علائم سوزاک در مردان

سوزاک همیشه علائمی ندارد، بنابراین برخی از افراد متوجه نمی شوند که به آن مبتلا شده اند. اما اگر شما متوجه علائم سوزاک شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید و آزمایش انجام دهید. سوزاک می تواند گمراه کننده باشد، چرا که ممکن است شما و یا همسرتان هیچ گونه علائمی نداشته باشید. یا ممکن است علائم به قدری خفیف باشند که شما حتی متوجه وجود آنها نیز نشوید. گاهی اوقات مردم علائم سوزاک را با دیگر عفونت ها اشتباه می گیرند. بسیاری از افراد حتی متوجه نمی شوند که دچار سوزاک شده اند – به همین دلیل سوزاک یک عفونت بسیار شایع می باشد و انجام آزمایش برای تشخیص آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه مطلب، علائم و درمان سوزاک را توضیح خواهیم داد.

 اما معمولاً درمان سوزاک با دارو آسان است. به همین دلیل انجام آزمایش  STD بسیار مهم است و فرقی ندارد که شما تا چه میزان احساس سلامتی می کنید. سوزاک در مردان و زنان چه علائمی دارد؟ سوزاک مقعدی چه علائمی دارد؟

با علائم هر کدام از بیماری های مقاربتی آشنا شوید

اما اگر شما متوجه علائم سوزاک شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید و آزمایش انجام دهید. سوزاک می تواند گمراه کننده باشد، چرا که ممکن است شما و یا همسرتان هیچ گونه علائمی نداشته باشید. یا ممکن است علائم به قدری خفیف باشند که شما حتی متوجه وجود آنها نیز نشوید.

گاهی اوقات مردم علائم سوزاک را با دیگر عفونت ها اشتباه می گیرند. بسیاری از افراد حتی متوجه نمی شوند که دچار سوزاک شده اند – به همین دلیل سوزاک یک عفونت بسیار شایع می باشد و انجام آزمایش برای تشخیص آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

علائم سوزاک در مردان و زنان

علائم سوزاک بعد از چند روز مشخص میشود؟ اکثر خانم هایی که مبتلا به سوزاک می شوند هیچ علائمی ندارند. اما در صورت وجود علائم، یک هفته پس از آلوده شدن خود را نشان می دهد.

احتمال بروز علائم، پس از ابتلا به سوزاک، در مردان بیشتر است. علائم معمولاً یک هفته پس از آلوده شدن، شروع می شوند. این علائم عبارتند از:

ضربه به آلت تناسلی مردان

 در صورتی که شما رابطه ی جنسی مقعدی داشته باشید، سوزاک می تواند مقعد شما را نیز آلوده کند یا ممکن است عفونت از بخش های دیگر بدن شما به مقعد منتقل شود (مانند دستمال کشیدن پس از دستشویی). سوزاک مقعدی اغلب هیچ علائمی ندارد. اما نشانه های سوزاک در مقعد شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

عفونت های سوزاک در گلو نیز به ندرت دارای علائم هستند. در صورت بروز علائم، معمولاً فقط به صورت گلودرد می باشد.

اگر شما یا شریک جنسی تان هر یک از این علائم را تجربه کردید، به مطب پزشک یا مرکز بهداشت والدین مراجعه کنید. در صورتی که باردار هستید، انجام چکاپ اهمیت ویژه ای پیدا می کند. تنها راه اطمینان از ابتلا به سوزاک، انجام آزمایش است.

سوزاک خونی

گنوره آ یا سوزاک می تواند موجب ترشحات واژن بدون بو در زنان شود. همچنین، افراد مبتلا به سوزاک ممکن است درد و خونریزی را به ویژه، در طول رابطه ی جنسی و پس از آن تجربه کنند. در صورتی که عفونت گسترش پیدا کند، منجر به بروز علائمی همچون درد، حالت تهوع و استفراغ، تب، لرز و تعریق می شود. 

درمان سوزاک چند روز طول میکشد?

در رابطه با طول درمان سوزاک باید گفت که علائم سوزاک  معمولاً ظرف مدت چند روز بهبود پیدا می کنند. گرچه ممکن است دو هفته طول بکشد تا هرگونه درد در لگن یا بیضه ها، به طور کامل از بین رود. گاهی اوقات، در صورت دلخواه می توانید به جای تزریق آنتی بیوتیک، از قرص آن استفاده کنید.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

2.6/5 - (5 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر یوسف یکشنبه ۵ فروردین ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    ممنون از رسیدگیتون دکتر جان فقط یه سوال داشتم ایا سوزانک سبب کاهش میل جنسی هم میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر سامان چهارشنبه ۲۷ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 21 مشاهده پرسش
    دکتر من دو هفته پیش رابطه جنسی با یک خانم داشتم که از سه روز پیش دچار خارش سر آلت شدم و روز بعدش ترشح ازش پیدا کردم و اینکه الان آزیترو ۲۵۰ و سیپروفلوکساسین ۵۰۰ هر ۸ ساعت می خورم و آمپول سفتی زوکسیم ۱ گرم دوبار با ۱۲ ساعت فاصله زدم کفایت می کنه برای برطرف شدنش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ دی ۲( 2 ماه پیش)
      داروهای خوراکی رو تا ۱۰ روز ادامه بدین
  • تصویر کاربر بهراد جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 40 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید یه تشکر میکنم ازتون بابت زحماتتون برای مردم سوالم اینه ایا سوزاک یا کلامیدیا میتونن یه سال و نیم بعد از رابطه ای تازه خودشونو نشون بدن؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      خیر بعیده
  • تصویر کاربر معین شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر من با یه خانم سکس کامل هم جلو و پشت و هم سکس دهانی داشتیم ضمن اینکه خانم از شب قبلش تبخال داشت
    دقیقا دوازده ساعت بعدسکس یه دردشدیدی افتاد توی دو طرف مثانم یک روز بعدشم دیدم آلتم ورم کرده ملتهب شده سرش له شده یه ترشح کمم داشت .شوهرشم یروز بعدمن باهاش سکس داشته اون مشکلی نداشته.
    قرص ازیترومایسین با سیپروفلوکساسین خوردم
    یه خارش توی سر آلت تناسلیم چند روزی داشتمو بعدشم به حالت عادی برگشت
    دکتر این سوزاک بوده یا براثر تبخالش بوده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      من در معاینه عکس زگیل نمیبینم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر