با علائم هرکدام از بیماری های مقاربتی آشنا شوید.

اصلا بیماری مقاربتی به چه معناست؟ و چه کسانی درگیر این بیماری ها می شوند؟ بیماری مقاربتی به تمام بیماری هایی گفته می شود که از طریق تماس جنسی حال چه این تماس به صورت رابطه واژینال، مقعدی یا دهانی باشد گفته می شود. طبیعتا کسانی درگیر این بیماری ها می شوند که از نظرجنسی فعال بود یا بیش از یک شریک جنسی داند.برای اطلاعات بیشتر بهتر است انواع بیماری های مقاربتی با عکس ببینید تا در صورت درگیر شدن راحت تر تشخیص بدهید که به کدام بیماری مقاربتی مبتلا شده اید.

علائم بیماری مقاربتی

از کجا بفهمم بیماری مقاربتی دارم؟ علائم بیماری های مقاربتی همیشه آشکار نیستند. اگر فکر می کنید که علائم بیماری های مقاربتی دارید، یا با شخص مبتلا به بیماری مقاربتی تماس داشته اید، به پزشک مراجعه کنید. درمان و بهبودی بعضی از بیماری های مقاربتی آسان است، اما برخی دیگر  نیاز به درمان های پیچیده تر برای درمان یا کنترل دارند. فرد باید ارزیابی شود، و اگر بیماری مقاربتی تشخیص داده شود، باید درمان شود. همچنین لازم است به شریک یا شرکای جنسی خود اطلاع دهید تا آن ها نیز ارزیابی و درمان شوند.امیدوار بودن یا گمان داشتن به این که شریک جنسی شما بیماری مقاربتی ندارد، محافظتی از شما نمی کند،شما باید مطمئن باشید.لطفا و لطفا سکس بدون کاندوم نداشته باشد. کاندوم، وقتی که به درستی استفاده شود، تاثیر به سزایی در کاهش انتقال بیماری های مقاربتی دارد.

آیا ترشحات مردان نرمال است؟

چرا باید بیماری مقاربتی را درمان کنید؟

اگر بیماری مقاربتی درمان نشود، خطر ابتلای شما به دیگر بیماری های مقاربتی مانند HIV افزایش می یابد. این اتفاق به این دلیل می افتد که بیماری مقاربی می تواند پاسخ سیستم ایمنی در ناحیه ی تناسلی را تحریک کند یا سبب ایجاد زخم هایی شود، هر کدام از این حالت ها ممکن است خطر انتقال HIV را افزایش دهد. همچنین بعضی از بیماری های مقاربتی لاعلاج می توانند سبب ناباروری، آسیب های اندامی، بعضی از سرطان ها یا حتی مرگ شوند. خیلی از بیماری های مقاربتی علامتی ندارند. حتی بدون علائم، شما می توانید این عفونت را به شریک جنسی خود انتقال دهید. 

پس مهم است که از وسایل محافظتی مانند کاندوم در حین رابطه جنسی استفاده کنید. و مرتب پزشک خود را ملاقات کنید تا شما را برای بیماری ارزیابی کند، پس شما می توانید قبل از انتقال بیماری به کسی آن را تشخیص دهید و درمان کنید. بعضی از بیماری ها مانند هپاتیت، می توانند بدون تماس جنسی منتقل شوند، به وسیله تماس با خون شخص مبتلا این اتفاق می افتد. دیگر بیماری ها مانند سوزاک، فقط از طریق تماس جنسی منتقل می شوند. عکس جوش ناحیه تناسلی زنان را هم بببینید.

عکس کلامیدیا

بیماری مقارتی کلامیدیا با عکس

کلامیدیا یک عفونت باکتریایی دستگاه تناسلی است .آیا کلامیدیا با قرص درمان می شود؟ بهترین قرص برای کلامیدیاچیست؟ . تشخیص کلامیدیا ممکن است سخت باشد زیرا در مراحل اولیه ی عفونت علائم کم بوده یا اصلا وجود ندارند. بعد از زمانی علائم ایجاد می شوند، معمولا این مدت یک تا سه هفته بعد از تماس با کلامیدیا است. حتی زمانی که علائم ایجاد می شوند، اغلب خفیف و گذرا هستند، همین موضوع باعث نادیده گرفتن آن ها می شود.علائم کلامیدیا ممکن است شامل موارد زیر باشند:

عکس بیماری سوزاک

بیماری مقاربتی سوزاک و عکس آن

سوزاک یک عفونت باکتریایی دستگاه تناسلی است. سوزاک می تواند در دهان، گلو، چشم و مقعد شما نیز رشد کند. اولین علائم سوزاک معمولا ده روز بعد از تماس ایجاد می شود. هرچند ممکن است در بعضی از افراد تا چند ماه بعد از ابتلا علائمی ایجاد نشود. علائم بیماری سوزاک شامل موارد زیر می باشند:

عکس تریکوموناس

علائم بیماری تریکوموناس با عکس

تریکوموناس یک عفونت شایع مقاربتی بوده که عامل آن یک انگل میکروسکوپی به اسم تریکوموناس واژینالیس است. این موجود در هنگام رابطه جنسی از شخصی که به آن مبتلا است به شریک جنسی اش منتقل می شود. این موجود معمولا باعث عفونت دستگاه تناسلی در آقایان می شود، اما اغلب علائمی ایجاد نمی کند. تریکوموناس باعث عفونت واژن در خانم ها می شود. بعد از گذشت 5 تا 28 روز از تماس، علائم تریکوموناس به صورت یک تحریک خفیف تا یک التهاب شدید تظاهر می یابد. علائم تریکوموناس ممکن است شامل موارد زیر باشند:

نشانه های ایدز

 علائم ایدز(HIV) با عکس

این عفونت در اثر ویروس نقص ایمنی انسان ایجاد میشود. این ویروس با توانایی بدن در مبارزه با ویروس ها، باکتری ها و قارچ های بیماری زا تداخل میکند و می تواند سبب ایدز شود، که یک بیماری مزمن و تهدید کننده حیات است. در زمان ابتلا به HIV ممکن است افراد علائمی نداشته باشند. بعضی از افراد دچار یک بیماری همانند آنفلولانزا می شوند که معمولا دو تا شش هفته بعد از عفونت ایجاد می شود. هنوز تنها راه تشخیص HIV آزمایش است. علائم ابتدایی HIV ممکن است شامل موارد زیر باشد:

این علائم ابتدایی معمولا بعد از یک هفته تا یک ماه ناپدید می شوند، و اغلب با عفونت های ویروسی دیگر اشتباه گرفته می شوند. در این دوره زمانی، شما دچار عفونت شدیدی هستید. علائم بیشتر یا شدیدتر عفونت HIV ممکن است تا 10 سال بعد نیز به وجود نیایند. به تکثیر ویروس و تخریب سلول های ایمنی، ممکن است شما دچار عفونت های خفیف یا علائم مزمنی به شرح زیر شوید:

مرحله آخر عفونت با HIV

علائم مراحل انتهایی HIV به شرح زیر می باشد:

برخی میرسند که ایا زگیل تناسلی همان ایدز است؟ باید بگوییم که خیر زگیل تناسلی و ایدز دو بیماری جدا از هم هستند.

عکس تبخال تناسلی

علائم تبخال تناسلی و عکس آن

عکس تبخال تناسلی مردان چگونه است؟ تبخال تناسلی یک بیماری به شدت مسری می باشد و عامل به وجود آورنده آن ویروس هرپس سیملکس (HSV) است که از طریق شکاف های خیلی کوچک روی پوست و مخاط وارد بدن می شود. خیلی از افرادی که هرپس دارند هرگز به این موضوع پی نخواهند برد، زیرا علائم آن در این افراد خیلی خفیف است یا اصلا وجود ندارد و فرد متوجه آن ها نخواهد شد. زمانی که علائم قابل توجه شوند، معمولا قسمت اول آن از همه بدتر میباشد. بعضی از افراد هیچ گاه قسمت دوم را تجربه نخواهند کرد. هرچند ممکن است چندین بار قسمت های آن به صورت راجعه تکرار شوند. در زمان ظهور علائم تبخال تناسلی شامل موارد زیر است:

از علائم اولیه تبخال تناسلی، درد یا خارش است و شروع آن چند روز بعد از تماس با شریک جنسی آلوده می باشد. بعد از چندین روز، ممکن است برآمدگی های کوچک و قرمز به وجود بیایند که بعد از آن پاره می شوند، به یک زخم تبدیل می شوند که خونریزی یا ترشح خواهد داشت. در نهایت زخم ها خشک شده و بهبود می یابند.زخم ها می توانند باعث دردناک شدن ادرار کردن شوند. همچنین ممکن است شما بعد از سرکوب شدن عفونت در ناحیه تناسلی احساس درد و تحریک پذیری داشته باشید. در طی قسمت اول بیماری، ممکن است شما علائمی شبیه به آنفولانزا داشته باشید، مانند سردرد، درد عضلات و تب، همینطور تورم گره های لنفاوی در کشاله ران. در بعضی از موارد، عفونت می تواند با وجود عدم ظهور زخم ها مسری و فعال باشد.

عکس بیماری مقاربتی زگیل تناسلی

علائم عفونت با ویروس پاپیلوما و زگیل تناسلی با عکس

عفونت با HPV یکی از شایعترین بیماری های مقاربتی می باشد. بعضی از انواع آن ها باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان گردن رحم در خانم ها می شوند.زگیل ممکن است داخل واژن نیز به وجود بیاید عکس زگیل تناسلی در داخل واژن را ببینید. انواع دیگر آن سبب زگیل تناسلی در مردان و زنان می شوند. این ویروس معمولا علائمی ندارد.خطرات زگیل تناسلی در مردان را بدانید. علائم زگیل تناسلی شامل موارد زیر است:

درهر صورت اغلب زگیل تناسلی علائمی ایجاد نمی کند. ممکن است زگیل ها کوچکتر از یک میلی متر بوده و در فرم چند تایی خوشه های بزرگتری ایجاد کنند. در خانم ها، زگیل ها می تواند در ناحیه فرج، دیواره واژن، ناحیه بین واژن و مقعد و گردن رحم ایجاد شوند. در آقایان ممکن است بر روی آلت تناسلی، بیضه یا مقعد ایجاد شوند. همچنین زگیل تناسلی در افرادی که رابطه دهانی داشته اند می تواند در دهان و گلو ایجاد شود.

هپاتیت

علائم هپاتیت با عکس

هپاتیت A ,B ,C هنگی یک عفونت مسری ویروسی هستند که روی کبد تاثیر می گذارند.  هپاتیت B ,C دارای اهمیت و جدیت بیشتری می باشند، اما همه ی انواع این هپاتیت ها می توانند باعث التهاب کبد شوند. بعضی از افراد هیچگاه دچار علائم نخواهند شد. اما در افرادی که علائم بروز می یابند، این اتفاق چند هفته بعد از تماس رخ خواهد داد و علائم شامل موارد زیر می شوند:

سفلیس

 علائم سفلیس با عکس

سفلیس یک عفونت باکتریایی می باشد. این بیماری روی ناحیه تناسلی، پوست و غشاهای مخاطی اثر می گذارد، اما می تواند خیلی از دیگر قسمت های بدن را درگیر کند، مانند: مغز و قلب. علائم سفلیس ممکن از در چهار مرحله رخ دهد، مرحله اولیه، ثانویه، نهفته و سومین مرحله. همچنین یک بیماری دیگر وجود دارد که به آن سفلیس مادرزادی می گویند، شرایطی که در آن مادر باردار مبتلا به سفلیس است و بیماری را به فرزند خود انتقال می دهد. سفلیس مادرزادی می تواند ناتوان کننده، حتی تهدید کننده حیات باشد، پس مهم است که خانم های باردار مبتلا به سفلیس درمان شوند. سفلیس شامل دو نوع است که شامل:

سفلیس اولیه

اولین علامت سفلیس، که بعد از گذشت 10 روز تا 3 ماه از تماس اتفاق می افتد، یک زخم کوچک و بدون درد (شانکر) در ناحیه ای می باشد که عفونت از آن جا انتقال یافته است، که معمولا ناحیه تناسلی، مقعد، زبان یا لب ها می باشد. یک زخم منفرد رایج می باشد، اما ممکن است چند تا زخم هم باشد. این زخم معمولا بدون درمان بهبود می یابد، اما بیماری زمینه ای باقی خواهد ماند و ممکن است در مرحله دوم و سوم دوباره ایجاد شود.

