انتقال زگیل تناسلی با قاشق

آیا زگیل تناسلی با قاشق انتقال می بیابد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، با اینکه تحقیقات نشان داده راه اصلی انتقال زگیل تناسلی از رابطه ی جنسی است، اما اگر کسی درگیر زگیل دهانی باشد و شما با قاشق این فرد غذا میل کنید احتمال درگیر شدن شما به زگیل زیاد است. بااین‌حال، احتمال انتقال زگیل تناسلی از طریق قاشق به دلیل عواملی مانند: میزان تبادل بزاق و پایداری ویروس بسیار ضعیف است. در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

درگیر شدن به زگیل دهانی با قاشق

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی (HPV) به‌عنوان یکی از شایع‌ترین عفونت‌های منتقله جنسی شناخته می‌شود. زنان و مردانی که دارای فعالیت جنسی هستند ممکن است به این عفونت مبتلا شوند اما احتمال قرار گرفتن زنان در معرض خطرات ناشی از این عفونت بیشتر است زیرا در برخی مواقع می‌تواند به بروز سرطان‌های دهانه رحم منجر شود.

زگیل تناسلی ناشی از برخی سویه‌های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که از طریق فعالیت جنسی انتقال می‌یابد. این ویروس‌ها ممکن است به دلیل عواملی مانند: ضعف سیستم ایمنی بدن فعال شوند و زگیل‌های تناسلی را ایجاد کنند. مهمترین نکته این است که برخی از این سویه‌ها کم خطرند و فقط زگیل‌های تناسلی را ایجاد می‌کنند، در حالی که سویه‌های دیگر می‌توانند به سرطان‌های مختلفی، از جمله سرطان سرویکس در زنان، منجر شوند.

۱۴ روش موثر و سریع درمان خانگی زگیل تناسلی مردان و زنان

آیا زگیل تناسلی از طریق قاشق منتقل می شود؟

اگرچه رابطه جنسی به عنوان راه اصلی انتقال HPV شناخته شده است اما تحقیقات جدید نشان داده است که این ویروس می‌تواند از طریق مسیرهای غیرجنسی نیز منتقل شود، از جمله انتقال از طریق بزاق. با این حال، برای انتقال این ویروس از طریق بزاق، نیاز به تبادل زیادی از این ترشحات وجود دارد مانند: آنچه در حین رابطه جنسی دهانی و بوسیدن اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر، انتقال زگیل تناسلی از طریق قاشق مشترک به تنهایی ممکن است موجب انتقال ویروس نشود. زیرا تبادل بزاق در این شرایط معمولاً محدود است.

شایان ذکر است که ویروس HPV پس از خروج از بدن، بسیار ناپایدار است و زمان ماندگاری آن کوتاه است. بنابراین، حتی اگر ویروس به سطح قاشق منتقل شود، احتمال انتقال زگیل تناسلی از طریق قاشق به فرد دیگر به دلیل ناپایداری و زمان محدودی که روی سطح قاشق باقی می‌ماند، کم است. به عبارت دیگر، استفاده از قاشق آلوده به ویروس به تنهایی احتمال انتقال HPV را کاهش می‌دهد اما در صورتی که تبادل زیادی از بزاق را به همراه داشته باشد می‌تواند موجب انتقال این ویروس شود.

انواع جوش ناحیه تناسلی + عکس

انتقال زگیل با قاشق

راه های انتقال زگیل تناسلی کدامند؟

راه های انتقال زگیل تناسلی شامل:

تزریق واکسن برای جلوگیری از زگیل تناسلی

برای پیشگیری از زگیل تناسلی چه باید کرد؟

برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر