ایا زگیل روی گردن خطرناک است؟

حتما شما هم کسانی را می بینید که در گردن و زیر بغل، دچار برجستگی های گوشتی متعددی هستند و شکل های شایع آنها، به صورت خال گوشتی برجسته، پاپول های زنگوله دار با پایه باریک و تغییر رنگ پوست با سطح صاف است. در ادامه مطلب، خطرات زگیل گردن را توضیح خواهیم داد. عکس زگیل تناسلی کم خطر را ببینید و با زگیل خود مقایسه کنید.

زگیل روی گردن چیست؟

زائده ای به نام Skin Tag هستند که به اشتباه و با تشخیص غلط زگیل تناسلی، درمان می شوند. در حالیکه این ضایعات منشاء ویروسی نداشته و اصلاً آلوده کننده نیستند. اغلب این ضایعات در گردن و زیر بغل و بدن دیده می شوند.

انتقال زگیل به گردن
ضایعات زیر بغل

علت زگیل روی گردن چیست؟

علت اصلی ضایعات Skin Tag مشخص نیست ولی عوامل مختلفی از قبیل چاقی بیش از حد، بالا بودن چربی ها، دیابت و اختلال متابولیکی، از عوامل شایع ایجاد کننده آنها هستند.

درمان زگیل های ریز گردن چیست؟

 سوالی که در مورد ضایعات برجسته گردن و لگن یا Skin Tag مطرح می شود این است که آیا می توان آنها را با دست کند؟ در جواب عرض می شود بهترین و سریعترین روش درمان آنها کرایوتراپی می باشد که اغلب با یک جلسه و به علت قطع خونرسانی با مکانیسم سرما درمانی در عرض چند روز، از بین می روند و کندن اینها اصلاً توصیه نمی شود.

در عکس های زیر نمونه هائی از Skin Tag یا ضایعات گوشتی گردنی را مشاهده می فرمائید.

Skin Tag
ضایعات گوشتی گردنی

توصیه بهداشتی ما این است که اگر قبلا از تیغ مشخصی، برای اصلاح موهای تناسلی خود استفاده کرده اید و آن تیغ آلوده به زگیل تناسلی شده است، مجدد از آن، برای اصلاح موهای پشت سر و زیربغل خود استفاده نکنید. چرا که در این روش، تیغ آلوده ویروس زگیل تناسلی را به زیر بغل و زیر گردن منتقل می کند که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

سوالات متداول:

آیا Skin Tag خطرناک است و باعث ایجاد پیش سرطان و یا سرطان می شود؟

 جواب منفی است. این ضایعات کاملاً بی خطر می باشند.

آیا زگیل روی گردن همان زگیل تناسلی است؟

 منشاء متفاوت HPV که ویروس است، از منشاء با Skin Tag که غیر ویروسی است، کاملاً جدا بوده و به هم ارتباطی ندارند.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.5/5 - (34 امتیاز)