سفلیس ثانویه

علائم سفلیس ثانویه ممکن است بعد از گذشت شش هفته از ظهور شانکر ها ایجاد شوند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

عکس سفلیس تناسلی

عکس سفلیس تناسلی

سفلیس نهفته

در بعضی از افراد، مدت زمانی که به آن سفلیس نفهته می گویند، و در آن هیچ علامتی بروز نمی یابد، ممکن است در ادامه مرحله دوم ایجاد شود. ممکن است علائم هیچ گاه بازنگردند، یا ممکن است بیماری به مرحله سوم وارد شود.

سومین مرحله

بدون درمان، ممکن است باکتری سفلیس منتشر شود، که منجر به آسیب جدی به اندام های داخلی و حتی مرگ بعد از گذشت چند سال از عفونت اصلی خواهد شد.

بعضی از علائم مرحله سوم سفلیس شامل موارد زیر است:

عکس بیماری سفلیس

 

 سفلیس عصبی چیست؟

در هر مرحله ای، سفلیس می تواند روی سیستم عصبی تاثیر بگذارد. سفلیس عصبی می تواند علائمی نداشته باشید و یا علائم زیر را ایجاد کند:

اگر گمان می کنید به بیماری های مقاربتی مبتلا شده اید یا با شخصی که مبتلا بوده است تماس داشته اید، برای آزمایش دادن به پزشک مراجعه کنید. تشخیص به موقع و درمان اهمیت زیادی برای جلوگیری یا تاخیر در عوارض جدی، تهدید کننده حیات و مشکلات سلامتی و جلوگیری از دیگر عفونت ها دارد.

دکتر حسین کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

3.6/5 - (17 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Nazgol شنبه ۲۴ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام من چند ماهه یه دونه های کوچیکی رو کل بدنم دراومده دونه های قرمز رنگ ولی ابکی نیستند بعد چن وقت وقتی میخوام بکنمشون پوستش سفید میشه بعد کنده میشه یا هم جاشون حالت قهو ای مانند وایمسه نمونه برداری دادم گفت بخاطر اینه که گلبولهای قرمز نشت کرده اینجوری شدی ولی یه دکتر دیگه گفت شاید بیماری مقاربتی باشه میشه راهنمایت کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۴ مهر ۰( 2 سال پیش)
      عکسش را به شماره 09351142080 09101142080 واتساپ کنید
  • تصویر کاربر امین شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    باسلام
    چند روز بعد از رابطه جنسی بر روی آلتم متوجه چند لکه صورتی رنگ مایل به قرمزی مشاهده کردم البته هیچگونه خارش یا دردی نداشت یا اینکه کم کم برطرف شد وسطحش خشک شد و برطرف شد کامل میخاستن ببینم این علائم بیماریه یا برای شروع بیماری خاصی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ مهر ۰( 2 سال پیش)
      اغلب حساسیت است با شامپو بچه بشورید پماد کالامین دی هر ۱۲ ساعت بمالید
  • تصویر کاربر Mk چهارشنبه ۷ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم من به تازگی ازدواج کردم بیست و چهار سالمه بسیار مقید هستم و هیچ رابطه ی خارج از عرفی در زمان باکره گی نداشتم بعد از رابطه با همسرم متوجه شدم به زگیل تناسلی الوده هستن میخواستم بدونم این زگیل ها فقط از راه جنسی منتقل میشه یعنی شوهرم قبلا رابطه داشتن با کسی این برام خیلی مهمه ممنون میشم جوابم رو بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ مهر ۰( 2 سال پیش)
      خیر از طریق تماس با وسایل فرد آلوده هم احتمال انتقال هست
  • تصویر کاربر مینا سه شنبه ۶ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 158 مشاهده پرسش
    سلام. مدت ۵ ماهه که دانه های سفید روی لب بالا ایجاد شده و الان لب پایین هم درگیر شده. همزمان روی لب پایین همسرم هم این دانه ها شروع به رشد کردند. آیا زگیل هستن. خیلی نگرانم. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ مهر ۰( 2 سال پیش)
      خیر زگیل نیست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ مهر ۰( 2 سال پیش)
      نگران نباشید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت شما بخیر من یک سال پیش رابطه جنسی بدون محافظ داشتم اما هیچ علایم از سفلیس بیماری مقاربی ندارم سالم سالم بدنم تمام علایم هم نگا کردن هیچ کدومو ندارم من ممکن هست توی ازمایش ازدواج چیزی مشخص نباشد سالم نشون بده امکانش هست سوال منو جواب بدین خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      خیر،نگران نباشید،مبتلا نیستید
    2. تصویر کاربر علی سه شنبه ۳۰ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر خیالم راحت باشه دیگه نه سوزاک دارم نه خالی روی بدنمه نه زخمی روی الت تناسلیم دارم نه لک کف دست پاهام هستش این مدت اصلا هیچ علائمی ندارم گفتم خیالمو راحت کنید راحت برم ازمایش برم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      نگران نباشید
    4. تصویر کاربر علی شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش)
      اگه یه موقع خودمون خواستیم ازمایش بدیم آقای دکتر خودتون انجام میدین خیالمون راحت بشه باز ممنونم از محبتتون 🙏
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش)
      باید برید آزمایشگاخ و نمونه بدید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام. اقای دکتر من بیشتر از یکسال پیش اولین و آخرین رابطه ام رو که سطحی هم بود داشتم. الان روی واژنم حس میکنم دو تا برجستگی هست. میشه لطفا بگید که زگیله یا نه؟ چی هست اصن؟ ممنون میشم جواب بدید دارم از استرس میمیرم...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      پماد جنتامایسین موضعی هر ۸ ساعت
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      کپسول سفالکسین ۵۰۰ هر ۶ ساعت
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سولماز دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام یک ماه پیش همسرم ترشح و سوزش ادرار داشتن که به اورولوژی مراجعه کردن و گفتن ممکنه سوزاک باشه .در صورتی که من و ایشون هیچ رابطه دیگه ای نداشتیم
    با خوردن انتی بیوتیک بهتر شدن ولی هنوز علایم دارن و من هیچ علائمی ندارم ممکنه سوزاک نباشه و اگه هست دلیلش جز رابطه جنسی چی میتونه باه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      میتونه عفونت ادراری ساده این علایم رو بده و جای نگرانی نیست
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      آنالیز و کشت ادراری انجام بدن
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پارسا یکشنبه ۷ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ۲ تا سوال داشتم من اولین سوالم اینه اگر شخضی مبتلا به بیماری hiv شده باشه بعد چند وقت از رابطش معمولا علاعم به وجود میاد؟ و سوال دومم این که من فقط رابطه دهانی داشتم با دو نفر از اولی ۱۰ ماه میگذره و از اخرین رابطم ۴ ۵ ماه میگذره تست دادم درمرکز بیماری منفی شد نگران نباشم از این بابت ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      ۶ماه تا ۱۰ سال بعد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      بستگی به سیستم ایمنی بدن داره
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      نگران نباشید و یک سال دیگه تست ها رو تکرار کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مونا جمعه ۵ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ، یکساله ازدواج کردم قبل از ازدواج هیچگونه رابطه جنسی نداشتم ، یکسال بعداز ازدواج اقدام به بارداری کردم و بعد از یک ماه رابطه بدون محافظ با همسرم به زگیل تناسلی آلوده شدم ، الان از ارتباط با همسرم میترسم ازینکه به بیماریهای دیگر آلوده باشد چطور میتونم مطمئن بشم بیماری دیگه ای نداره؟ ایشون روابط داشته ، هرچندوقت هم پوستش زخم میشه که به من میگه اگزماست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      جاب نگرانی نیست اگر علامت ندارن مشکلی ایجاد نشده و نمیشه
  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۵ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام
    آقای دکتر چند وقتیه که نگران ضایعه های پوستی روی آلت شدم
    رابطه خطرناکی که داشتم برمیگرده به 2 سال پیش. ولی الان خیلی نگران شدم چون دارم ازدواج میکنم میخوام بدونم زگیل اگه هست باید چکار کنم. سنم هم 27 سال
    عکس میفرستم براتون
    1. تصویر کاربر امیر جمعه ۲۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      عکس ها با اینکه حجمشون کم هستند ولی ارسال نمیشوند
    2. تصویر کاربر امیر جمعه ۲۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      عکس1
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      خیر زگیل نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر