زگیل و اسکین تگ بیضه و تفاوت های میان آن

شاید خیلی از مردان متوجه تفاوت زگیل و اسکین تگ بیضه نشوند و این دو را با هم اشتباه بگیرند. در این مقاله به تفاوت این دو پرداخته شده است.

عکس زگیل تناسلی

زگیل و اسکین تگ بیضه

زگیل بر روی پوست رشد می کند و زگیل بیضه در واقع روی کیسه بیضه تشکیل می ‌شود نه خود بیضه. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شما زگیل را با دیگر ضایعات پوستی اشتباه بگیرید؛ ولی بهتر است با تفاوت زگیل و اسکین تگ بیضه آشنا شوید. به عنوان مثال جوش ها و کیست هایی که روی کیسه بیضه تشکیل می ‌شوند با زگیل اشتباه گرفته می ‌شود. برای اطمینان می ‌توان از آن عکس گرفت و آن را با عکس های مربوط به زگیل تناسلی مقایسه نمود. در این مقاله به سوالاتی از قبیل: آیا زگیل و اسکین تگ بیضه عملا وجود دارد یا نه؟ شکل زگیل و اسکین تگ بیضه چگونه است؟و سوال مهم اینکه آیا زگیل و اسکین تگ بیضه موجب سرطان میشوند؟و… پاسخ داده می شود.

آیا زگیل می ‌تواند بر روی بیضه تشکیل شود؟

اگرچه این امر ممکن است اتفاق افتد اما بسیار نادر است و در واقع از هر 100 نفر، یک نفر ممکن است به آن مبتلا گردد. زگیل تناسلی در مردان بیشتر بر روی آلت تناسلی و در نواحی مقعد به وجود می آیند و بر روی کیسه بیضه به ندرت اتفاق می افتند. ویروس عامل بسیار مسری بوده و از طریق هرگونه شکاف پوستی در نواحی تناسلی وارد بدن می ‌شود. زگیل های روی کیسه بیضه نیز در صورت هرگونه شکاف و زخم می ‌توانند به وجود بیایند.

زگیل بر روی بیضه

زگیل های موجود بر روی کیسه بیضه چه شکلی هستند؟

در عکس ها و تصاویر موجود زگیل ها معمولاً به صورت زائده پوستی صاف بر روی کیسه بیضه تشکیل شده اند. زگیل های روی کیسه بیضه بیشتر به صورت خوشه و گل کلم هستند. زگیل ها چنانچه آلوده نباشند و در مراحل پایانی درمان قرار نداشته باشند، به رنگ پوست هستند. به طور کلی تمام گونه های زگیل درد ندارند اما ممکن است همراه با خارش باشند. درد نیز یکی از علائم آلوده بودن زگیل است. اگرچه دست زدن به زگیل ها هرگز توصیه نمی ‌شود اما برای تشخیص آن‌ ها می ‌توان از لمس کردن آن‌ ها استفاده کرد. زگیل ها به حالت گوشتی، صاف و گاهی برآمده هستند که این موضوع از طریق لمس کردن به طور کامل مشهود است.

آیا زگیل های روی کیسه بیضه موجب بروز سرطان میشوند؟

زگیل های روی کیسه بیضه باعث بروز سرطان بیضه یا دیگر انواع سرطان نمی ‌شوند و مانند جوش ساده به صورت خود به خود و بدون نیاز به درمان بهبود می یابند. سلول های سرطانی در داخل بیضه رشد می‌ کنند و باعث قلمبگی می ‌شوند که در ابتدا هیچ گونه دردی ندارد. به مرور زمان این قلمبگی بزرگ می ‌شود و با خود احساس درد به همراه دارد.

آیا زگیل ها می ‌تواند به دیگر قسمت های بدن منتشر شود؟

تمام گونه های زگیل مسری هستند و می ‌توانند به قسمت های دیگر مانند سر آلت تناسلی و مجرای ادرار سرایت کنند. یکی از عوامل اصلی سرایت به دیگر قسمت ها، دست زدن به آن‌ ها است. ویروس عامل زگیل تناسلی با ویروس عامل زگیل کف پا متفاوت است اما دست زدن به آن‌ ها به خصوص با دست زخمی می ‌تواند موجب سرایت ویروس به داخل بدن و بروز زگیل شود. مقاربت جنسی با فرد آلوده به این ویروس یکی از علل اصلی بروز زگیل تناسلی است. در واقع تماس پوستی برای انتقال ویروس حتی بدون انجام عمل جنسی کفایت می ‌کند.

ویروس عامل زگیل در بدن حدود 40 درصد از افراد زیر 40 سال وجود دارد. این ویروس می ‌تواند برای مدت ها بدون بروز هیچ گونه علائمی در بدن باقی بماند و در این دوره به افراد دیگر سرایت کند. این ویروس حتی از طریق درمان نیز از بدن خارج نمی ‌شود. به همین دلیل احتمال بروز مجدد زگیل پس از درمان بسیار وجود دارد.

زگیل تناسلی روی بدن

درمان زگیل های روی بیضه

زگیل های روی بیضه به راحتی و از طریق مالیدن روغن کرچک در منزل قابل درمان هستند. علاوه بر این پماد ها و کرم های دارای سالسیلیک اسید برای رهایی از شر زگیل ها مؤثر هستند. چنانچه در مورد زگیل های روی کیسه بیضه مطمئن نیستید، بهترین راه مراجعه و انجام بررسی فیزیکی توسط پزشک است.

اسکین تگ های روی کیسه بیضه

اسکین تگ ها همچون زگیل می ‌توانند بر روی کیسه بیضه تشکیل شوند اما معمولاً آن‌ ها در نواحی باسن و کشاله ران به وجود می آیند. به طور کلی اسکین تگ ها برآمدگی هایی هستند که از طریق ساقه نازکی به سطح پوست چسبیده اند. اسکین تگ های روی کیسه بیضه، هیچ گونه ضرری ندارند و به مرور زمان از پوست جدا می ‌شوند. در برخی موارد نیز ممکن است اسکین تگ ها رشد کنند و باعث بروز ناراحتی گردند.

روش از بین بردن اسکین تگ های روی کیسه بیضه

بهترین روش برای از بین بردن اسکین تگ های روی بیضه استفاده از روغن درخت چای است. همچنین می ‌توان از طریق بستن اسکین تگ با استفاده از تگ بند TagBand و نخ ، آن‌ ها را از بین برد. روش فریز کردن و استفاده از محصولات موضعی می ‌تواند مؤثر باشد اما به دلیل استفاده آن‌ها در ناحیه بیضه ممکن است باعث بروز ناراحتی گردد. برخی افراد ممکن است برای جزئی ترین مسائل مانند جوش های پوستی نیز به پزشک مراجعه کنند که بسیار کار درستی است، چرا که این کار در بیشتر مواقع باعث تشخیص به موقع مسائل جدی تری مانند سرطان می ‌شود.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

2.9/5 - (14 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر