در رابطه با رابطه ی جنسی صبحگاهی چه می دانید؟

بدون شک، یکی از بهترین بخش های صبح زود بیدار شدن، لذت بردن از یک فنجان قهوه تازه است. اما آیا چیزی بهتر از آن هم وجود دارد؟ بله، رابطه ی جنسی صبحگاهی! رابطه ی جنسی صبحگاهی باعث می شود شروع بهتری داشته باشید و تمام طول روز سرحال بمانید. آیا می خواهید بدانید چطور؟ به خواندن مطلب ادامه دهید تا متوجه شوید.

چرا افراد به رابطه ی جنسی صبحگاهی علاقه دارند؟

علاقه ی افراد به رابطه ی جنسی صبحگاهی شاید به این دلیل باشد که رابطه ی جنسی، می تواند تمام طول روز شما را پرانرژی نگه دارد و به شما کمک می کند که در طول روز، فعال و بدون استرس باشید. اُرگاسم، باعث ترشح هورمون های احساس خوب در بدن شما می شود و پیش از شروع روز، روحیه ی شما را بالا می برد. علاوه بر این، رابطه ی جنسی صبحگاهی، جرقه های علاقه را بین شما و همسرتان روشن می کند. با اینکه رابطه ی جنسی در هر ساعتی از روز می تواند دو فرد را به هم نزدیک کند، اما رابطه ی جنسی صبحگاهی می تواند صمیمت بین آن دو را بیشتر کند. ما نمی دانیم چرا زوج ها به رابطه ی جنسی صبحگاهی اهمیت زیادی نمی دهند!

رابطه جنسی در صبح

رابطه ی جنسی صبحگاهی چیست؟

همانطور که نام آن نشان می دهد، فعالیت های جنسی که همسران بلافاصله پس از بیدار شدن در صبح به آن می پردازند، رابطه ی جنسی صبحگاهی نامیده می شود.

مزایای رابطه ی جنسی صبحگاهی

رابطه ی جنسی صبحگاهی برای سلامتی، عالی است، چرا که مزایای فوق العاده ای دارد. ما در ادامه مطلب، بهترین مزایای رابطه ی جنسی صبحگاهی را با شما به اشتراک می گذاریم:

1. بدن شما، برای لذت بردن آماده است.

بسیاری از مردان حداقل یک بار در زندگی خود، بلند شدن آلت صبحگاهی (نعوظ در ساعات اولیه روز) را تجربه کرده اند. اما، آیا می دانید دلیل این اتفاق چیست؟ تحقیقات نشان می دهند که سطوح بالای تستوسترون در بدن، باعث بلند شدن آلت در ساعات اولیه روز می شود. وقتیکه سطوح تستوسترون بالا باشد، نیازی به تحریک خارجی نیست. بدن شما آماده است تا از یک رابطه ی جنسی صبحگاهی نهایت لذت را ببرد.

2. شما برای نعوظ دوام بیشتری می آورید.

هیچ چیزی رضایت بخش تر از یک ارگاسم همزمان در صبح نیست. از آنجا که ارگاسم در زنان بیشتر طول می کشد، اگر شما بتوانید بیشتر دوام بیارید، احتمال وقوع ارگاسم متقابل بیشتر می شود. خوشبختانه، تحقیقی در سال 2007 نشان می دهد که افزایش سطوح تستوسترون در بدن، باعث افزایش عملکرد جنسی و بالا بردن میل جنسی می شود. بررسی دیگری نشان می دهد که سطوح تستوسترون بالاتر روی قدرت نعوظ تأثیر مثبت دارد.

3.حس و حال صبح هیجان انگیزتر است.

با اینکه تصور می شود برقراری رابطه ی جنسی در شب، پرحرارت تر است، اما آیا تا به حال آن را در نور صبح امتحان کرده اید؟ مردانی که رابطه ی جنسی در صبح را تجربه کرده اند، می گویند نور صبحگاهی، رابطه ی جنسی را احساسی تر می کند. شما می توانید به اندام لخت زیبای همسر خود خیره شوید، چرا که نور صبحگاهی به شما این اطمینان را می دهد که هیچ چیز برای پنهان کردن از همدیگر ندارید. تماس چشمی در چنین شرایطی، سطح کیفیت رابطه ی جنسی را بالا می برد. بنابراین آیا فکر نمی کنید که رابطه ی جنسی بهتر از قهوه است؟ قطعاً بله!

4. شما می توانید بدون هیچ گونه مزاحمتی از رابطه ی جنسی لذت ببرید!

آیا شما بچه دار هستید یا شاید همراه با خانواده زندگی می کنید و سپری کردن یک زمان باکیفیت با همسرتان کمی سخت است؟ خب، شما تنها نیستید! برای خیلی از زوج هایی که به وظایف خانوادگی خود پایبند هستند، صمیمیت جنسی از اولویت کمتری برخوردار می شود. ولی نباید اینطور باشد! رابطه ی جنسی صبحگاهی می تواند به احیای شور و هیجان بین شما و همسرتان کمک کند. اگر شما به حریم خصوصی نیاز دارید، همیشه می توانید با همسرتان در مورد داشتن ماجراجویی صحبت کنید.

رابطه جنسی در صبح

5. موجب ترشح اکسی توسین می شود.

همانطور که پیش از این اشاره شد، رابطه ی جنسی صبحگاهی می تواند پیوند عاطفی میان شما و همسرتان را قوی تر کند و اینکار را با ترشح هورمون اکسی توسین انجام می دهد. هورمون اکسی توسین، به هورمون عشق نیز معروف است و موجب تقویت حس اعتماد، همدلی و وفاداری می شود. پس از یک رابطه ی جنسی عالی، در آغوش گرفتن نیز می تواند موجب ترشح هورمون اکسی توسین شود.

6. به کاهش استرس کمک می کند.

چه چیزی بهتر از یک رابطه ی جنسی هیجان انگیز در صبح می تواند استرس را از بین ببرد؟ همانطور که قبلاً گفتیم، ارگاسم موجب ترشح هورمون اکسی توسین می شود. این هورمون مسئول تسکین استرس، اضطراب و افسردگی می باشد. بنابراین، اگر شما روزی طولانی در پیش دارید، میتوانید آن را با یک رابطه ی جنسی صبحگاهی، هیجان انگیزتر کنید.

7. به تسکین درد کمک می کند.

رابطه ی جنسی صبحگاهی نه تنها به آرامش روحی کمک می کند، بلکه درد فیزیکی را نیز تسکین می دهد. زمانی که رابطه ی جنسی صبحگاهی، تبدیل به بخشی از برنامه زندگی شما می شود، روز شما با افزایش اندورفین آغاز می شود. این هورمون به تسکین درد و نیز بالا بردن روحیه معروف است.

8. به جوان ماندن شما کمک می کند.

شکوه جوانی و رابطه ی جنسی، رابطه ی مستقیمی با یکدیگر دارند. می خواهید بدانید چرا؟ هورمون هایی مانند اندورفین و اکسی توسین، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. اگر حداقل سه یا چهار بار در هفته رابطه ی جنسی برقرار کنید، پوست شما، درخشش طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

9. بازدهی مغز را بهبود می بخشد.

رابطه ی جنسی صبحگاهی، مغز شما را تقویت می کند تا در طول روز به طور مؤثرتری کار کند. زمانی که شما به رابطه ی جنسی صبحگاهی مشغول می شوید، چندین هورمون خوب و انتقال دهنده عصبی، به ویژه دوپامین تولید می شوند. این هورمون ها برای سلامت مغز، ضروری هستند.

10. کالری می سوزاند.

رابطه جنسی صبحگاهی، یک روش عالی برای از بین بردن کالری هاست. این روش قطعاً می تواند باشگاه را شکست دهد! متخصصان می گویند شما می توانید در حین برقراری رابطه ی جنسی، در هر دقیقه پنج کالری بسوزانید. این میزان معادل با کالری سوزانده شده در یک پیاده روی یکنواخت می باشد. در صورتی که رابطه ی جنسی صبحگاهی داشته باشید، به راحتی می توانید در ساعات اولیه روزه، 80 کالری بسوزانید.

11. شما با ذهن آزاد می توانید از رابطه ی جنسی لذت ببرید!

پس از یک روز طولانی و خسته کننده در محل کار، عمل فیزیکی رابطه جنسی ممکن است چندان هم مجذوب کننده نباشد. از سوی دیگر، در صبح زود پس از یک خواب خوب، ذهن و بدن شما برای لذت بردن از یک رابطه ی جنسی صبحگاهی، تجدید قوا، بازسازی و آرام می شود.

12. رابطه ی شما را با همسرتان بهبود می بخشد.

زوج هایی که به رابطه ی جنسی صبحگاهی عادت دارند، اغلب پیوند روحی عمیقتری با هم دارند. صمیمی شدن با یکدیگر، اولین کاری است که در صبح انجام می دهند و باعث می شود که آنها با سطح عاطفی بالاتری با هم ارتباط برقرار کنند و روز به روز پیوند روحی آنها قویتر شود. برای یک شروع روز عالی، هیچ چیزی بهتر از عشق ورزی به همسرتان وجود ندارد.

رابطه ی جنسی صبحگاهی چگونه به باروری مردانه کمک می کند؟

با وجود اینکه هیچ مدرک علمی در مورد میزان کمک رابطه جنسی صبحگاهی به باروری مردانه وجود ندارد، برخی از پزشکان توصیه می کنند که برقراری رابطه ی جنسی در صبح، می تواند به لقاح کمک کند. افزایش قدرت باروری مردانه به این دلیل است که به جز احساس تازگی و آرامش در صبح زود، سطح تستوسترون در مردان بالاتر است. از این رو، اگر پزشک چند بار رابطه ی جنسی در روز را توصیه کند، آنها می توانند چندین بار از مزایای آن بهره مند شوند. هرچه رابطه ی جنسی بیشتری برقرار کنید، احتمال لقاح بیشتری وجود دارد. بنابراین، رابطه ی جنسی صبحگاهی، به طور غیر مستقیم می تواند روی باروری مردانه تأثیر بگذارد.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

4.3/5 - (6 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر