگیل های تناسلی را تشخیص دهد و در درمان آنها به شما کمک کند.

علائم زگیل های تناسلی در زنان

زمانی که صحبت از زگیل های تناسلی می شود، زنان می توانند به دنبال چندین علائم مختلف باشند که نشانه ی عفونت می باشد:

عکس زگیل تناسلی در خانوم ها

آیا زگیل های تناسلی در زنان جدی هستند؟

با اینکه زگیل های تناسلی خطرناک نیستند، اما می توانند موجب سوزش، خارش، استرس عاطفی، ناراحت یا خجالت شوند. بسیاری از زنان در می یابند که زگیل های تناسلی روی اعتماد به نفس آنها تأثیر می گذارند و می توانند بسیار استرس زا باشند. هیچ درمانی برای زگیل های تناسلی وجود ندارد. یعنی اگر ویروس در بدن شما باقی بماند، همیشه احتمال بازگشت آنها وجود دارد یا ممکن است حتی بعد از درمان علائم دوباره برگردند. اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، بدن شما ممکن است سخت تر از شر ویروس خلاص شود و به همین دلیل ممکن است زگیل ها دوباره برگردند.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر