تفاوت بین اسکین تگ و زگیل تناسلی

گوشت اضافه در ناحیه تناسلی مردان بسیار طبیعی است و نیازی نیست نگران شوید و استرس بگیرید. گاهی ممکن است در ناحیه تناسلی مردان زیربغل و جاهایی که پوست باهم سایش دارد  اسکین تگ یا گوشت اضافه به وجود بیاید. اما اگر نمیتوانید آن را تشخیص بدهید و یا حتی یک درصد احتمال می دهید که زگیل تناسلی باشد میتوانید به پزشک متخصص یعنی ارولوژی مراجعه کنید و بررسی شوید. در ادامه راه هایی برای تشخیص زگیل از اسکین تگ برای شما آورده ایم.

شکل اسکین تگ در ناحیه تناسلی

عکس اسکین تگ روی کیر

تفاوت خال گوشتی و زگیل تناسلی

یکی از راه‌ های تشخیص، مراجعه به پزشک است که ممکن است در برخی افراد احساس شرم و حیا مانع مراجعه شود. مراجعه به پزشک برای تشخیص ضروری است، هر چند پس از تشخیص نباید مأیوس شد. بسیاری از افراد ممکن تفاوت بین اسکین تگ و زگیل تناسلی را ندانند. در این نوشتار سعی بر آن است تا اطلاعات کافی در مورد علت هر کدام، تفاوت‌ ها و نحوه درمان هر کدام بیشتر توضیح داده شود.اسکین تگ، نوعی ضایعه پوستی خوش‌ خیم و همرنگ پوست است که ممکن است با زگیل اشتباه گرفته شود.  آیا تفاوت بین اسکین تگ و زگیل تناسلی وجود دارد؟ اسکین تگ و زگیل هر چند به یک صورت به نظر می‌رسند اما دارای تفاوت‌ هایی هستند.

اگرچه هر دو نوعی ضایعه پوستی هستند اما تفاوت‌هایی بین آن‌ها موجود است، از قبیل:

  • اسکین تگ از طریق پایه به سطح پوست آویزان است.
  • زگیل تناسلی معمولاً به‌صورت برآمدگی روی سطح پوست وجود دارد.

در ادامه مجموعه تصاویری از گوشت اضافه و زگیل تناسلی آمده است:

1- عکس گوشت اضافه در ناحیه تناسلی

عکس گوشت اضافه در ناحیه تناسلی

2- عکس اسکین تگ در ناحیه تناسلی

اسکین تگ 1

3- عکس خال گوشتی در ناحیه تناسلی

عکس خال گوشتی در ناحیه تناسلی

4- عکس زگیل تناسلی

 

اسکین تگ

اسکین تگ، نوعی ضایعه پوستی است که به رنگ گوشت و کمی تیره‌تر است. اسکین تگ در قسمت‌های مختلف بدن به وجود می‌آید اما از نوع سلول‌های سرطانی نیست و همچنین ضرورتی برای مراجعه به پزشک برای برداشتن آن ندارد.

علت اسکین تگ تناسلی شامل موارد زیر است:

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در ناحیه تناسلی به وجود می‌آید و بیشتر در سنین بین 16 تا 25 سال است. رنگ آن مختلف است ولی اغلب به رنگ قهوه‌ای و صورتی دیده می‌شود. به‌صورت تکی و خوشه‌های کوچک وجود دارند. برای تمایز بین این دو ضایعه اگر بخواهیم زگیل را به چیزی تشبیه نماییم، گل‌کلم بهترین نمونه است.

عکس زگیل تناسلی و تفاوت آبا گوشت اضافه

علت زگیل تناسلی چه چیزی است؟

زگیل تناسلی برخلاف اسکین تگها باید به‌سرعت درمان شود. براثر بیماری مقاربت‌های جنسی زگیل تناسلی به‌سرعت انتقال می‌یابد. 30 نوع زگیل تناسلی یا HPV وجود دارد که می‌تواند بر ناحیه تناسلی تأثیر داشته باشد اما %90 از آن‌ها از نوع 6 و 11 هستند. این دو نوع از رایج‌ترین بیماری‌های مقاربتی عفونی هستند.

مراجعه به پزشک برای درمان زگیل

در صورت داشتن زگیل تناسلی خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی بسیار بیشتر است. این موضوع نباید به‌سادگی به حال خود رها شود چراکه برای فرد دردناک و غیر تحمل می‌شود. درمان سریع زگیل تناسلی در خانه نیز با برخی دارو ها امکان پذیر است اما بهترین روش درمان به وسیله پزشک متخصص است. برای برداشتن زگیل تناسلی معمولاً از روش فریز کردن استفاده می‌شود. تازمان تشخیص قطعی باید از مقاربت به‌خصوص مقاربت دهانی جلوگیری کرد. در غیر این صورت ممکن است بیماری از فرد ناقل انتقال یابد.

برای فردی که ممکن است اولین بار با چنین ضایعه پوستی روبرو شود، اندکی هراس‌انگیز است. زگیل تناسلی به‌سرعت و توسط پزشک باید درمان گردد. از آنجاکه این دو ضایعه پوستی به‌صورت خوشه رشد می‌کنند ممکن است به‌صورت اشتباه تشخیص داده شوند. اسکین تگ ها معمولاً به‌وسیله پایه از سطح پوست آویزان هستند درصورتی‌که زگیل به‌صورت برآمدگی روی پوست و به شکل گل‌کلم وجود دارد. به دلیل حساس بودن محل رشد زگیل تناسلی، پیشنهاد می‌گردد برای درمان حتماً به پزشک مراجعه شود.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

2.5/5 - (33 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر النینو پنجشنبه ۱۹ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر. تصاویری که فرستادم سمت راست و چپ آلت تناسی میشه، داخل کشاله ران. 2تا ضایعه خیلی ریز شبیه گوشت اضافه. نمیدونم چی هستن اینا شبیه گوشت اضافه یا زگیلن؟
    و اینکه ما در خانواده مثلا خودم یا برادرم روی گردن هم خال گوشتی ریز یا شبیه گوشت اضافه داریم، البته من خیلی کمه روی گردنم یه دونه ریزه ولی برادرم هم گردنش یکم بزرگ تر بود هم زیر چشم متمایز به کنار گوشت اضافه خیلی ریز داشته.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر النینو سه شنبه ۱۰ آبان ۱( 1 سال پیش)
      اینم اضافه کنم که من 30ساله هستم و کلا رابطه پر خطر نداشتم و تنها رابطه ام با نامزد فعلی ام بوده و اونم با من. تمام ازمایشات std (غیر hpv چون میگفتن با نمونه است) هم جفتمون دادیم و منفی بودن.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ آبان ۱( 1 سال پیش)
      خیر زگیل نیست
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حسینی پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 342 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر من میخواستم بدونم آیا این زگیل تناسلی هست یا ضایعه گوشتی من برای بارداری دومم بخیه خوردم بعداز ان این ضایعه پدید امد خودم فکرمیکنم بخاطر جوش نخورده بخیه هست چون سه سال گذشته نه خارش داره نه درد
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 432 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر اخر مثانم قبل از الت تناسلی یه گوشت سیاه در اومده و یه ریز که چند سالی هم هستش نه زیاد میشه نه کم قبلا هم داروهاو امپول های هورمونی استفاده میکردم و زیاد تیغ میکشیدم خواستم ببینم زگیلن خیلی افسرده شدم ایا درمان قطعی داره اگر زگیل باشن؟ نه خارش دارن و نه چیزی
  • تصویر کاربر ali دوشنبه ۲۳ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 366 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من چند روزه متوجه این گوشت های اضافی اطراف کشاله ران و یکی دو عدد قسمت تهتانی آلت تناسلیم شدم ، ازونجایی که چند وقت پیش آزمایش دارم hiv-hbs Ag- Hcv ab منفی بود الان یه مقداری استرس دارم البته خانواده پدریم کنار گردن و زیر بغل شون زائده های گوشتی دارن که به گفته خودشون برای چاقیه ، من تقاضای بررسی شمارو دارم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      مشکوک به زگیل است مراجعه کنید از نزدیک ببینم در صورت صلاح دید ، کرایو کنم
  • تصویر کاربر منصور شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده ی دانه بسیار ریز، زیر بیضه دارم و 3 تا ضایعه کوچک زیر سر آلت باید چکار کنم و چه تستی بدم که مشخص شود زگیل است یا نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر چون نمیتونم با خودم کنار بیام برم دکتر خواستم کمکم کنید که تشخیص بدید من زگیل تناسلی دارم یا نه خیلی ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      اینها زگیل نیستند
  • تصویر کاربر به شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام سه ماه قبل در اطراف مقعدم چند ضایعه شبیه اسکین تگ بوجود آمد که در جاهای دیگر بدنم هم قبل از این بود و ارثیه،اما مشکوک به زگیل تناسلی شدم به متخصص زنان مراجعه کردم گفت زگیل نیست به متخصص پوست مراجعه کردم گفت زگیله و کرایو کرد الان یک ماهه وسواس و استرس شدید گرفتم که نکنه داخل واژنم هم باشه و متوجه نیستم ضمناً پاپ اسمیر معمولی دادم مشکلی نبوده به نظر شما تشخیص کدوم متخصص دقیق تره زنان یا پوست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      ععکسش را به شماره 09351142080 09101142080 واتساپ کنید
  • تصویر کاربر ناشناس یکشنبه ۱ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام. من حدود یه ساله یه ضایعه اندازه ماش اطراف مقعدم دراومده تاکید میکنم مجردم نه رابطه داشتم نه دارم، از همون موقه با خارش در اون ناحیه وقتی خودمو نگاه کردم متوجهش شدم. ازون تاریخ ببعد هرزگاهی دقیقا در محل ضایعه خارش دارم تو را به خدا راهنمایی کنید شرم دارن برم دکتر خودمو نشون بدم خجالت میکشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      اغلب حساسیت است با شامپو بچه بشورید پماد کالامین دی هر ۱۲ ساعت بمالید
  • تصویر کاربر جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 148 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    پسری ۱۷ ساله هستم، بالای کیسه بیضه و تقریبا در ناحیه کشاله ران، یک گوشت اضافه در اومده و خیلی شبیه اسکین تگ هست، چون توی گوگل خیلی عکس اسکین تگ رو دیدم و خیلی هم شبیه اونه، هیچ خارش و سوزشی هم نداره ولی چون نزدیک ناحیه تناسلی در اومده میترسم زگیل تناسلی باشه، لطفا راهنماییم کنید.اگه لازم باشه عکسش رو از واتساپ هم میفرستم🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      مشکوک به زگیل است مراجعه کنید از نزدیک ببینم در صورت صلاح دید ، کرایو کنم
  • تصویر کاربر مصطفی جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 135 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ،بنده متوجه یک زائده گوشتی زیر آلت تناسلی شدم و چند تا چیز های کوچک مثل جوش دور سر آلت دیدم،میخواستم بدونم که این ها زگیل هستند یا نه؟؟ ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      عکسش را به شماره 09351142080 09101142080 واتساپ کنید
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر