7 علت درد مردان پس از نزدیکی

اکثر اوقات، رابطه ی جنسی به افراد احساس خوبی می دهد، اما درد پس از نزدیکی، می تواند آزار دهنده باشد. درد پس از نزدیکی باعث اضطراب برخی از مردان می شود و ممکن است لذت و هیجان رابطه ی جنسی را کاهش دهد.

شایع ترین علت درد پس از نزدیکی

شایع ترین علت درد پس از نزدیکی پروستاتیت است. غده پروستات، مایعی تولید می کند که بخش زیادی از منی را تشکیل می دهد و برای قدرت باروری مردان ضروری است. پروستاتیت زمانی رخ می دهد که بافت پروستات ملتهب شود. علائم شایع پروستاتیت، درد مزمن مکرر در نواحی زیر می باشد:

◀️ آلت تناسلی

◀️ پایین کمر

◀️ پایین شکم و لگن

◀️ پرینه – فضای بین مقعد و اندام تناسلی

 

علت درد بعد از نزدیکی

پروستاتیت حاد، معمولاً ناشی از ورود باکتری از مجرای ادراری به پروستات می باشد. دلایل عفونت پروستات کمتر شناخته شده هستند. از آنجا که عفونت های مجرای ادراری (UTI) و عفونت های مقاربتی (STI) می توانند باکتری را به پروستات انتقال دهند، بسته به سن و سابقه ی جنسی فرد، عوامل خطر مهمی محسوب می شوند. معمولاً برای درمان این بیماری با توجه به نوع باکتری وارد شده به بدن، آنتی بیوتیک تجویز می شود. داروهای ضد التهابی و مسکن نیز می توانند مؤثر باشند.

پزشک ممکن است برای تشخیص مشکلاتی مانند آبسه، انجام تصویر برداری را توصیه کند. حتی پس از درمان نیز ممکن است احساس ناراحتی به مدت چند هفته یا چند ماه ادامه داشته باشد. پزشک ممکن است ورزش هایی را توصیه کند که می توانند به توانبخشی یا تسکین لگن کمک کنند.

علت درد ناحیه تناسلی مردان بعد از رابطه

در اینجا به 6 مورد دیگر اشاره می شود:

بیماری پیرونی یا انحنای آلت تناسلی: تشکیل بافت اسکار فیبروز روی آلت تناسلی، می تواند موجب نعوظ های کج و دردناک شود. این شرایط ممکن است باعث اختلال نعوظ، اضطراب، استرس و گاهی اوقات کوتاهی آلت تناسلی شود. پیرونی یک بیماری شایع و غیر سرطانی است که می تواند با داروی مسکن مانند NSAID ها، تزریق هایی برای شکستن بافت اسکار و یا حتی جراحی در صورت تجربه ی اختلال نعوظ، درمان شود.

شکستگی آلت تناسلی: تونیکا آلبوژینا، غشای لاستیکی بافت زیر پوست آلت تناسلی است، که امکان افزایش طول و عرض آلت را در حین نعوظ فراهم می کند. گاهی اوقات این بافت می تواند پاره شود که باید فوراً تحت مراقبت های پزشکی ویژه و احتمالاً جراحی قرار بگیرد. مراقبت سریع می تواند از مشکلات دائمی ادراری و جنسی جلوگیری کند.

پوست ختنه گاه بیش از حد تنگ: اگر مردی ختنه نشده باشد، سر آلت تناسلی او با بافتی به نام پوست ختنه گاه پوشانده شده است. به طور معمول، پوست ختنه گاه در حین نزدیکی عقب کشیده می شود. در بیماری پوست ختنه گاه بیش از حد تنگ، که به آن فیموز می گویند، پوست ختنه گاه به دلیل تنگ بودن عقب کشیده نمی شود و باعث بروز درد می شود. به مرور زمان، اصطکاک ناشی از این حرکت می تواند موجب پارگی، التهاب یا عفونت پوست ختنه گاه شود. درمان این شرایط، شامل استفاده از کرم های استروئیدی می شود و در صورت تداوم درد، ممکن است نیاز به ختنه کردن باشد.

بیماری پوست ختنه گاه

بیضه نزول نکرده: این مورد یکی از غیر معمول ترین علل درد پس از نزدیکی می باشد. در دوران جنینی، بیضه ها درون شکم قرار دارند. در طول چند هفته قبل از تولد یا بلافاصله بعد از آن، بیضه ها معمولاً از ناحیه ی شکمی وارد کیسه بیضه می شوند. اگر این اتفاق نیفتد و بیضه ها درون شکم باقی بمانند، به آن بیضه نزول نکرده می گویند. این شرایط موجب درد فشارنده در حین رابطه ی جنسی می شود، مخصوصاً اگر بیضه در کشاله ران یا پایین شکم قرار گرفته باشد. رایج ترین درمان جراحی است که شامل برداشتن بیضه ها می شود.

فتق کشاله ران: این شرایط زمانی اتفاق می افتد که بخشی از بافت بدن، از ناحیه ی ضعیف پایین شکم و ران، بیرون زده باشد. معمول ترین نشانه این بیماری، وجود یک برجستگی یا توده در ناحیه ضعیف بدن می باشد که موجب درد در حین رابطه ی جنسی می شود.

بافت اسکار ناشی از درمان های قبلی: اگر فردی قبلاً در نزدیک شکم، لگن و یا پرینه خود جراحی انجام داده باشد و بافت اسکار در آن ناحیه شکل گرفته باشد، ممکن است درد یا ناراحتی در طول رابطه ی جنسی را تجربه کند. عفونت های پیشین، ضربه یا آسیب های دیگر، باعث به جا گذاشتن بافت اسکار می شوند. بافت اسکار سطحی، معمولاً با جراحی قابل درمان است، اما اسکارهای جزئی را می توان با پمادهای موضعی درمان کرد. درمان درد مزمن لگن و بافت اسکار در ناحیه عصب معمولاً دشوار است و شامل توانبخشی فیزیکی لگن و کنترل درد می شود. اگر فقط یک بار درد پس از رابطه جنسی را تجربه کنید، ممکن است فقط یک پیچ خوردگی عضلانی جزئی باشد که خود به خود رفع می شود. اما اگر به طور مرتب متوجه این درد می شوید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

علت درد پهلو بعد از نزديكي

کرمپ به معنی گرفتگی و انقباض ناگهانی و غیر قابل کنترل در عضلات یک ناحیه از بدن می باشد. علت های احتمالی زیادی برای گرفتگی عضلات بعد از رابطه ی جنسی در زنان و مردان وجود دارد.

فشار وارد شده به عضلات

مانند انجام تمرینات ورزشی، فشار وارد شده به عضلات لگن و شکم در زمان رابطه ی جنسی می تواند منجر به گرفتگی عضلات این ناحیه شود. سفت شدن ماهیچه ها، کم آبی بدن یا کار کردن ماهیچه ها در یک موقعیت بد می تواند از علل این امر باشد. این گرفتگی ها معمولاً پس از چند ثانیه یا چند دقیقه از بین می روند.

ارگاسم

ارگاسم شامل انقباض غیر ارادی ماهیچه های لگن و کف لگن می شود. این امر می تواند یکی دیگر از علت های ایجاد کرمپ بعد از رابطه ی جنسی باشد. اگر ماهیچه های لگن و کف لگن به شدت منقبض شوند، گرفتگی موقت عضلات بعد از رابطه ی جنسی اتفاق می افتد.

ارگاسم

مشکلات روده

مشکلات مربوط به دستگاه گوارش می توانند سبب گرفتگی شکم شوند. یبوست و گاز معده دو علل شایع شکم درد پس از رابطه ی جنسی می باشند. سایر مشکلات دستگاه گوارشی مثل سندرم روده ی تحریک پذیر نیز از دیگر علل گرفتگی عضلات بعد از رابطه ی جنسی است.

مشکلات ادراری

مشکلات مربوط به مثانه یا دستگاه ادراری می تواند از علت های دیگر درد بعد از رابطه ی جنسی باشد. مثانه ی زنان درست در جلوی رحم قرار دارد و رابطه ی جنسی می تواند سبب تحریک آن شود. این مشکل بیشتر در افراد مبتلا به عفونت ادراری یا سیستیت بینابینی مشاهده می شود. سیستیت بینابینی نوعی بیماری سیستم ادراری است که باعث درد و فشار در ناحیه ی لگن و مجاری ادراری می شود.

عفونت های مقاربتی

برخی از عفونت های مقاربتی (STIs) به خصوص کلادمیا و سوزاک می توانند باعث گرفتگی شکم در زمان رابطه جنسی و پس از آن شوند. بسیاری از بیماری های مقاربتی هیچ علائمی ندارند. بنابراین، بهتر است به طور مرتب آزمایش دهید. از دیگر علائم بیماری های مقاربتی می توان به ترشح آلت تناسلی مردانه، ترشحات غیر معمول واژن و درد در هنگام ادرار اشاره کرد.

ضربه ی روحی

گاهی اوقات، آسیب های گذشته یا یک مشکل عاطفی در رابطه ی جنسی می تواند خود را به صورت ناراحتی یا درد فیزیکی در زمان سکس یا بعد از آن بروز دهد. حتی استرس های روزمره و اضطراب بیش از حد نیز می تواند باعث تنش یا گرفتگی های عضلانی شوند.

علت درد پهلو بعد از نزديكي در مردان

علت درد پهلو بعد از نزديكي در مردان

گرفتگی عضلات بعد از رابطه ی جنسی در مردان به ندرت اتفاق می افتد. از جمله علل خاص این پروستاتیت است. پروستات غده ای کوچک (به اندازه ی گردو) است که در قسمت پایین لگن مردان قرار دارد. این غده مایعاتی را ترشح می کند که از اسپرم ها محافظت می کنند. در حین انزال، این ترشحات به مایع منی اضافه می شود و تقریباً یک سوم مایع منی را تشکیل می دهد. اگر پروستات به صورت ناگهانی یا تدریجی ملتهب و بزرگ شود، می تواند باعث درد و گرفتگی لگن در زمان رابطه ی جنسی و بعد از آن شود.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.6/5 - (22 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ارمان جمعه ۲۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام دکترجان خسته نباشید بند الان چندساله بعدنزدیکی درد شدید در ناحیه بیضه چپم داشتم سال۷۹واریکوسل عمل کردم الان دوسال میشه بین مقعدم وآلتم درد شدیدی پیدامیکنم رفتم چندین باردکتر گفتند پروستات وواریکوسل هست طوری درد میکنم که به مقعدم وکشاله ران وشکمم میزند چندبار دکتر رفتم جواب نگرفتم ماه پیش سونوگراف پروستاتم ۲.۶نشان داد تکرار ادارهم ندارم نمیدانم دردم چی هست شهرستانم نمیتوانم خدمت برسم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با عرض سلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      تا ببینیم مشکل واقعیتون چیه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عظیم پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من بعداز رابطه کلیه سمت چپم به شدت درد میگیره سنوگرافی هم دادم میگه یا شن هست یا کیست ۳میل دارید ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      سونو رو بفرستید
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 27 مشاهده پرسش
    مدتی است بعدازاینکه ارضا میشوم درد شدیدی درآلتم حس میکنم ،این اتفاق قبلا نمی افتاد،بخاطرزایمان همسرم اخیراًراابطه ی جنسی مان ازهفته ای دوباربه ماهی دوبارکاهش یافته.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۲ دی ۲( 2 ماه پیش)
      نعوظتون مشکلی داره؟
  • تصویر کاربر ناشناس پنجشنبه ۲۳ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر من ۲۶ سالمه بعد از رابطه پادرد میگیرم میتونید بگید مشکل چیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      باید بررسی بشه ، به متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید
  • تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۲۳ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر کرمی. بنده مشکل پروستاتیت عفونی عصبی داشتم که عفونت برطرف شده اما اعصاب ناحیه پروستاتم آسیب دیده و حساس شده. در حال حاضر بعد از انزال اعصاب پروستاتم و اطرافش دچار درد میشه. حدود 2 ماهی هست به تجویز دکتر برای تسکین این درد کپسول پرگابالین مصرف میکنم. میخواستم بدونم این مشکل من حلش شدنیه یا همیشه این مشکل با من میمونه؟! ممنون از توجه شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      احتمال بهبودی کامل هست باید حوصله داشته باشید و استرس های زندگیتون رو کمتر کنید
  • تصویر کاربر ابراهیم یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر خوب مهربان که جواب سوال ها رو میدین ممنون میشم سوال من رو هم جواب بدین من حدود دوماه هست اصلا هیچ حسی نسبت به همسرم ندارم آلت من هم کوچیک شده ولی یک وقتی هم که نزدیکی میکنم بعد از آمدن آب معنی درد در ناحیه کلاهک و پاین تر به حدی میشه که به خودم میپیچم دکتر شهرستان هم رفتم آمپول تستسترون و ویتامین ها رو دادن هیچ تاثیری نداشت ادرار هم میاد نه سوزش دارم نه درد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۱ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      چن تا تستوسترون تزریق شده؟
    2. تصویر کاربر ابراهیم شنبه ۱۱ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      ۴عدد تستسترون زدم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      آزمایش مایع منی هم انجام بدین
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهران سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    باسلام سوزش گاه گاهی روی پوست آلت دارم پماد فقط زمان مصرف کار ساز هست،لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با عرض سلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    درود جناب درکتر
    حدود ۱هفته هست که دردی پایین بیضه و تا معقد دارم و بین پاهام احساس میکنم باد داخلش هست و همینجور پمپ میشه با فشار؟
    لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ادرارتون مشکلی داره؟
  • تصویر کاربر مراد سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    سلام علت درد مچ پا بعد از خودارضایی چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      مرتبط نیست
  • تصویر کاربر ابی سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    با سلام بنده بعداز یک یا دوساعت بعداز سکس سمت چپ الت تناسلیم درد و به همراه بیضه ورم میکند به گونه ای است که فکر میکنی زگیل زده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام عکسی دارید ؟
    2. تصویر کاربر ابی دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام نه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      بدون معاینه و رویت عکس نمیشه نظری داد اما طبق شرح حال جای نگرانی نداره و زگیل به این شکل نیست
    4. تصویر کاربر ابی دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      من که عکس براتون فرستادم
      الان نظرتون چیه چون که بعد از گذشت یک ساعت از رابطه خارش و ورم پوست بیضه و یه قسمتی از الت تناسلی شروع میشود و وقتی که دست الت تناسلی میزنم درد میگیرد و تا حداقل ۱۵ ساعت هروقتش که دست الت تناسلی میزنم درد داره
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      از کاندوم استفاده میکنید ؟
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر