قرص تاخيري وگادول

قرص تاخیری وگادول یک داروی نسخه ای است که برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) در مردان استفاده می شود  و تاثیر خود را با افزایش جریان خون به آلت تناسلی اعمال می نماید. قرص وگادول به مردان در ایجاد نعوظ یا حفظ آن کمک می کند و در گروه دارویی بازدارنده های فسفودی استراز نوع 5 (PDE 5) قرار دارد.

توصیه های قرص تاخیری وگادول

قرص تاخیری وگادول را می توان با معده خالی یا همراه با وعده غذایی مصرف کرد. این دارو باید کاملاً طبق توصیه پزشک مصرف گردد و حدود 1 ساعت قبل از داشتن رابطه جنسی مصرف می شود. مدت زمان لازم برای شروع اثر قرص، در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور معمول بین 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. این دارو فقط در صورت وجود تحریک جنسی، در ایجاد نعوظ به شما کمک می کند. در صورتی که به اختلال نعوظ مبتلا نیستید، این دارو را مصرف نکنید و بیشتر از یک بار در روز نباید مصرف شود.

این دارو برای خانم ها استفاده نمی شود و مردان نباید بدون مشورت با پزشك، از سایر داروها برای درمان ناتوانی جنسی خود استفاده كنند. مصرف آن همراه با داروهای نیترات (اغلب برای درد قفسه سینه یا آنژین) خطرناک است. در صورتی که اخیرا به مشکلات شدید قلبی یا کبدی، سکته مغزی، حمله قلبی یا فشار خون پایین مبتلا شده اید، این دارو را مصرف نکنید. قبل از مصرف این دارو، در مورد ابتلا به هرکدام از این بیماری ها یا سایر مشکلات سلامتی، به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت ایجاد سرگیجه با این دارو، نباید رانندگی کنید. هنگام مصرف این دارو از نوشیدن الکل خودداری نمایید، زیرا احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد.

قرص وگا به گروهی از داروها موسوم به مهارکننده های PDE5 تعلق دارد. و با شل کردن رگ های خونی در آلت تناسلی، اثر خود را اعمال می کند. این امر اجازه می دهد تا خون در آلت تناسلی جریان یابد و هنگام تحریک جنسی، سبب ایجاد نعوظ گردد. این دارو تنها در صورت وجود تحریک جنسی به ایجاد نعوظ کمک می نماید. وگا دارویی بسیار موثر است، اما باید حداقل 30 دقیقه قبل از فعالیت جنسی مصرف شود.

عوارض قرص وگادول

بیشتر عوارض جانبی این دارو به هیچ گونه مراقبت پزشکی احتیاج ندارند و با سازگار شدن بدن با دارو از بین می روند. در صورت ادامه یافتن این عوارض، یا وجود هرگونه نگرانی با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه استفاده از قرص تاخیری وگادول

این دارو را با دوز و مدت زمان مصرفی که پزشک توصیه کرده است، مصرف کنید. قرص را بطور کامل ببلعید. آن را نجوید، خرد نکنید و نشکنید. قرص وگا ممکن است همراه یا بدون غذا مصرف شود، اما بهتر است آن را در یک زمان مشخص مصرف نمایید.

قرص وگادول را کی بخوریم؟

بهتر است آن را یک ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی مصرف کنید. اما می توانید هر زمان و بین 30 دقیقه تا 4 ساعت قبل از فعالیت جنسی نیز، آن را استفاده نمایید.

نحوه اثر قرص تاخیری وگادول

قرص وگا یک مهار کننده فسفودی استراز -5 (PDE-5) است. این ماده با شل کردن رگهای خونی آلت تناسلی، اثر خود را اعمال می کند، در نتیجه با تحریک جنسی، جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می دهد. این امر به شما کمک می کند تا آلت تناسلی محکم و مناسبی برای فعالیت جنسی داشته و در طول رابطه جنسی آن را حفظ کنید.

مشاوره سلامت

الکل: خطرناک

مصرف الکل با قرص Vega خطرناک است.

بارداری: با پزشک خود مشورت کنید

اطلاعات مربوط به استفاده از قرص وگا در دوران بارداری در دسترس نیست. لطفاً در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید.

شیر دهی: با پزشک خود مشورت کنید

اطلاعات مربوط به استفاده از قرص وگا در دوران شیردهی در دسترس نیست. لطفاً با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

رانندگی: خطرناک

قرص وگا ممکن است هوشیاری را کاهش دهد، بر بینایی شما تأثیر بگذارد یا احساس خواب آلودگی و سرگیجه ایجاد کند. در صورت بروز این علائم رانندگی نکنید.

کلیه: در صورت تجویز توسط پزشک، بی خطر است

استفاده از قرص وگا در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی بی خطر است. تنظیم دوز برای این قرص توصیه نمی شود.

با این حال، در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، پزشک خود را از این وضعیت مطلع کنید. در صورتی که برای شما به خوبی قابل تحمل نباشد، می توان میزان دوز پایین تری را در نظر گرفت.

کبد: احتیاط

قرص وگا در بیماران با بیماری شدید کبدی باید با احتیاط مصرف شود. تنظیم دوز برای این قرص ممکن است لازم باشد. لطفاً با پزشک خود مشورت کنید.

اطلاعات محدودی در مورد استفاده از قرص وگا در بیماران مبتلا به بیماری شدید کبدی در دسترس است

اگر مصرف قرص تاخیری وگادول را فراموش کنید چه می شود؟

اگر یکی از دوزهای قرص وگا را فراموش کردید، آن را در اسرع وقت مصرف نمایید. با این حال، اگر تقریباً نوبت به مصرف دوز بعدی رسیده بود، از دوز فراموش شده صرف نظر کنید و به برنامه منظم خود برگردید. دوز دارو را دو برابر نکنید.

نکات کوتاه:

سوالات متداول:

مدت زمانی که قرص وگا برای اثرگذاری نیاز دارد از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما به طور معمول بین نیم تا یک ساعت طول می کشد. با این حال، اگر قرص وگا 100 میلی گرمی را با یک وعده غذایی سنگین مصرف کنید، ممکن است شروع  اثر آن به تعویق بیوفتد. همچنین مدت اثر قرص حدود 3-4 ساعت ادامه داشته باشد.

نه، شما برای تهیه قرص وگا به نسخه پزشک نیاز دارید زیرا این یک داروی نسخه ای است که پزشک فقط درصورت تشخیص مفید بودن آن، برای شما تجویز می کند.

درباره قرص سیپروترون

نه، قرص وگا را بیش از یک بار در روز مصرف نکنید. اگر قرص وگا 100 میلی گرم بیش از دوز توصیه شده مصرف کنید، ممکن است با افزایش عوارض جانبی و شدت آن روبرو شوید. این عوارض جانبی شامل گرگرفتگی، سردرد، درد عضلانی، ناراحتی معده، واکنش های آلرژیک و تغییرات بینایی مانند تاری دید است. اگر قرص وگا در داشتن نعوظ به شما کمک نمی کند، یا اگر نعوظ شما به اندازه کافی طولانی نیست تا بتوانید رابطه جنسی داشته باشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

قرص وگا را حدود 1 ساعت قبل از داشتن رابطه جنسی، مصرف کنید. قرص را با یک لیوان آب کامل ببلعید. اگر احساس می کنید اثر قرص وگا خیلی قوی یا ضعیف است، به پزشک خود اطلاع دهید.

نه، اثرگذاری قرص وگا در درمان انزال زودرس مشخص نیست. و فقط برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود.

استفاده از قرص 100 میلی گرمی وگا، برای بیمارانی که از نیترات یا داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده می کنند مضر است، زیرا استفاده ترکیبی از آنها باعث افت شدید فشار خون وحتی مرگ می شود. با این حال، درصورت مصرف همزمان آن ها، توصیه می شود بین مصرف Penegra و داروهای کاهش دهنده فشار خون، 24 ساعت فاصله وجود داشته باشد.

قرص وگا 100 میلی گرمی با شل کردن عضله صاف رگ های خونی و بزرگ شدن آنها، می تواند باعث افت فشار خون گردد. بنابراین، در صورت مصرف همزمان داروهای کاهنده فشار خون یا نیترات، افت شدید فشار خون ایجاد کرده، که می تواند کشنده باشد. درصورت مصرف نیترات برای درد قفسه سینه یا سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی در 6 ماه گذشته، از قرص وگا استفاده نکنید.

بله، در صورت تجویز پزشک، قرص وگا در بیست سالگی مصرف می شود.

نه، قرص وگا با افزایش فشار خون ارتباطی ندارد. با این حال، می تواند باعث کاهش فشار خون شود، به خصوص اگر با سایر داروهای کاهش فشار خون مصرف گردد. لطفاً قبل از مصرف قرص وگا با هر داروی دیگری با پزشک خود مشورت کنید.

قرص تاخيري وگادول

بله، در صورت تجویز پزشک، قرص وگا برای بیماران دیابتی بی خطر است.

نه، قرص 100 میلی گرمی وگا روی باروری تأثیر نمی گذارد، نه منفی و نه مثبت.

قرص وگا بر تعداد اسپرم یا سلامت آن تأثیر نمی گذارد. این دارویی است که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود.

نوشیدن الکل می تواند به طور موقت توانایی شما در نعوظ را مختل کند. برای دریافت حداکثر اثرگذاری قرص 100 میلی گرمی وگا، توصیه می شود قبل از مصرف قرص وگا مقدار زیادی الکل مصرف نکنید.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.7/5 - (24 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر