برای درمان زگیل تناسلی کرایو بهتر است یا لیزر؟

برای درمان زگیل تناسلی کرایو بهتر است یا لیزر؟ در این مقاله سعی شده تا مزیت ها و عوارض روش های لیزر زگیل تناسلی و کرایوتراپی بررسی شود.

فریز زگیل بهتر است یا لیزر

گاهی لیزر کردن زگیل تناسلی موجب پخش این ویروس می شود. پس توصیه می شود از لیزر زگیل تناسلی استفاده نکنید.کرایو درمان بهتری نسبت به لیزر می باشد

کرایو زگیل تناسلی

کرایو زگیل تناسلی یکی از روش های درمان زگیل است که در آن از هوای سرد برای منجمد کردن یا فریز زگیل استفاده می شود. معمولا تا یک هفته بعد از کرایو زگیل تناسلی، لازم است که از پماد استفاده کنید. بسته به تعداد و اندازه زگیل ها، نیاز به یک تا چند جلسه درمانی است. در روش لیزر از نور لیزر برای بریدن زگیل ها استفاده می شود. در مقایسه با لیزر، روش کرایوتراپی آسیب نسجی (بافتی) خیلی کمی وارد می کند و باعث انتشار به جاهای دیگر نمی شود. در لیزر به عنوان مثال، قسمت های سالم به علت تبخیر آن گرفتار می شوند اینها در کرایو وجود ندارد و سریع اثر کردن کرایو باعث می شود آسیب مخاطی (پوستی و زیرپوستی) کمتری ایجاد شود و سریع خوب می شوند.

به گفته نشریه علمی ncbi کرایوتراپی زگیل تناسلی یکی از روش های بسیار مطمئنی است که می توان حتی در بارداری از آن استفاده کرد و موفقیت بسیار بالایی در درمان این بیماری بین 79 تا 88 درصد دارد. در مطالعه ما میزان بهبودی پس از کرایوتراپی 78% بود که مطابق با مطالعه ذکر شده است.

به نظر اینجانب پروفسور حسین کرمی نیز روش کرایوتراپی به دلایل زیر از لیزر بهتر است:

– کرایوتراپی زگیل تناسلی سریع اثر می کند.

– کرایو تراپی ارزانتر است.

– فریز کردن آسیب کمتری می زند.

 

فریز بهتر است یا لیزر

چرا لیزر زگیل تناسلی را پیشنهاد نمی دهم؟

پزشکان معمولا هنگامی از لیزر برای درمان زگیل های تناسلی استفاده می کنند که روش های درمانی موثر نباشند. لیزر به منظور درمان زگیل های تناسلی از بسیاری روش های درمانی دیگر گران تر است. همچنین، نگرانی هایی نیز در ارتباط با استفاده از این روش وجود دارد. لیزر زگیل تناسلی می تواند به وسیله از بین بردن سیستم ایمنی در آن محل، خطر بازگشت زگیل ها را افزایش دهد. از بین رفتن سیستم ایمنی در آن محل امکان فعال شدن را به ویروس های غیر فعال شده می بخشد.

انجام لیزر زگیل تناسلی به مهارت و تجهیزات تخصصی نیاز دارد. برخی متخصصان بر این باورند که مهارت پزشکی که این عمل را انجام می دهد می تواند بر موفقیت جراحی تاثیر گذار باشد. افرادی که برای درمان زگیل های تناسلی خود مایل به انجام جراحی لیزر هستند باید در ارتباط با تعداد دفعاتی که پزشک این عمل را انجام داده و همچنین میزان موفقیت او در این عمل ها سوال بپرسند.

جراحی به وسیله لیزر می تواند موارد زیر را به وجود آورد:

  • درد، تورم یا خارش
  • ترشح از واژن یا آلت تناسلی مردانه
  • زخم در نواحی درمان شده
  • ایجاد بافت چسبنده
  • ریزش بافت مرده
  • ایجاد جای زخم
  • به دلیل درمان صورت گرفته در میزراه، ادرار به صورت مجرایی پهن و افشانه ای دفع خواهد شد.
  • ایجاد جای زخم بر روی آلت تناسلی مردانه یکی از عوارض جانبی احتمالی است که می تواند به مشکلاتی در نعوظ یا دفع ادرار منجر شود.

مطلب مرتبط: درمان خانگی زگیل تناسلی

کرایو بهتر است یا لیزر

سؤالات متداول:

نیتروژن مایع در روش کرایوتراپی چیست؟

گاز نیتروژن 78 درصد هوایی که ما تنفس می کنیم را در بر می گیرد. نیتروژن مایع -همانطور که از نام آن مشخص است- شکل مایع گاز نیتروژن است. نیتروژن مایع بسیار سرد بوده و نقطه جوش آن 196 درجه سانتی گراد می باشد.

این ماده به راحتی در فلاسک های مخصوص ذخیره و حمل می شود و برای انجماد موضعی و مؤثر در مصارف پزشکی مثل کرایوتراپی کاربرد دارد.

آیا کرایوتراپی درد دارد؟

درد کرایوتراپی معمولاً قابل تحمل است، اما گاهی اوقات (در صورت نیاز به انجماد عمیق) ممکن است دچار ناراحتی شوید. این ناراحتی معمولاً در حین درمان و پس از آن اتفاق می افتد. برای رفع این مشکل پزشک معمولاً قبل از انجام درمان از بی حسی موضعی استفاده کرده و بعد از آن به مدت 24 ساعت مصرف مسکن را تجویز خواهد کرد.

آیا نتایج کرایوتراپی دائمی است؟

بله؛ زمانی که زگیل از سطح پوست شما برداشته می شود، دیگر در همان مکان ظاهر نخواهد شد. اما از آنجایی که کرایوتراپی، ویروس مسبب زگیل را درمان نمی کند، ممکن است ضایعات در ناحیه ی دیگری از پوست رخ دهند.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

4.3/5 - (10 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر najmeh سه شنبه ۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    سلام وقت اقای دکتر ایا درمان سریعی برای هرپس وجود داره دیگه طاقت ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ مهر ۰( 2 سال پیش)
      تب خال تناسلی ودرمانش کپسول اسیکلو ویر در زمان زدن تاول باید یک هفته هر ۸ساعت بخورید وپمادش را نیز بمالید تب خال عود کننده است ودرمان قطعی ندارد
  • تصویر کاربر الهام شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز من ۳۳ سالمه و باکره هستم وتنها چند باری با نامزدم که عقد هستیم فقط سکس دهانی و مالش الت ناکزدم به روی واژنم بوده تازگیها چندتا چیز کثل جوشه چرکی که سرش سفیده زدم و امروز بعد از ۵ روز من تازه درد شدید واژن دارم پماد میتروندازول و بنادین هم استفاده کردم و قرصشم میخورم میشه راهنماییم کنید که اینا چی هستن ممنوتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش)
      اين جوش است انتي بيرتبك بخوريد كپسول سيفكسيم هر ١٢ساعت
  • تصویر کاربر سیسی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    من چند مدته به فاصله ی ۲.۳هفته حالتی مثل جوش روی قسمتهای مختلف واژنم در میاد و بعد ۴.۵روز از بین میره ولی همراه با درد و سوزش دکتر رفتم گفتن چیزی نیست میشه شما راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر حنا پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    نوع ۶و۴۲دارم باید چکارکنم ک بره؟دوتا زدم چ چیزی استفاده کنم ک بره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      بیشتر از 200 نوع ویروس و بیماری HPV وجود دارد که بیشتر آنها کاملا بی ضرر هستند و خود‌ به‌ خود درمان می‌شوند. ولی 13 نوع از این بیماری می‌تواند منجر به سرطان دهانه رحم و یک نوع از این 13 نوع می‌تواند باعث سرطان گلو، مقعد، مهبل، واژن و آلت تناسلی مردانه شود. آن دسته از بیماری‌های HPV که منجر به سرطان می‌شوند، HPV پرخطر نامیده می‌شوند. انواع دیگر HPV می‌تواند باعث ایجاد زگیل مثل زگیل تناسلی شود. این نوع بیماری‌ها، HPV کم خطر نامیده شده و منجر به سرطان نمی‌شوند از خطرناک ترین ویروس HPV   شامل ویروس های 16 و 18 است که سبب ایجاد سرطان دستگاه گوارش است  و همچنین حدود 70٪ سرطان های دهانه رحم را ایجاد می کنند. دیگر ویروس های HPV که  خطر بالا دارند عبارتند از 31، 33، 45، 52، 58، و چند ویروس دیگر. انواع ویروس HPV کم خطر مانند HPV 6 و 11 باعث 90٪ زگیل های تناسلی می شوند که به ندرت به سرطان منتهی می گردند.  این رشد می تواند مانند برامدگی هایی زگیل مانند ظاهر شود. گاهی اوقات، آنها به شکل گل کلم هستند. زگیل می تواند هفته ها یا ماهها پس از اینکه شما با یک فردی که حامل این ویرووس است رابطه جنسی داشتید، نشان داده شود. اغلب، هیچ علائمی از عفونت HPV وجود ندارد، و ممکن است بدن فرد چند سالی باشد که این ویرووس را داشته اما بدون این که عفونتی بوجود آورد به طور خودبخودی از بین برود. بسیاری از مردم هرگز نمی دانند که به این ویرروس آلوده شده اند.
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      بهترین درمان زگیل تناسلی بر اساس منابع معتبر جهانی پزشکی کرایو درمانی است لیزر زدن وسوزاندن ‌تیغ زدن باعث پخش آنها میشود وبا کرایو درمانی زگیل ۸۰ در صد برای همیشه از بدن می‌رود جهت کرایو با شماره های ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰ ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ هر روز از ساعت 10 صبح الی ۱۲ تماس بگیرید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سحر دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 2649 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر.
    من دو دوز از واکسن گارداسیل ۴گانه رو تزریق کردم. اولی به باسن تزریق شده، دومی به بازو، سومی رو کجا بزنم و نیاز هست یکی دیگه هم تهیه کنم برای اثر بخشی بیشتر؟ آخه یه جا خوندم گفته شده بود چون حجم واکسن کمه نباید به باسن تزریق بشه، یه جای دیگه هم الان دیدم که نوشته بود همه‌ی واکسن‌ها باید یه جا تزریق میشدن، یعنی یا همه رو باید به بازو میزدم یا به باسن.
    میشه راهنماییم کنید الان باید چیکار کنم...؟ ممونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      فرقی نداره بین باسن و دست و هر دو جا موثره
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      خیر،۳ دوز کافیه و نیاز به دوز اضافه نیتس
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدحسین دوشنبه ۲۵ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بی زحمت این عمس رو ببینید و‌بگویید ایا این برامدگی‌که هم رنگ پوست‌الت م‌هست‌زگیل هست یا خیر
    من شش سال هم هست ازدواج‌کردم و یک فرزند دارم
    همسرم باید چکار کند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      خیر زگیل نیست
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من دو. سه تا دونه زده دور الت تناسلیم میخواستم. ببینم ابنا زگیلن یا ن عکسشو براتون. میفرستم لطفا جوابمو. بدین. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      اینها صد در صد زگیلند وبهترین درمان زگیل تناسلی بر اساس منابع معتبر جهانی پزشکی کرایو درمانی است لیزر زدن وسوزاندن ‌تیغ زدن باعث پخش آنها میشود وبا کرایو درمانی زگیل ۸۰ در صد برای همیشه از بدن می‌رود جهت کرایو با شماره های ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰ ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ هر روز از ساعت 10 صبح الی ۱۲ تماس بگیرید
  • تصویر کاربر خانم یکشنبه ۲۴ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من خیلی شدید سوزش داشتم الان ۱۳ روز کرایو شدم خوب نشدم ازهمه مهمتر آیا کرایوتراپی عوارض دارد؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      پماد کالامین دی استفاده کنید
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۲۳ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر
    ببخشید من ساکن بندرعباسم
    از همکاران شما کسی توی بنرعباس انجام میده کاریو
    که معرفی کنید
    ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      من نمیشناسم
  • تصویر کاربر M_h پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر من یک دونه روی دهانه واژنم چند روزی ایجاد شده ایا زگیل هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      عکسش رو بفرستید
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر