ایا تبخال تناسلی باعث سرطان میشه؟

امروزه بیماری تبخال تناسلی و زگیل تناسلی، شایعترین بیماری های منتقل شونده از طریق تماس جنسی آلوده هستند و منشاء هر دو بیماری ویروسی است. علت تبخال تناسلی ویروس هرپس سیمکس 2 و نام ویروس زگیل تناسلی HPV می باشد. شما میتوانید عکس تبخال تناسلی مردان و درمان آن را در این مقاله مشاهده کنید.

آیا تبخال تناسلی باعث سرطان می شود؟

بر اساس تحقیقات ثابت شده ارتباطی بین تبخال تناسلی و سرطان وجود ندارد.

از کجا بفهمیم تبخال تناسلی داریم یا نه؟

برخلاف زگیل تناسلی که اغلب به صورت خال های گوشتی قهوه ای رنگ در ناحیه تناسلی دیده می شود، تبخال تناسلی کاملاً پرسر و صدا است. در حمله اول همراه با تب و درد استخوان و ضعف و بی حالی، به همراه تاول های پوستی در ناحیه تناسلی (که همراه با خارش و سوزش و درد هستند) خود را نشان می دهند. مشخصات تاول ها این است که به صورت گروهی، قرمزی و خارش و سوزش شدید ایجاد می کنند.

از کجا بفهمیم تبخال تناسلی داریم

آیا تبخال تناسلی درمان قطعی دارد؟

مثل همه ویروس ها که ایجاد بیماری می کنند، درمان قطعی برای تبخال تناسلی وجود ندارد. این ویروس در انتهای پایانه های عصبی جایگزین شده و با هر استرس ناگهانی، تب و پریود خانم ها و یا کاهش مستقیم ایمنی بدن دوباره عود می کنند. در مرحله حاد، کپسول آسیکلوویر و والسیکلوویر تنها داروهای موجود در بازار دنیا می باشند که باید تحت نظر پزشک اقدام به مصرف آنها بنمایید. پماد آسیکلوویر خیلی ارزشی در درمان تبخال ندارد.

علائم تبخال تناسلی چند روز طول می کشد؟

بسته به شرایط ایمنی بدن، این زمان متفاوت می باشد. در مرحله اول بیماری، علائم پر سروصدا با تب و لرز، کوفتگی بدن و ضعف و بی حالی به همراه بثورات تاولی همراه است و این بثورات خودبخود در عرض 3 الی 4 روز از بین می رود. استفاده از دارو در کاهش زمان بهبودی و عود مجدد ویروس بسیار کمک کننده بوده و باعث کاهش سریع در روزهای بهبودی تاول می شود.

فواصل عود تبخال تناسلی چقدر طول می کشد؟

زمان برگشت مجدد تبخال تناسلی به شرایط زندگی بیمار و وضعیت استرسی و وضعیت مستقیم ایمنی بدن متفاوت است. جهت جلوگیری از عود مجدد بیماری تبخال تناسلی به بیماران توصیه می شود که:

  • خواب مناسب داشته باشند.
  • استرس های زندگی را کاهش دهند.
  • ورزش منظم انجام دهند.
  • در موقع وجود تاول تبخال از فعالیت های جنسی اجتناب نمایند یا از پوشش کاندوم استفاده نمایند.
  • در صورت عودهای سریع، باید از دارو به عنوان پیشگیری با نظر پزشک استفاده نمایند.
2/5 - (3 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر میلاد شنبه ۱۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    سلام من چند وقت قفسه سینه ام درد میکرد الآنم درد گردن سر چشم و همه بدن درد میکند و آلتم تبخال زده و برش تا زیر حلقه نازود و خیلی بدم میاد که بو هم میده.میشه خواهش کنم چکاری کنم در خانه و پماد قرص
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام لطفا عکس ضایعات رو در سایت با رعایت قوانین ارسال عکس از جمله سایز عکس و فرمت آن ارسال کنید
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر