زگیل تناسلی چه شکلی است؟

زگیل تناسلی، به ضایعات پوستی گفته می شود که اغلب به صورت خال های برجسته قهوه ای رنگ، در نواحی مختلف ناحیه تناسلی مردان و زنان وجود دارد. زگیل تناسلی بعد از رابطه جنسی کنترل نشده و آلوده، به طرفین منتقل می شود. اصولاً هر گونه زائده برجسته در ناحیه تناسلی با سابقه فعالیت های جنسی کنترل نشده، زگیل تناسلی است مگر اینکه خلافش ثابت شود که البته این امر با معاینه بالینی توسط فرد متخصص ارولوژی و پوست تأیید می گردد. علت زگیل، ویروسی به نام HPV می باشد. در ادامه مطلب خواهیم گفت که زگیل تناسلی چه شکلیه!

زگیل تناسلی چه شکلی است

زگیل تناسلی چه شکلی است؟

اکثرا سوال پرسیده می شود که زگیل تناسلی چه شکلیه؟ باید گفت که زگیل تناسلی بسته به نوع ویروس ایجاد کننده، شکل های مختلفی دارد. از خالهای سطحی قهوه ای تکثیر شونده تا ضایعات برجسته گوشتی و گاهی به صورت توده های خوشه ای متعدد و بزرگ، که کل منطقه را درگیر می کند خود را نشان می دهد. اگر بخواهیم بر اساس نوع ضایعات آنها را نام ببریم عبارتند از:

  • خال های سطحی و صاف قهوه ای رنگ منتشر شونده، که بعضاً در ناحیه تناسلی ایجاد شده است.
  • ضایعات گوشتی گل کلمی
  • ضایعات خوش ای به رنگ های قهوه ای و صورتی
  • ضایعات منفرد و پایولی شکل بدون پایه آویزان

چه چیزی زگیل تناسلی را بوجود می آورد؟

علت تمام زگیل های تناسلی ویروسی به نام HPV می باشد. بیش از 160 نوع HPV ایجاد کننده زگیل در بدن مشخص شده است که اغلب آن بعد از برخورد به بدن و بدون ایجاد علائم خاص، خود به خود دفع می شوند. شایعترین علامت HPV ایجاد زگیل در بدن می باشد که باعث تولید ضایعات پوستی، با شکل و نماهای مختلف می گردد.

زگیل تناسلی در کدام نواحی بدن ایجاد می شوند؟

همچنان که از نامش مشخص می شود، شایعترین محل درگیر زگیل تناسلی نواحی رابطه جنسی است که شامل درگیری آلت تناسلی مرد، پوست ناحیه عانه، کشاله ران، بیضه ها، نواحی دور واژن، مقعد، دهان شامل زبان و لب ها و حلق می باشد

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.2/5 - (26 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر