سوزاندن زگیل تناسلی

با برداشتن زگیل از طریق لیزر بعید است زخمی برجای بماند. لیزر با پرتو نور بسیار قوی کار میکند تا سلول های زگیل را که باعث رشد بیش از حد روی پوست می شوند از بین ببرد.سوزاندن زگیل تناسلی به خاطر دقتی که دارد به پوست اطراف آسیب نمیزند که این مسئله در روش های درمانی دیگری مثل برش از طریق جراحی و انجماد نیتروژن هم اهمیت دارد. از آنجایی که هیچ برشی در این روش دخیل نیست، بعید به نظر می رسد که درمان زگیل با لیزر زخمی به همراه داشته باشد. بیشتر مردم به همین خاطر درمان از طریق لیزر را بر میگزینند.

درمان زگیل با سوزاندن

سوزاندن زگیل تناسلی برای افراد باردار

دیگر جنبه ی مثبت سوزاندن زگیل تناسلی از طریق لیزر این است که برای افراد باردار هم بی خطر است. البته با این فرض که به دنبال درمان از طریق کلینیک پزشکی لیزر هستید که پزشک هم حضور دارد و نه صرفا یک کلینیک زیبایی. داشتن زگیل تناسلی در طول بارداری می تواند برای کودک در هنگام زایمان خطرآفرین باشد. از این جهت پزشکان به شدت توصیه می کنند که پیش از تاریخ زایمان زگیل تناسلی را از بین ببرید. لیزر بدون دارو می تواند این کار را انجام دهد. پیش از تصمیم گیری در این مورد که آیا حذف زگیل با لیزر در طول بارداری یک عمل موفقیت آمیز است یا خیر می بایست به توصیه ی پزشکتان عمل کنید.

سوزاندن زگیل تناسلی بهتر است یا کرایو

انجام هرگونه جراحی یا بیهوشی می تواند دشوار و دردناک باشد. اگر دچار عفونت شایع زگیل تناسلی شده اید یا زگیل های متعددی روی بدنتان وجود دارند، لیزر می تواند خیلی سریع تر از هر عمل دیگری این زگیل ها را از بین ببرد.دلیل عمده دیگر اهمیت لیزر راحتی بیشتر بیمار است. اما از آنجایی که سوزاندن لیزر گاهی میتواند موجب پخش زگیل بیمار بشود کرایو روش بهتری برای درمان است.

مراقبت های بعد از سوزاندن زگیل تناسلی

همانند جراحی سرمایشی، برداشتن زگیل از طریق لیزر تاول و خراش به همراه دارد. بنابراین برای بهبودی به مقداری زمان نیاز است که از ده تا سی روز ممکن است به طول بینجامدو این به واکنش بدن نسبت به جراحی بستگی دارد. پزشکی که عمل جراحی لیزر زگیل را انجام می دهد دستورالعمل های خاصی را برای دوره ی نقاهت به شما می دهد تا در منزل انجام دهید.این دستورالعمل ها شامل تمیز نگه داشتن محل عمل و استفاده از پماد برای جلوگیری از عفونت است.اثرات جانبی احتمالی درد، خونریزی و ترشح هستند. 

اگر این عوارض ادامه دار بودند، جهت راهنمایی و مشاوره با پزشکتان تماس بگیرید. برای دوران نقاهت، یک موضوع مهم اجتناب از رابطه ی جنسی است آن هم تا زمانی که زگیل ها به طور کامل از بین بروند. این امر از سرایت عفونت به دیگران جلوگیری می کند. هرچند که شما وقتی آمیزش جنسی بدون استفاده از کاندوم داشته  باشید پس از اینکه زگیل های مشهود هم از بین بروند ناقل این بیماری خواهید بود.

درمان زگیل

راه هایی برای کاهش اثرات جانبی سوزاندن زگیل تناسلی

با آنکه برخی از اثرات جانبی حذف زگیل با لیزر موقتی و شایع هستند، برای به حداقل رساندن این اثرات و بهبود سریع تر می توانید چندین اقدام را انجام دهید. در اینجا چند روش برای کاهش اثرات جانبی مربوط به برداشتن زگیل با لیزر آمده است.

از دستورالعمل های پسا درمانی  پیروی کنید:

متخصص بهداشت متناسب با شرایط شما مراقبت های مخصوص پسا درمان را مقرر میکند. رعایت محتاطانه این توصیه ها به بهینه سازی روند درمان کمک میکند و خطر عوارض را کاهش می دهد.

از ناحیه ی تحت درمان مراقبت کنید:

از ناحیه ی تحت درمان در برابر نور مستقیم خورشید و اشعه های مضر فرابنفش با پوشیدن لباس محافظ مثل کلاه یا لباس آستین بلند و استفاده از ضد آفتاب با SPF بالا محافظت کنید. قرارگرفتن در معرض نور خورشید خطر تغییرات رنگدانه ای را افزایش می دهد و روند بهبودی را طولانی میکند.

از مواد حساسیت زا اجتناب کنید:

تا زمان بهبودی کامل از محصولات مراقبت پوستی حساسیت زا یا آسیب رسان روی ناحیه ی تحت درمان خودداری کنید. مثل کرم های لایه بردار یا اسکراب ها. این محصولات قرمزی، ورم و سوزش را تشدید می کنند.

دکتر زگیل در تهران

از کمپرس های سرد استفاده کنید:

اگر دچار ورم یا قرمزی شدید، کمپرس های سرد یا کیسه های یخ که دور یک دستمال پیچیده شده اند به تسکین این علائم کمک می کنند. دمای پایین و سرد رگ های خونی را منقبض می کند و درد و التهاب را هم کاهش می دهد.

محل تحت درمان را تمیز نگه دارید:

بهداشت محل تحت درمان را با استفاده از صابون ملایم و غیرتحریک کننده و آب ولرم حفظ کنید. از استفاده ی مواد پاک کننده یا شیتشوی بیش از حد که روند بهبود را مختل می کند پرهیز کنید.

پوست را آبرسانی کنید:

برای مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی در محل درمان از یک مرطوب کننده ی ملایم و بدون بو استفاده کنید. آبرسانی به کاهش خارش و کم کردن خطر باقی ماندن جای زخم کمک میکند.

از خاراندن و انگولک کردن خودداری کنید:

دربرابر خاراتون و انگولک کردن اثرات زخم یا محل تحت درمان وسوسه نشوید، زیرا این کار روند بهبودی را طولانی می کند و خطر عفونت و زخم را بالا می برد. اجازه دهید اثر زخم یا کبره به طور طبیعی محو شود.

آب بدن را حفظ کنید و به سبک زندگی سالم ادامه دهید:

پوستی که به خوبی آبرسانی شده است سریع تر بهبود می یابد، پس آب فراوان بنوشید. همچنین انتخاب یک رژیم غذایی متعادل، داشتن خواب کافی و کنترل استرس و اضطراب می تواند سلامت و التیام پوست را بهبود ببخشد.

پرفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر