درمان زگیل تناسلی داخل واژن

بحث امروز در مورد درمان زگیل تناسلی داخل واژن است. زمانی که زگیل تناسلی می آید و قسمت داخل را درگیر می کند چه باید کرد! در آقایان زگیل تناسلی معمولا قسمت بیرونی ناحیه تناسلی را درگیر میکند. زگیل تناسلی ، در قسمت قدامی، در قسمت تحتانی و اغلب مواقع در ناحیه به اصطلاح پوبیک یا شرمگاهی که مو دارد، به علت برخورد ترشحات، ایجاد می شود. در بعضی مواقع حتی مجرای ادرار نیز درگیر می شود. شایع ترین محلی که در مجرا درگیر می شود، نوک مجراست. در ادامه مطلب، درمان زگیل داخل واژن را توضیح خواهیم داد. برای اظلاعات بیشتر عکس زگیل تناسلی در داخل واژن را ببینید.

عکس زگیل تناسلی در داخل واژن

علائم زگیل تناسلی داخل واژن

علائم زگیل تناسلی داخل واژن عبارتند از:

عکس زگیل تناسلی در داخل وازن

زگیل تناسلی داخل واژن

زگیل تناسلی در خانم ها بیشتر اطراف واژن، قسمت خروجی و ناحیه ران است. وقتی که قسمت بیرونی درگیر است حتما باید توسط یک متخصص زنان یا با گذاشتن یک اسپوکلوم داخل واژن و گردن رحم، از جاهایی که به علت زگیل ممکن است درگیر شود، زگیل ها و این نواحی را بررسی کند. پس در مورد درمان زگیل داخل واژن می توان گفت که اگر داخل واژن و یا گردن رحم گرفتار باشد، درمان انتخابی و قطعی و طلایی این زگیل ها باز هم کرایو است. بعد از انجام کرایو یا فریز کردن نیاز است که مراقبت های بعد از فریز زگیل تناسلی را بدانید و آنها را انجام دهید.

عوارض درمان نکردن زگیل داخل واژن

اگر زگیل ها از نوع پر خطر باشد و هیچ اقدامی برای درمان آنها صورت نگیرد می تواند خطر سرطان رحم را در زن ها افزایش دهد. همانطور که می دانید بیش از 40 نوع زگیل وجود دارد که دو نوع آن، یعنی اچ پی وی 6 و 36 از نوع پر خطر زگیل تناسلی هستند و می توانند باعث تغییراتی در  گردن رحم زنان شوند و مقدمات سرطان گردن رحم را ایجاد کنند. بنابراین به شدت تست پاپ اسمیر را مخصوصا برای خانم هایی که مشکوک به زائده هایی در ناحیه تناسلی هستند و یا شریک جنسی آنها مبتلا به زگیل تناسلی است، پیشنهاد می کنیم.

 

 تست پاپ اسمیر مشخص می کند که تغییرات بافت گردن رحم نشان دهنده ی اچ پی وی بدخیم است یا خیر؟ اگر در این مرحله موارد مشکوکی گزارش شود، از بافت رحم، نمونه برداری می کنیم تا نوع اچ پی وی و شدت آن، مشخص شود.

علائم اولیه زگیل تناسلی داخل واژن

وجود برجستگی های کوچک تکی یا گروهی در داخل واژن، دهانه رحم یا کشاله ران که ممکن است صاف و یا به صورت گل کلم باشند، از جمله علائم اولیه زگیل داخل واژن است. توجه داشته باشید که تشخیص دقیق زگیل در زنان، نیازمند معاینه توسط پزشک متخصص است.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

2.8/5 - (13 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زیبا دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده به بیماری مبتلاhpvهستم خواستم بدونم با چه روشی از شر این بیماری خلاص میشم
    و جواب آزمایشم پرخطر هست یاکم خطر؟
    خیلی ممنون
    و قبل اینکه پزشک معالجم آزمایش بنویسه فریز کرد برام و یک محلول داد که بشدت زخم شده و درد بدی داره و خون میاد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      نوع پر خطر هست،باید به طور دقیق زیر نظر متخصص زنان باشید و درمان دوره ای و غربالگری دوره ای براتون انجام بشه
  • تصویر کاربر کیمیا سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    ببخشید، همسرم قبلا رابطه زیاد داشته و زیگیل داشته... ما قبلا چند باری سکس از پشت میکردیم ک من مبتلا به زیگیل معقدی شدم و دکتر رفتم گفت بستریت میکنم ک زیگیل هارو در بیارم با بیهوشی و کولپوسکپی رحم هم انجام دادم ک بعد عمل سه روز بعدش دوتا زیگیل داشتم و چند شب پیش با همسرم سکس کردیم و آبشو ریخت داخل واژنم الان سوال من اینه ممکنه اینبار زیگیل تناسلی بگیرم؟؟ خیلی میترسم دکتر... نیاز به تست پاپ اسمیر هست باز با آزمایش hpv؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سالانه تست پاپ اسمیر انجام شود و تحت نظر متخصص زنان باشید
  • تصویر کاربر عسل چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    با سلام بنده برای تهیه واکسن گارداسیل اقدام کردم ولی متاسفانه پیدا نکرده و
    داروخانه واکسن ایرانی پاپیلوگارد شرکت نویان را به باسن من تزریق کرد!می خواستم ببینم آیا این واکسن کارایی دارد و چون از باسن تزریق شده مشکلی نیست؟و دوز های بعدی را هم باید از همین واکسن و از باسن بزنم؟به صورت ۰-۲-۶ ماه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      بله خوبه ، تزریق کنین
  • تصویر کاربر مریم شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام یک ماه پیش داخل واژنم متوجه برحستگی شدم تست پاپ اسمیر و تست نوع زگیل را دادم. که پاپ اسمیر سلامت کامل را اما نوع زگیل 16 بود. کلپوسکپی هیچ تغییری را نشان نداد اما جواب نمونه برداری ها. cin1-2 با احتمال 3 (اخرین پاپ اسمیر من 24 دی 99 بود )
    لطفا راهنمایی می فرمایید چگونه ممکن است cin2-3باشد اما نشانه های زگیل یک ماه پیش دیده شد و پاپ اسمیر من سلامت را نشان می داد. و انکولوژیست فقط برداشتن بخش هایی از دهانه رحم را توصیه کرده اند.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      در حیطه ی کاری تخصص زنان می باشد نه ارولوژی، تحت نظر متخصص زنان باشید
  • تصویر کاربر مريم شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير
    آقاي دكتر من هفته پيش مطب خانم دكتر پناهي كرايو داخل واژن شدم الان متوجه ضايعاتي روي پوست بيروني واژنم شدم لطفا بررسي ميكنيد كه زگيل تناسلي هست يا خير؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 3 سال پیش)
      از قرص آسیکلویر ۴۰۰ میلیگرم هر ۸ ساعت با مایعات فراوان برای ۷ تا ۱۰ روز استفاده کنید. همچنین کپسول سفالکسین هر ۶ ساعت و پماد موپیروسین هر ۸ ساعت
  • تصویر کاربر Sofi پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    سلام من با سوزش ادرار شدید به دکتر مراجعه کردم تست پاپ امیر و اچ پی وی دادم پاپ امیر منفی بود ولی اچ پی وی مثبت با نوع ۱۸ و چند نوع پر خطر دیگر دکتر نمونه برداری کردن و گفتن شاید مجبور با برداشتن یک سانتی متر از دهانه رحم بشیم میخواستم بدونم حتما درمانش جراحی میشه با کلترو درمان کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      حتما نوسط متخصص زنان کولپوسکوپی شوید ، اون تشخیص میده مرحله ی بعدی چیه
  • تصویر کاربر Anna سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر شبتون بخیر ان‌شاءالله سوالی داشتم در زمینه زگیل تناسلی، یکی از دوستان بنده (دختر و باکره هستند) دچار زگیل تناسلی شده و از تیرماه پاورفیت هم مصرف می‌کنه،در اطلاع هستم که فایده نداره پاورفیت اما بزرگوار، ایشان برای آزمایش که رفتن گفتن باید متاهل رباشید تا آزمایش بگیریم. دکتر جان در صورت باکره بودن آزمایشی هست که متوجه بشه هنوز دچار HPV هست یا نه؟؟؟ و اینکه ایشان کرایو کردن و فعلا اثری از ضایعه نیست اصلا
    یک دنیا سپاس🌹🌹🌹🌹
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      نه ، زاهش اینه که اگر ضایعات پوستی دارند ، از ضایعات نمونه برداری انجام شود
  • تصویر کاربر منا چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام من مریض پیوندکلیه بابیماری زمینه ای واسکولیت وگنرهستم ۱۰ماهه که درگیرزگیل تناسلی نوع ۶ هستم وچندنوع کم خطردیگ چطوری سیستم ایمنیم رو قوی کنم باداروهای تضعیف کننده ای که مصرف میکنم چندبارهم محلول پودوفیلین مصرف کردم ولی هرباربیشترازقبل دراومده من خیلی نگرانم وحالم بد بایدچیکارکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      این زگیل است بیایید کرایو کنم درست میشود تیغ زدن ولیزر باعث پخش آن میشود با شماره 02122642744 09351142080 تماس تا وقت ‌کرایو داده شود
  • تصویر کاربر شیوا پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من میخوام بیام برای کرایو
    زگیلهای روی واژن محو شده و از بین رفته اما داخل واژن هست. آیا با یک بار کرایو درست میشه ؟و اینکه میخوام بدونم هزینه کرایو تقریبی چقدر هست؟
    گفتن برم برای کلونو یا یه همچین چیزی ولی من میدونم داخل واژن هست دیدمش و نمیخوام دیگه هزینه اون رو بدم میشه بیام برای کرایو یا باید حتما اون ازمایش با دوربین انجام بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      باید قدم اول معاینه شوید جهت نوبت با ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس بگیرید
  • تصویر کاربر مهدیه جمعه ۲۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 306 مشاهده پرسش
    ۳ سال پیش مبتلا به hpv و مولوسکوم شدم و کرایو انجام دادم و یکساله هیچ عود ضایعه ای نداشتم اما از ده روز گذشته به دنبال شیو و عادت ماهانه روی پوست تناسلی جوش زد فشار دادم سفیدی داشت و فرداش لیزر موی زاید انجام دادم روی ناحیه ملتهب رو لیزر نکردم ۱۰ روز گذشته و پوست ملتهبه زیر پوست دونه سفت لمس میشه.تو این مدت کرم اریترومایسین و سیکالیفت زدم عکس اول که رو بهبود بود اما امروز ملتهبه.چیکار کنم
    1. تصویر کاربر مهدیه یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      داخل باکس سوال جا نمیشد دکتر ذکر کنم که
      تاول نداره شبیه به وارت و مولوسکوم هم نیست.با فشار دادن ناحیه التهاب بیشتر میشه.و گاها مقداری سفیدی که شبیه به عفونت نیست ازش خارج میشه روز دوم که فشارشون دادم به مقدار زیادی خون اومد ازش اما تورمش برطرف شد. الان پوست روی ناحیه تاول یا زخم نیست اما حالت عادیم نیست انگار زیر لایه پوستی عفونت یا التهابی هست که هنوز فرصت خروج پیدا نکرده.
    2. تصویر کاربر مهدیه چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون میشم پاسخ بدید:|
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      با متخصص عفونی مشورت کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر