تشخیص زگیل تناسلی در مردان

شایعترین علامت زگیل وجود خال های گوشتی قهوه ای رنگ و برجسته است که اغلب متعدد هستند و در ناحیه تناسلی مردان شامل ناحیه پوبیس تا عانه، روی پوست آلت، بیضه ها و کشاله ران و مقعد دیده می شوند. در بعضی از موارد نوک مجرا و داخل مجرا درگیر زگیل تناسلی می شود که به صورت برجستگی در نوک مجرا و یا خونریزی از مجرا خود را نشان می دهد.

نحوه تشخیص قطعی زگیل تناسلی در مردان به چه صورت است؟

مطمئن ترین روش تشخیص زگیل تناسلی در مردان معاینه آن توسط یک پزشک کارآزموده می باشد. در بسیاری از موارد اسکین تک و یا نامنظمی های پوستی باقیمانده از ختنه در ناحیه تناسلی مردان، به غلط تحت عنوان زگیل درمان می شود. بهترین نکته تشخیصی زگیل تناسلی از برجستگی های محل ختنه گاه این است که این ضایعات از بچگی در محل وجود داشته ولی زگیل بعداً در محل ظاهر می شود.

در صورت مشکوک بودن ضایعات و بر اساس شرح حال بیمار، قدم دیگر انجام نمونه برداری از محل و فرستادن آن به آزمایشگاه معتبر ویروس شناسی می باشد که در این روش وجود آلودگی به ویروس و همچنین نوع ویروس HPV یا زگیل تناسلی در بیمار را می توان مشخص کرد. نکته مهم در تشخیص درست و آزمایشگاهی زگیل تناسلی در مردان، برداشتن نمونه مستقیم از خود زگیل است و آزمایش خون و ادرار و یا کشیدن سوآپ یا چوب پنبه به محل مشکوک و آزمایش آنها کاملاً غلط و نتایج آن غیرقابل قبول می باشد.

تاثیر دارو بر میل جنسیتان

آیا تشخیص زگیل تناسلی مردان با مواد طبیعی امکان پذیر است؟

جواب منفی است. همچنانکه ذکر گردید قطعی ترین روش تشخیص زگیل تناسلی در مردان، معاینه توسط متخصص کاربلد ارولوژی و پوست می باشد.

آیا زگیل تناسلی وارد خون فرد آلوده می شود؟

این باور کاملا ًغلط است. ویروس زگیل تناسلی یک بیماری موضعی و پوستی است و فقط ناحیه پوستی تناسلی را درگیر می کند و به هیچ وجه وارد خون نمی شود و به همین خاطر هنوز هیچ داروی خوراکی برای درمان آن اقدام نشده و همه درمان های زگیل تناسلی موضعی می باشد. خوشبختانه بیش از 80 درصد ضایعات زگیل تناسلی در عرض 2 سال با درمان درست همیشه از بدن می روند.

از کجا بفهمیم زائده ناحیه تناسلی زگیل است یا جوش و یا تبخال؟

جوش های تناسلی مثل جوش پوستی جاهای مختلف بدن، اغلب به صورت نقاط قرمز رنگ و متورم خود را نشان می دهند که ممکن است درد و خارش  همزمان نیز داشته باشد و هیچ ارتباطی با روابط جنسی پرخطر ندارد.

تبخال تناسلی به صورت برجستگی های تاولی گروهی هستند و در زمینه پوست متورم، و به همراه درد و خارش و علائم عمومی مثل تب، درد بدن و ضعف و بی حالی خود را نشان می دهند و بعد از چند روز و با از بین رفتن تاول ها، علائم موضعی نیز بهبود پیدا می کنند ولی متاسفانه در فواصل زمانی غیرقابل پیشگوئی دوباره عود می کنند. زگیل تناسلی برخلاف ضایعات ذکر شده اغلب به صورت ضایعات گوشتی قهوه ای برجسته بدون درد و خارش و سوزش در ناحیه تناسلی دیده می شود.

زگیل تناسلی چه شکلیه؟ در ادامه عکس زگیل تناسلی را مشاهده خواهید کرد.

زگیل تناسلی چه شکلی است
2.6/5 - (16 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر