راه های انتقال هرپس دهانی

هرپس یا تبخال به دو دسته نوع 1 (هرپس دهانی) و نوع 2 (هرپس تناسلی) تقسیم می‌شود. هرپس نوع 1 عموماً باعث ایجاد زخم در اطراف لب و دهان می‌شود و باعث بروز هرپس دهانی میشود. هرپس نوع 2 یا هرپس تناسلی اما باعث بروز زخم در اطراف ناحیه تناسلی می‌گردد. زخم های ناشی از هرپس نوع 2 در قسمت های دیگر بدن بخصوص نواحی زیر کمر، می‌تواند بروز یابد. در ادامه مطلب، بیماری هرپس دهانی و تناسلی را توضیح خواهیم داد.

تبخال یکی از شایع ترین عفونت های مقاربتی

تبخال یکی از شایع ترین عفونت های مقاربتی (STI) است، انواع بیماری های مقاربتی با عکس را ببینیدو آنها را بشناسید تا در صورت درگیر شدن هرچه سریع تر برای درمان اقدام کنید. تعداد کمی از مردم از شیوع بیماری های تناسلی و تبخال آگاه هستند. خبر خوب این است که راه های زیادی برای مدیریت عفونت تبخال و به حداقل رساندن خطر وجود دارد. اگرچه قابل درمان نیست، اما اغلب عوارض جدی برای سلامتی ایجاد نمی کند. دو نوع مختلف از ویروس هرپس وجود دارد که هر دو باعث ایجاد زخم‌ها و تاول‌های مسری و اغلب دردناک روی پوست می‌شوند. هر دو نوع تبخال هرپس ویروس‌های مادام العمر هستند (به این معنی که در حال حاضر هیچ درمانی در دسترس نیست).آقایان هم درگیر تبخال تناسلی می شوند؟ بله میتوانید عکس تبخال تناسلی در مردان را ببینید.

راه های انتقال هرپس عکس

راه انتقال هرپس دهانی و هرپس تناسلی

هرپس دهانی که از طریق ترشحات دهانی و زخم های پوستی انتقال می ‌یابد، می‌تواند از راه بوسیدن و استفاده مشترک از وسایلی مانند مسواک، قاشق و چنگال منتشر گردد. هرپس تناسلی اما از فرد مبتلا به هرپس تناسلی و از طریق ارتباط جنسی به فرد دیگر منتقل می‌شود. همچنین لازم به ذکر است ویروس هرپس حتی بدون بروز علائم ظاهری مانند زخم، همچنان قابلیت انتشار از فردی به فرد دیگر را دارد. زنان بارداری مبتلا به هرپس تناسلی نیز در مورد انتقال بیماری به جنین در دوران بارداری، باید با پزشک گفتگو کنند.

درمان خانگی هرپس دهانی

همه چیز درباره ی تبخال تناسلی

علائم هرپس

هرپس به طور طبیعی به شکل تاول های تک گانه یا چندگانه در اطراف دهان، اندام های تناسلی و مقعد بروز می‌یابد. ترکیدن تاول موجب سوزش می‌شود. ترشحات ناحیه تناسلی نیز از دیگر علائم بیماری است که در برخی افراد اتفاق می افتد. ویروس هرپس در بسیاری از افراد می‌تواند در حالت نهفته باشد و بروز علائم میتواند با علائم زیر همراه باشد:

تشخیص بیماری هرپس

اغلب ویروس هرپس ظاهر خاصی ندارد و تشخیص آن نیز مستلزم آزمایش خاصی نیست. انجام آزمایش های DNA و PCR در صورت مشکوک بودن بیماری انجام می‌شود.

درمان هرپس دهانی و تناسلی

درمان بیماری هرپس به منظور تسکین و تخفیف علائم بیماری انجام می‌شود و برای آن درمان قاطعی وجود ندارد. مصرف دارو نیز موجب کاهش دردهای ناشی از بروز بیماری است. فامویر، زاویراکس و والترکس برخی از انواع داروهایی هستند که به منظور درمان علائم بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوش گرفتن روزانه نیز از جمله مواردی است که موجب تسکین درد های ناشی از زخم هرپس می‌شود.

تبخال تناسلی

آسیب های ناشی از هرپس

هرپس در بعضی افراد علائم خاصی ندارد و یا دارای علائم بسیار خفیفی است. اغلب افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند حتی ممکن است از بیماری خود اطلاعی نداشته باشند اما ممکن بروز بیماری دارای علائم بسیار دردناکی مانند: درد در ناحیه تناسلی و همچنین احساس درد و سوزش در هنگام ادرار باشد. آسیب های ناشی از ویروس هرپس دهانی معمولاً شامل احساس سوزش و خارش پیش از بروز تب‌خال می‌شود. تب‌خال نیز می‌تواند باعث احساس درد شود. همان طور که اشاره شد هیچ درمان قطعی برای هرپس وجود ندارد. زمانی که ویروس وارد بدن فرد شد، برای همیشه در بدن وی باقی می ماند. ویروس هرپس به صورت غیر فعال در سلول های عصبی قرار می‌گیرد و در واکنش به محرک به صورت مجدد به حالت فعال در می آید.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

 

4/5 - (3 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عسل یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت شما
    جناب دكتر بنده ٢ماه پيش متوجه يسري ريز دونه به مقدار ٢/٣ تا در ناحيه تناسلي ظاهر شد و يك عدد برجستگي گوشتي در ورودي واژن
    كه نزد دكتر رفتم و ليزر كردم ولي برجستگي از بين نرفت و خيلي نگرانم
    و اينكه حس ميكنم گلومم زگيل زده باشه دكتر جان لطفا راهنماييم كنيد
    با ليزر و كرايو باز بر ميگرده ؟؟(پوزش بخاطر عكس )
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود ، لطفا مجددا عکس را ارسال کنید
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین. الت من تقریبا از وسطش تا سرش پوستش به شدت خشک و سفت شده و چروک شده و موقع لمسش انگار پلاستیک لمس میشه ولی درد نداره و یکم هم بی حسه. ممنون میشم راه درمانی بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      اب حساسيت است
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      پماد تریامسینولون آن آن جی هر ۸ساعت بمالید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام
    از حدود چند ماه قبل یک ضایعه در اطراف مقعدم داشتم که به تدریج بزرگ تر شد و یک ضایعه مشابه قبلی هم به تازگی ایجاد شده، کمی هم درد داره، خونریزی و ترشح نداشته، امکانش هست HPV باشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، عکس باز نشد
  • تصویر کاربر Eli پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام دكتر من ٣٤ سالمه جواب ازمايش hpv ازنوع ١٨ بود پرخطر
    ميخواستم بدونم احتمال سرطان رحم هست و اينكه ايا اين ويروس بيشتر از زن منتقل به مرد ميشه يا برعكس از مرد به زن؟ و با وجود اين ويروس رابطه جنسي نميتونم داشته باشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، رابطه جنسی با کاندوم انجام شود، معاینه دوره ای توسط متخصص زنان انجام شود
  • تصویر کاربر مجيد چهارشنبه ۱۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام
    با خانمي كه كه ٧ ماه پيش جوش هاي ريزي در ناحيه ورودي واژن داشته ( تحت عنوان پرز تناسلي) و با اسيد سوزونده رابطه با كاندوم و بدون برخورد پوستي داشتم و هم ديگه رو بوسيديم يكي دو روزه كه گلو درد دارم و چركي شده گلوم ممكنه راهنمايي بفرمايين
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      با سلام و احترام،اگر ضایعه تناسلی  نیست،نگران نباشید، بارای ضایعه های دهانی به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید

       

  • تصویر کاربر Eli جمعه ۲۶ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    وقت بخير
    من ويروس زگيل تناسلي نوع ٤٣ كم خطر رو دارم. يك سال پيش هم گاردسيل رو تزريق كردم.
    از نامزدم ويروس هرپس تناسلي رو هم گرفتم .
    سوال من راجع به سكس دهانيه. اگر ما سكس دهاني داشته باشيم ايا ويروس هرپس تناسلي موجب هرپس دهاني هم ميشه؟ و اينكه با وجود تزريق گاردسيل ايا اين سكس دهاني موجب ايجاد ويروس در ناحيه دهان ميشه؟
    ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر Eli پنجشنبه ۱۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      جناب دكتر ممنونم از جوابتون
      منتها ما هنوز رابطه ي جنسي دهاني نداشتيم ميخوام بدونم اگر باشه خطرناكه يا نه.چون نميخوام ي مشكل جديد پيش بياد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، اگر ضایعه ای وجود نداره نگران نباشید

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر لیلا جمعه ۱۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام.ازطریق نامزدم دچار زیگیل تناسلی شدم،باعث جدائیمون شد.٣۴سالمه با یکی دیگه واسه ازدواج آشناشدم،چون باکره ام،رابطه دهانی وفقط روی واژنم انجام شد(نه داخل)بعداز ٣روز از رابطه روی لبم ٢تا دونه عفونتی زده شد،بعداز ١هفته خودبه خود خوب شد.لطفاتادیر نشده راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام،اگر ضایعات زگیلی رویت شد ،باید با کرایو درمان شود و همچنین توسط متخصص زنان ویزیت شوید،وگرنه نگران نباشید

  • تصویر کاربر لیلا جمعه ۱۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام.بسیار شرمگینم.متاسفانه ازطریق نامزدم دچار زیگیل تناسلی شدم و باعث جدائیمون شد.٣۴سالمه با یکی دیگه واسه ازدواج آشناشدم و چون من هنوز باکره هستم رابطه دهانی و فقط روی واژنم انجام شد(نه داخل)بعداز ٣روز از رابطه روی لبم ٢تا دونه عفونتی زده شد و بعداز ١هفته خودبه خود خوب شد.لطفا تا دیر نشده راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام،تا زمانی که رابطه جنسی برقرار نشده میتوانید واکسن بزنید

  • تصویر کاربر لیلا جمعه ۱۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام.بسیار شرمگینم ازبازگو کردن مشکلم.نامزدم دچار زیگیل تناسلی بوده و متاسفانه به من انتقال داده و همین باعث جدائیمون شد.الان ٣۴سالمه با یک آقای دیگه واسه ازدواج آشناشدم و فقط یکبار بینمون رابطه پیش اومد و چون من هنوز باکره هستم رابطه دهانی و فقط روی واژنم انجام شد(نه داخل)
    متاسفانه دچار عفونت ادرای شدم و سردرد میگیرم،بعداز ٣روز از رابطه روی لبم ٢تا دونه عفونتی زده شد و بعداز ١هفته خودبه خود خوب شد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      با سلام،لطفا آزمایش کامل ادرار و کشت ادرار بدهید

  • تصویر کاربر لیلا جمعه ۱۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام.بسیار شرمگینم ازبازگو کردن مشکلم.نامزدم دچار زیگیل تناسلی بوده و متاسفانه به من انتقال داده و همین باعث جدائیمون شد.الان ٣۴سالمه با یک آقای دیگه واسه ازدواج آشناشدم و فقط یکبار بینمون رابطه پیش اومد و چون من هنوز باکره هستم رابطه دهانی و فقط روی واژنم انجام شد(نه داخل)
    متاسفانه دچار عفونت ادرای شدم و سردرد میگیرم،بعداز ٣روز از رابطه روی لبم ٢تا دونه عفونتی زده شد و بعداز ١هفته خودبه خود خوب شد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام،در سوالات مشابه شما پاسخ داده شد،

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر