زگیل و اسکین تگ بیضه و تفاوت های میان آن

شاید خیلی از مردان متوجه تفاوت زگیل و اسکین تگ بیضه نشوند و این دو را با هم اشتباه بگیرند. در این مقاله به تفاوت این دو پرداخته شده است.

عکس زگیل تناسلی

زگیل و اسکین تگ بیضه

زگیل بر روی پوست رشد می کند و زگیل بیضه در واقع روی کیسه بیضه تشکیل می ‌شود نه خود بیضه. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شما زگیل را با دیگر ضایعات پوستی اشتباه بگیرید؛ ولی بهتر است با تفاوت زگیل و اسکین تگ بیضه آشنا شوید. به عنوان مثال جوش ها و کیست هایی که روی کیسه بیضه تشکیل می ‌شوند با زگیل اشتباه گرفته می ‌شود. برای اطمینان می ‌توان از آن عکس گرفت و آن را با عکس های مربوط به زگیل تناسلی مقایسه نمود. در این مقاله به سوالاتی از قبیل: آیا زگیل و اسکین تگ بیضه عملا وجود دارد یا نه؟ شکل زگیل و اسکین تگ بیضه چگونه است؟و سوال مهم اینکه آیا زگیل و اسکین تگ بیضه موجب سرطان میشوند؟و… پاسخ داده می شود.

آیا زگیل می ‌تواند بر روی بیضه تشکیل شود؟

اگرچه این امر ممکن است اتفاق افتد اما بسیار نادر است و در واقع از هر 100 نفر، یک نفر ممکن است به آن مبتلا گردد. زگیل تناسلی در مردان بیشتر بر روی آلت تناسلی و در نواحی مقعد به وجود می آیند و بر روی کیسه بیضه به ندرت اتفاق می افتند. ویروس عامل بسیار مسری بوده و از طریق هرگونه شکاف پوستی در نواحی تناسلی وارد بدن می ‌شود. زگیل های روی کیسه بیضه نیز در صورت هرگونه شکاف و زخم می ‌توانند به وجود بیایند.

زگیل بر روی بیضه

زگیل های موجود بر روی کیسه بیضه چه شکلی هستند؟

در عکس ها و تصاویر موجود زگیل ها معمولاً به صورت زائده پوستی صاف بر روی کیسه بیضه تشکیل شده اند. زگیل های روی کیسه بیضه بیشتر به صورت خوشه و گل کلم هستند. زگیل ها چنانچه آلوده نباشند و در مراحل پایانی درمان قرار نداشته باشند، به رنگ پوست هستند. به طور کلی تمام گونه های زگیل درد ندارند اما ممکن است همراه با خارش باشند. درد نیز یکی از علائم آلوده بودن زگیل است. اگرچه دست زدن به زگیل ها هرگز توصیه نمی ‌شود اما برای تشخیص آن‌ ها می ‌توان از لمس کردن آن‌ ها استفاده کرد. زگیل ها به حالت گوشتی، صاف و گاهی برآمده هستند که این موضوع از طریق لمس کردن به طور کامل مشهود است.

آیا زگیل های روی کیسه بیضه موجب بروز سرطان میشوند؟

زگیل های روی کیسه بیضه باعث بروز سرطان بیضه یا دیگر انواع سرطان نمی ‌شوند و مانند جوش ساده به صورت خود به خود و بدون نیاز به درمان بهبود می یابند. سلول های سرطانی در داخل بیضه رشد می‌ کنند و باعث قلمبگی می ‌شوند که در ابتدا هیچ گونه دردی ندارد. به مرور زمان این قلمبگی بزرگ می ‌شود و با خود احساس درد به همراه دارد.

آیا زگیل ها می ‌تواند به دیگر قسمت های بدن منتشر شود؟

تمام گونه های زگیل مسری هستند و می ‌توانند به قسمت های دیگر مانند سر آلت تناسلی و مجرای ادرار سرایت کنند. یکی از عوامل اصلی سرایت به دیگر قسمت ها، دست زدن به آن‌ ها است. ویروس عامل زگیل تناسلی با ویروس عامل زگیل کف پا متفاوت است اما دست زدن به آن‌ ها به خصوص با دست زخمی می ‌تواند موجب سرایت ویروس به داخل بدن و بروز زگیل شود. مقاربت جنسی با فرد آلوده به این ویروس یکی از علل اصلی بروز زگیل تناسلی است. در واقع تماس پوستی برای انتقال ویروس حتی بدون انجام عمل جنسی کفایت می ‌کند.

ویروس عامل زگیل در بدن حدود 40 درصد از افراد زیر 40 سال وجود دارد. این ویروس می ‌تواند برای مدت ها بدون بروز هیچ گونه علائمی در بدن باقی بماند و در این دوره به افراد دیگر سرایت کند. این ویروس حتی از طریق درمان نیز از بدن خارج نمی ‌شود. به همین دلیل احتمال بروز مجدد زگیل پس از درمان بسیار وجود دارد.

زگیل تناسلی روی بدن

درمان زگیل های روی بیضه

زگیل های روی بیضه به راحتی و از طریق مالیدن روغن کرچک در منزل قابل درمان هستند. علاوه بر این پماد ها و کرم های دارای سالسیلیک اسید برای رهایی از شر زگیل ها مؤثر هستند. چنانچه در مورد زگیل های روی کیسه بیضه مطمئن نیستید، بهترین راه مراجعه و انجام بررسی فیزیکی توسط پزشک است.

اسکین تگ های روی کیسه بیضه

اسکین تگ ها همچون زگیل می ‌توانند بر روی کیسه بیضه تشکیل شوند اما معمولاً آن‌ ها در نواحی باسن و کشاله ران به وجود می آیند. به طور کلی اسکین تگ ها برآمدگی هایی هستند که از طریق ساقه نازکی به سطح پوست چسبیده اند. اسکین تگ های روی کیسه بیضه، هیچ گونه ضرری ندارند و به مرور زمان از پوست جدا می ‌شوند. در برخی موارد نیز ممکن است اسکین تگ ها رشد کنند و باعث بروز ناراحتی گردند.

روش از بین بردن اسکین تگ های روی کیسه بیضه

بهترین روش برای از بین بردن اسکین تگ های روی بیضه استفاده از روغن درخت چای است. همچنین می ‌توان از طریق بستن اسکین تگ با استفاده از تگ بند TagBand و نخ ، آن‌ ها را از بین برد. روش فریز کردن و استفاده از محصولات موضعی می ‌تواند مؤثر باشد اما به دلیل استفاده آن‌ها در ناحیه بیضه ممکن است باعث بروز ناراحتی گردد. برخی افراد ممکن است برای جزئی ترین مسائل مانند جوش های پوستی نیز به پزشک مراجعه کنند که بسیار کار درستی است، چرا که این کار در بیشتر مواقع باعث تشخیص به موقع مسائل جدی تری مانند سرطان می ‌شود.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

2.9/5 - (14 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Tina جمعه ۱ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ۶ماه میشه ازدواج کردم اویل رابطه یعنی حدود دوماه بعد ازدواج همسرم یک زایده پوستی به همون رنگ پوستش روی آلتش دراومد ک الانم به همون شکل مونده و زیادنشده؛ بعد از چن ماه دیدم منم از همون دراوردم که عکسشو براتون فرستادم محبت کنید بگین که ایا زگیل هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      عکس ارسال نشده مجدد ارسال کنید
    2. تصویر کاربر Tina پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      معذرت میخوام فکر کردم ارسال شده
    3. تصویر کاربر Tina پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      معذرت میخوام فکر کردم ارسال شده
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      مشکوک به زگیل هست HPV PCR انجام بدید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مهران پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید مدتی حدود دو ساله جوشه خیلی ریز کنار کلاهکدتناسلی دارم و بعضی وقتها خارش دارم البته خارش وسوزشش خیلی کم شده ولی بعضی وقتعا خارشش شروع میشه مخصوصا وقتی عرق میکنم یا اب گرم بهش میخوره لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      عکسش رو بفرستید
  • تصویر کاربر احسان چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من چند ماه پیش متوجه شدم که زگیل تناسلی دراوردم حدودا بیست روز پیش لیزر کردم الان دوباره تعداد خیلی زیادی در اومده باید چیکار کنم و اینکه خانمم تست hpvدادن عکس اونم فرستادم که اگه میشه بگین نوع پرخطر یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      بله نوع پر خطر هست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۳ تیر ۰( 2 سال پیش)
      به متخصص زنان مراجعه کنند تا به طور دوره ای غربالگری و درمان بشن
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر افشین شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 341 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر
    آقای دکتر حدود یه ماه پیش اومدم پیش شما و فریز انجام دادم زگیل های زیر آلت تناسلیم رو. الان جاش مونده می‌خوام جاش بره چیکار باید بکنم؟ ژل کنتراکتوبکس خوبه استفاده کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      پماد کنترکتوبکس هر ۸ ساعت
  • تصویر کاربر منصورپور شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر کرمی عزیز
    دکتر جان من مرد 38ساله هستم متاهل والان نزدیک سه سال هست که یک ضایعه در کنار آلتم نمایان شده که از لحاظ روانی اذیتم میکنه ویک بار با نخ انرا برطرف کردم وبعد از چند ماه دوباره همونجا رویت شده با چندتا ریز کنارش وزیر کلاهک آلتم هم چندتا دون ریز هست که عکسشون را ارسال کردم خواستم نظرتون چی هست آیا زگیل هستن واگه هستن یا نیستن چه راهکاری برای از بین بردن آنها انجام بدم ورابطه جنسی چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      به نظر زگیل نیست ، بهتر است از نزدیک معاینه شین در صورت نیاز کرایو
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    دکتر جان من ۱ سال پیش برام انجام دادید
    زائد ها ی پوستی بسیار خفیف بودن
    امروز با کرم موبر اصلاح داشتم
    بعد از اصلاح محل قبلی کرایو به شدت ملتهب شده
    متوجه چند زائده در پایین الت و بغل ران شدم
    می خواستم ببینم نظر شما در مورد درمان چیست
    با توجه به کم بودن زائده ها درمان با پماد رو صلاح می دونید؟
    1. تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام
    2. تصویر کاربر حسین دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      یک سوال دیگه
      ایا ازمایشی برای تشخیص نوع تیپ ویروس اچ پی وی مردانه وجود داره ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      برای التهاب پماد زینک بمالید
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      اون زائده ها به نظر زگیل نیست اگر بزرگتر شد بیاین بررسی کنم
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام چند سال پیش متوجه دو خال گوشتی زگیل رو بیضه ام شدم بعد از یکی دو سال دو تای دیگه پشت گردنم در اومد ، . الان بالای الت تناسلیم همون زگیل ها ولی خیلی ریز دارن افزایش پیدا میکنند با تعداد خیلی بالا که اصلا در عکس مشخص نیست. الان دنبال راه حلم چون در ماه اینده باید ازدواج کنم.. تصویر فرستادم و امکان تهران نیست سوال بعدی در گردن متوجه چیزهایی شبیه خال گوشتی خيلی خیلی ریز شدم که با عکس و چشم قابل مشاهده نیستن.برا اونا چکار کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      مشکوک است ، تست hpv از ضایعات انجام شود
  • تصویر کاربر سودابه چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام دکتر دختر مجردی هستم که تا به الان هیچ نوع رابطه جنسی نداشتم چند مدت هست لیزر موهای زائد بیکینی را انجام‌میدهم در جلسه پنجم که انجام دادم سوختگی ایجاد شد که برای یک هفته پماد ترمیم کننده وزینک اکساید میزدم‌‌ بعد از بک هفته متوجه زائده ای بین مقعد وواژنم شدم که خیلی استرس دارم که‌ زگیل باشه لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      به نظر زگیل نیست ولی بررسی دقیق تر با معاینه از نزدیک انجام میشه
    2. تصویر کاربر سودابه جمعه ۱۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      دکتر من هیچ نوع رابطه جنسی تا به الان نداشتم ممکن هست دختر مجردبدون رابطه دچار زگیل تناسلی بشه درضمن دستگاه لیزر موهای زائد که این ناحیه رو انجام میده هیچ ارتباطی با پوست نداره.
      دکتر متخصص زنان که رفتم بهم‌گفت مشکوکه پنجاه پنجاه هست ممکن زگیل باشه ممکن اسکین تک باشه بهم دارو ویتا لاکت وویتامین ث ومحلول پدوفیلین داد که زدم هیچ نوع واکنشی که بخواد تغییر رنگ وشکل بده نداشته
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      احتمال ابتلا بدون رابطه جنسی کمه ولی ظاهر این مشکوکه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهران چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر همسر بنده چند روزیه متوجه زگیل تناسلی در دهانه رحم و دور مقعد شده که تست پاسمیر و hvp انجام دادن که هنوز جوابش اماده نشده جدا مشکل همسرم خودم متوجه ضایع ایی دور مقعدم شدم که نمیدونم زگیل هست یا نه تصویری ازش براتون فرستادم اگه امکانش هست راهنماییم کنین که باید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      مشگوک به hpv هست باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر ایلین جمعه ۳ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    ایا اینا زیگیل تناسلی هستن؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      خیر
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر