10 غذای تقویت کننده ی میل جنسی

آیا واقعاً غذاهایی وجود دارند که میل جنسی را افزایش می دهند؟ هیچ شواهد علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، اما بسیاری از افراد معتقدند که مصرف غذاهای خاصی، موجب تقویت غریزه جنسی آنها می شود. بهبود رابطه ی جنسی، چه بر اثر عشق بازی باشد یا مواد شیمیایی موجود در این غذاها، امتحان آنها قبل از شروع معاشقه و رابطه ی جنسی ضرری ندارد. در ادامه مطلب، با 10 غذای تقویت کننده ی میل جنسی آشنا می شوید که ممکن است بخواهید برای بالابردن کیفیت رابطه ی جنسی خود، آنها را امتحان کنید.

انواع غذاهای تقویت کننده میل جنسی

1. آواکادو

آواکادوها، سرشار از ویتامین  E هستند که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش زیادی دارند. این میوه همچنین دارای چربی های سالمی می باشد که به مقابله با سندرم متابولیک بدن کمک می کنند. مردانی که به سندرم متابولیک دچار هستند، بیشتر در معرض اختلال عملکرد نعوظ قرار دارند. آواکادو همچنین غنی از ویتامین  B6 می باشد که به تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند. علاوه بر این، آواکادو می تواند به افزایش میل جنسی زن، برای برقراری رابطه کمک کند. نکته جالب این است که آواکادوها به دلیل خاصیت خود، به عنوان”درخت بیضه” شناخته می شوند.

تاثیر آواکادو بر میل جنسی

2. صدف خوراکی

محققان هیچ رابطه ای میان صدف خوراکی و افزایش کیفیت زندگی جنسی پیدا نکرده اند، اما بسیاری از مردم معتقدند که این موضوع درست است. صدف خوراکی حاوی زینک می باشد که باعث تنظیم سطوح هورمون تستوسترون در مردان می شود و تولید اسپرم را بهبود می بخشد. صدف خوراکی را می توان به صورت خام و پخته شده مصرف کرد. اگر علاقه ای به خوردن صدف خوراکی ندارید (برخی از افراد نمی توانند بافت لزج صدف خوراکی را تحمل کنند)، لابستر، خرچنگ و گوشت قرمز هم دارای سطوح بالایی از زینک هستند. میوه کاج و غلات کامل صبحانه نیز، دارای مقادیر زیادی از زینک هستند.

3. میوه

اگر زندگی شما، بعلت اختلال نعوظ دچار مشکلاتی شده است، مصرف منظم میوه می تواند به شما کمک کند. میوه ها حاوی فلاونوئید هستند که باعث می شود مردان بهتر به نعوظ برسند و آن را حفظ کنند. در پژوهشی که 25000 مرد را مورد بررسی قرار داد، مشخص شد مردانی که به طور منظم فلاونوئید مصرف می کنند، نسبت به مردانی که کمتر میوه مصرف می کنند، کمتر دچار اختلال عملکرد نعوظ می شوند. علاوه بر این، خوردن میوه می تواند موجب سلامت قلب شود که به نوبه ی خود، تأثیر زیادی روی عملکرد جنسی دارد.

4. پسته

پسته جزء 10 غذای تقویت کننده ی میل جنسی است. شما ممکن است از خواص پسته برای بهبود عملکرد جنسی خود در رختخواب خبر نداشته باشید. پژوهش کوچکی که در سال 2011 منتشر شد، دریافت که مردان مبتلا به اختلال نعوظی که به مدت سه هفته، مرتب پسته خورده اند، بهبود در اختلال عملکرد نعوظ را مشاهده کرده اند. محققان همچنین دریافته اند، با مصرف منظم پسته، لیپیدهای بدن مردان که نوعی چربی برای کمک به هضم و جذب بهتر مواد غذایی هستند، بهتر تنظیم می شوند. در نتیجه، سلامت قلب نیز بهبود پیدا می کند.   

5. انار

در زمان های قدیم، انار، نماد باروری بوده است. دلیلش شاید این است که این میوه سالم، اما نه چندان محبوب، می تواند به حفاظت در برابر دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی از جمله فشار خون بالا کمک کند. انارها همچنین به کاهش تشکیل پلاک کمک می کنند. با تجمع پلاک در شریان ها، جریان خون کاهش پیدا می کند و اکسیژن و مواد مغذی نمی توانند به طور صحیح در سراسر بدن گردش پیدا کنند. این موضوع می تواند روی عملکرد جنسی تأثیر منفی داشته باشد.

تاثیر انار بر میل جنسی

6. مارچوبه

مارچوبه سرشار از مواد مغذی و ویتامین هاست و مانند آواکادو، ویتامین B6 بالایی دارد که علاوه بر کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی در زنان، به افزایش میل جنسی در آنها نیز کمک می کند. مارچوبه همچنین به علت وجود ویتامین K، برای سلامت قلب بسیار مفید است. طبق نظر محققان، ویتامین K می تواند در برابر دیابت نوع 2 مقاومت ایجاد کند و در نتیجه اختلال نعوظ ناشی از دیابت را کاهش دهد.

7. چغندر یا آب چغندر

چغندر می تواند طعم ناخوشایندی داشته باشد، اما مردانی که به طور منظم چغندر یا آب چغندر مصرف می کنند، خاصیت هوس افزای آن را تأیید می کنند. این موضوع شاید به این دلیل است که چغندرها حاوی مواد مغذی بسیاری هستند که موجب تقویت گردش خون می شوند و به حفاظت از بدن در برابر بیماری های قلبی کمک می کنند. چغندرها همچنین مقادیر نیترات بالایی دارند. نیترات، ماده ای است که موجب کاهش فشار خون بالا می شود. این ماده غذایی همچنین حاوی ماده ای به نام مونوفسفات گوانوزین سیکلیک (cGMP) می باشد که به شل شدن شریان ها و افزایش جریان خون به آلت تناسلی کمک می کند.

8. شکلات

تحقیقاتی که شکلات را به عنوان یک ماده ی هوس افزا می شناسند، هنوز به دنبال شواهدی برای اثبات تأثیر آن هستند، اما بسیاری از افراد، به ویژه زنان، قسم می خورند که شکلات با افزایش میل جنسی آنها و بالابردن لذت جنسی، به بهبود زندگی جنسی آنها کمک می کند. این تأثیر، می تواند ناشی از ماده شیمیایی PEA باشد که در شکلات، مخصوصاً شکلات تلخ پیدا می شود. PEA به هنگام ارگاسم، باعث آزاد شدن ماده ی شیمیایی دوپامین در بدن می شود که به هورمون “احساس خوب” معروف است. از جمله غذاهای دیگری که موجب افزایش PEA می شوند، می توان به گوجه، بادام و پنیر چدار اشاره کرد.

9. بادام ها

بادام ها نیز سمبل باروری هستند، زیرا اعتقاد بر این است که بادام می تواند به تحریک غریزه جنسی در زنان کمک کند. همچنین، بادام یک ماده غذایی بسیار سالم است. برخی ها معتقدند بادام به کاهش احتمال بیماری های قلبی که میل جنسی را پایین می آورند، کمک می کند. همچنین بادام ها، از جمله مواد غذایی دیگری هستند که می توانند برای درمان اختلال عملکرد نعوظ مفید باشند.

10. ادویه ها

عبارت “ادویه هرچیزی را هیجان انگیزتر می کند” قطعا زمانی به کار می رود که به دنبال غذاهایی برای بهبود رابطه ی جنسی هستید. مدتهای زیادی است که ادویه های خاصی مانند زنجبیل و جینسینگ به دلیل افزایش جریان خون، برای افزایش میل جنسی، مفید تلقی می شوند. اگر به دنبال تحریک احساسات جنسی خود هستید، به گفته برخی از افراد، دارچین و جوز هندی گزینه های مناسبی هستند.

3.2/5 - (35 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امید جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    مدت دوهفته هست که درد شدید مقعد دارم و فقط گاهی داخل وان اب گرم میرم علتش چی هست و به چه دکتری باید مراجعه کنم ،قبلا هم التهاب پروستات سال قبل داشتم‌و قرص پروتستان استفاده میکنم ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      چند سالتون هست ؟
  • تصویر کاربر ایران جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید چند سال پیش از رابطه جنسی هیچ مشکلی نداشتم میل جنسم خیلی بالا بود منصفانه دیگه اون آدم ولی نیستم میل جنسم خیلی خیلی پایین است شاید در ماه یک بار اگر هم راست بشه درست راست نمیشه میشه راهنمایی کنید چکار کنم دو زن هم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام تادالافیل ۱۰ دو ساعت قبل رابطه
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر