آیا درمان زگیل تناسلی با سیر صد در صد است؟

از درمان خانگی زگیل تناسلی زنان چه می دانید؟ آیا درمان صد در صد زگیل امکان پذیر است؟ با ما در این مقاله همراه باشید. باید گفت که درمان زگیل تناسلی با سیر، یک درمان طبیعی است که دارای خواص ضد ویروسی است و ممکن است از مسری بودن آن بکاهد. برای کسانی که به دنبال درمان های طبیعی زگیل تناسلی هستند، استفاده از سیر توصیه میشود. این را در نظر داشته باشید که زگیل تناسلی ممکن است دارای عواقب تهدید کننده باشد، بنابراین قبل از شروع هر درمان جدید با پزشک مشورت کنید.

در متن درمان خانگی زگیل تناسلی مردان و نکات مهم درباره استفاده از سیر که ماده ای طبیعی برای درمان است، آورده شده است. ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV، پاتوژن اصلی زگیل های رایج در دست، پا و ارگانهای تناسلی زنان و مردان است. HPV می تواند از طریق تماس جنسی منتقل شود و برخی از انواع آن در زنان با سرطان گردن رحم مرتبط است. هیچ درمان قطعی شناخته شده ای برای HPV وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی درمان زگیل دهانی، ویدیو زیر را تماشا کنید.

درمان زگیل با سیر

آلیسین، یک جزء کلیدی سیر، دارای اثرات ضد میکروبی است و اغلب به دلیل خواص ضد ویروسی و تعدیل کننده ایمنی آن مورد مطالعه قرار می گیرد. برای درمان زگیل با سیر، یک حبه سیر  را له کنید و با آب مخلوط کنید. روی زگیل بمالید و با باند بپوشانید. هر روز به مدت سه تا چهار هفته این کار را تکرار کنید.

ایا سیر برای زگیل تناسلی خوب است؟

بله در مواردی سیر میتواند باعث درمان زگیل تناسلی شما بشود.اما هزگز فراموش نکنید که بهترین درمان مراجعه به پزشک است.

 

عفونتهای HPV

این ویروس یکی از 50 نوع ویروسی است که منجر به ایجاد زگیل در پوست انسان می شود، اما طبق راهنمای حرفه ای بیماری ها شایع ترین و خطرناک ترین است. بر طبق موسسه ملی سرطان عفونت دستگاه تناسلی HPV شایع ترین بیماری جنسی منتقل شده است که به عنوان علت مهم سرطان دهانه رحم هم شناخته شده و هر ساله جان بیش از 4،000 زن آمریکایی را می گیرد. زگیل دست، پاها و اندام های تناسلی علاوه بر داشتن ظاهر نامناسب موجب خارش و سوزش می شود. داروهای ضد ویروسی، واکسیناسیون و جراحی گزینه های درمان رایج عفونت های HPV هستند، گرچه برخی افراد داروهای طبیعی مانند سیر را ترجیح می دهند.

انتقال زگیل تناسلی در دختران باکره

سیر با خواص ضد ویروسی

سیر برای هزاران سال به عنوان مواد غذایی و دارویی مصرف شده و توسط پزشک یونان باستان Hippocrates به عنوان درمان موثر و تصفیه کننده خون شناخته شده است. اخیرا کشف شده است که خواص ضد میکروبی قوی سیر به علت allicin موجود در ترکیب آن است که می تواند انواع مختلف پاتوژن ها، از جمله ویروس ها را از بین ببرد. allicin می تواند طیف گسترده ای از ویروس ها از جمله HPV را از بین ببرد و بر خلاف بسیاری از داروهای ضد ویروسی و آنتی بیوتیک ها، کلنی های مفید باکتری های درون روده ها را نابود نمی کند. ترکیبات دیگر سیر باعث تحریک عملکردها در کبد و روده بزرگ می شود که باعث سم زدایی عمومی در بدن شده و برای تمام عفونت ها مفید است.

درمان زگیل تناسلی با سیر

برای بهترین نتیجه درمان زگیل با سیر، سیر خام خرد شده و یا روغن سیر تازه می تواند به طور مستقیم به زگیل های دست، پا یا اندام های تناسلی اعمال شود. سیر تازه می تواند باعث سوزش و حساسیت موقت پوست شود، اما به سلول های اپیتلیال آسیب نمی رساند. با توجه به گیاهان دارویی پزشکی، توصیه های رایج شامل استفاده از سیر سه بار در روز حداقل یک هفته یا تا زمانی که زگیل تناسلی شروع به چروک شدن و خشک شدن می کند. حبه ها یا کپسول های سیر را می توان به صورت خوراکی مصرف کرد، که به allicin امکان می دهد تا وارد جریان خون شود و به عنوان ضد ویروس سیستمیک عمل کند. کپسول سیر بی بو معمولا برای کسانی که به بوی سیر حساس هستند، در دسترس است. برای استفاده از سیر و اعمال ان به بدن خود نکات زیر را در نظر بگیرید:

1- پوست خود را امتحان کنید

امتحان سیر روی پوست

درمان زگیل تناسلی مردان با سیر یکی از راه های شایع درمان زگیل تناسلی می باشد. استفاده از سیر تازه بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد؛ اما با این حال می توان از عصاره سیر نیز استفاده کرد. سیر را به قسمت کوچکی از پوست خود مالیده تا پوست خود را از جهت حساسیت به سیر بررسی کنید. برخی افراد می توانند در اثر مالیدن سیر تازه به پوست خود به راش پوستی دچار شوند. راش خطرناک نیست اما می تواند محرک و آزار دهنده باشد. در صورتی که فرد به راش دچار شود؛ باز هم می تواند از این درمان استفاده کن؛ اما احتمال دارد که ابتلا به راش تداوم یابد.

در صورت داشتن حساسیت می توان سیر له شده را به مدت یک ساعت در هر بار بر روی پوست قرار داد. البته لازم به ذکر است در چنین مواردی احتمال دارد درمان زگیل ها بیشتر طول بکشد. مطالعه ای که در آن زگیل های کودکان به وسیله سیر درمان شده بودند نمایان ساخت که 100 درصد زگیل ها به وسیله سیر درمان شده و هیچ گونه عوارض جانبی قابل توجهی به جز شکایت از بوی بد و یک مورد تحریک پوستی خفیف گزارش نشده است. مطالعه دیگری از چربی یا لپیید گرفته شده از سیر برای درمان زگیل و میخچه استفاده شد. محققان 42 بیمار را با سنین مختلف مطالعه کرده و درمان صد در صد زگیل ها را یافتند. باور بر این است که عامل اصلی ضد ویروس موجود در سیر که به آلیسین هم شناخته می شود ماده ای شیمیایی است که بر روی زگیل ها اثر می گذارد. با این حال، تحقیقات کمی برای اثبات این ادعا انجام شده است.

2- ناحیه مورد نظر را آماده کنید

قبل از اعمال سیر، ناحیه ای را که زگیل ها در آن قرار دارند به خوبی پاکسازی و خشک کنید. باید دست ها و سپس آن ناحیه را با آب شست. سپس آن ناحیه را با یک حوله نخی خشک کنید. هر گونه لباس یا پارچه ای را که با زگیل ها در تماس بوده در آب گرم به همراه صابون بشویید. می توان جهت اطمینان از کشته شدن هر گونه ویروس ایجاد کننده زگیل، حوله ها را با استفاده از سفید کننده شست.

استفاده از سیر برای زگیل

3- سیر را اعمال کنید

یک برش از سیر را برداشته و به وسیله قسمت صاف یک کارد له کنید. همچنین می توان یک برش از سیر را به دو نیم تقسیم کرد. باید آن ناحیه را با سیر له شده مالیده و یا لبه های سیر را جهت بیرون آمدن عصاره آن ببرید.

4- آن ناحیه را بپوشانید

سیر له شده را به طور مستقیم بر روی زگیل قرار دهید. سپس سیر و زگیل را به وسیله یک بانداژ یا در صورت تمایل یک تیکه چسب نواری بپوشانید. از قرار دادن سیر بر روی پوست سالم اجتناب کنید. همچنین مطمئن شوید که هیچ برش یا زخمی در آن ناحیه ندارید. زیرا سیر می تواند سبب ایجاد سوزش شده و ویروس زگیل نیز ممکن است به آن ناحیه منتشر شود.

5- این درمان را تکرار کنید

این روش درمانی به صورت یک شبه تاثیر خود را بر جای نمی گذارد. باید این فرایند به صورت روزانه تکرار شود. زخم را مجددا شسته و خشک کنید. سیر های بریده یا له شده تازه را بر روی زگیل ها قرار دهید. سیر تازه را بر روی زگیل قرار داده و همواره در یک بانداژ تازه بپوشانید. همچنین، می توان برای پوشاندن زخم از چسب نواری استفاده کرد. این کار با اینکه به خشک ماندن زخم کمک می کند اما می تواند سبب تحریک شدن دیگر نواحی پوست شود. درمان به وسیله سیر را به صورت روزانه و حداقل به مدت 3 تا 4 هفته تکرار کنید.

اغلب افراد پس از گذشت 6 تا 7 روز متوجه کوچک شدن زگیل ها می شوند. ممکن است ناحیه مورد نظر پس از برداشتن بانداژ و شستشو چروک به نظر آید. همچنین این ناحیه ظاهری سفید تر از قبل پیدا می کند. در صورت مشاهده نشدن هیچ گونه پیشرفتی، باید با پزشک صحبت کرده تا از وجود احتمالی عاملی دیگر مطلع شوید.

استفاده از سیر برای زگیل

6- پوست اضافی را بتراشید

می توان برای کمک به تراشیدن پوست یک زگیل از سوهان استفاده کرد. ناحیه مبتلا به زگیل را بالای سینک نگه داشته، نم دار کرده و با استفاده از قسمت سفت تر سوهان بالا و اطراف زگیل را بتراشید. سپس با سمت صاف تر سوهان این کار را تکرار کنید. بعد از آن، ناحیه را شسته و دوباره بر روی آن سیر له شده اعمال کنید. تراشیدن زگیل نباید به اندازه ای باشد که منجر به خونریزی شود. همچنین توجه داشته باشید که سوهان را به هیچ کدام از قسمت های سالم پوست تماس ندهید.

در صورتی که با یک زگیل در کف پای خود مواجه هستید، پای خود را بر روی وان حمام یا یک تشت پلاستیکی کوچک قرار دهید. تمامی پوست های آلوده را شسته و بتراشید. تمامی سطح سینک یا تشت را بشویید. این کار جهت جلوگیری از ابتلای مجدد است.

مطلب مرتبط: بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی

یکی از راه های درمان صد در صد زگیل، میتواند کرایو تراپی باشد. برای اطلاع بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مطلب مرتبط: کرایوتراپی بهترین راه درمان زگیل تناسلی

سایر درمان های طبیعی و خانگی

علاوه بر سیر، سایر داروهای گیاهی با خواص ضد ویروسی وجود دارند که برای مبارزه با عفونت HPV مورد استفاده قرار می گیرند.

شایع ترین گیاهان عبارتند از:
سرخارگل (echinacea)، ریشه goldenseal، برگ chaparral، عصاره برگ زیتون، روغن برگ thuja، روغن درخت چای و گَوَن (astragalus)

مطلب مرتبط: ۷ روش موثر در درمان خانگی زگیل تناسلی

4/5 - (40 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر