آیا نزدیکی زیاد ضرر دارد؟

عوامل متعددی در یک رابطه موفق جنسی دخیل هستند. عواملی از قبیل بیماری های زمینه ای هم چون دیابت، فشار خون، بیماری های روحی و روانی از قبیل افسردگی، مصرف داروهای روان گردان و همچنین کیفیت ارتباط روحی و روانی با شریک جنسی و وجود تنش، جرو بحث و دعوا و همچنین کیفیت زندگی فرد از قبیل خواب خوب، استراحت کافی، کاهش استرس از عوامل مداخله گر در روابط جنسی هستند که برای داشتن یک رابطه جنسی موفق و زماندار، باید عوامل مداخله گر مزاحم از زندگی حذف گردد.

تعداد روابط جنسی و کیفیت آن اصولاً با گذر و افزایش سن اغلب سیر نزولی پیدا می کند. مخصوصاً در کسانی که عوامل منفی ذکر شده در فوق را داشته باشند منحنی نزولی، روند رو پایین بیشتری پیدا می کند. در ادامه مطلب، نزدیکی زیاد و ضرر آن را توضیح خواهیم داد.

آیا بعد از درمان زگیل تناسلی می توان رابطه جنسی داشت؟

 آیا نزدیکی زیاد ضرر دارد؟

تعداد روابط جنسی و قدرت و شدت آن فرد به فرد متغیر می باشد. با ایجاد بلوغ و افزایش ترشح هورمون تستوسترون میل به روابط جنسی و قدرت توان جنسی در اوج قرار دارد و به خاطر ترشح هورمون های نشاط بخش از جمله سروتونین، فرد با روابط جنسی احساس نشاظ و خوبی پیدا می کند که مشوق ادامه کار است. در رابطه با ضررهای رابطه جنسی بیش از حد باید عرض کنم که افراط و تفریط در هر امری نادرست و عوارض خود را دارد از جمله در روابط جنسی.

در رابطه با نزدیکی زیاد و ضرر آن باید گفت که زیاده روی در فعالیت جنسی و عدم کنترل آن و همچنین عدم حفظ قوانین و حرمت های خانوادگی و اجتماعی، بیشتر در بعد روحی، روانی، اجتماعی و خانوادگی فرد عوارض خود را نشان خواهد داد.  مخصوصاً  زمانیکه با حالت تنوع طلبی جنسی و عدم رعایت مسائل بهداشتی و داشتن روابط جنسی محافظت نشده همراه باشد. یک سری از عوارض روابط جنسی شامل تروما، خونریزی، پارگی و یا مقاربت دردناک جنسی به علت التهاب هستند که با مشاهده آنها باید بلافاصله به پزشک مراجعه نمود.

علائم رابطه جنسی زیاد

 داشتن رابطه جنسی متعادل و نرمال یکی از نیازهای معمولی انسان مثل نیاز به خوردن، آشامیدن و غیره می باشد و هیچ علامت و نشانه غیرطبیعی در فرد ندارد. حس بیماری گونه در رابطه با نیاز به داشتن روابط جنسی بیش از حد و انجام بیش از حد آن مثل هر اعتیادی ممکن است با اعتیاد جنسی خود را نشان دهد.

علت رابطه جنسی زیاد

علت میل جنسی بالا ممکن است عدم تعادل هورمونی مثل ترشح بیش از حد تستوسترون یا عوامل روحی مثل اختلالات وسواسی و یا بیماران دارای اختلال خلقی باشد. مصرف الکل و مواد مخدرهایی مثل کوکائین و آمفتامین نیز ممکن است از علل افزایش میل جنسی بیش از حد باشد.

فواید نزدیکی زیاد

 کاملاً مشخص است که رابطه جنسی خوب توأم با احساس لذت و احساس نشاط و آرامش خاص خودش همراه است. انجام نزدیکی زیاد منوط به رضایت و همراهی طرف مقابل است و اگر با اجبار و عدم رضایت طرف مقابل انجام شود، نه تنها لذت بخش و آرام بخش نبوده بلکه باعث ایجاد نارضایتی در طرف مقابل و فرار از سکس نیز می گردد.

در صورت داشتن همکاری و هماهنگی و احساس نیاز دو طرف، داشتن سکس منظم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس و اضطراب، بهبودی کیفیت خواب، پایین آمدن فشارخون و احساس شادی و نشاط در طرفین می کند.

عوامل خطر رابطه جنسی زیاد

اعتیاد جنسی و یا افراط در فعالیت جنسی خطرات خود را دارد. دروغ گویی و خیانت به خانواده و متلاشی کردن روابط خانوادگی معنی دار، ابتلا به انواع بیماری های مقاربتی از قبیل ایدز، هپاتیت، سوزاک و سیفلیس مخصوصاً زمانی که روابط جنسی خارج از عرض و کنترل نشده و با شریک های جنسی آزاد و مختلف باشد، از عوامل خطرات مسلم اعتیاد جنسی هستند.

اعتیاد به مصرف انواع داروها، مواد مخدر، نوشیدن بیش از حد الکل جهت تقویت احساس جنسی، از خطرات روابط جنسی کنترل نشده متعدد می باشند.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.7/5 - (33 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر