آیا زگیل تناسلی نشانه ایدز است؟

این یک باور اشتباه است که در جامعه رواج پیدا کرده، خیلی ها فکر میکنند زگیل تناسلی نشانه ی ایدز است در صورتی که اینگونه نیست ایدز، بیماری است که به سیستم ایمنی بدن حمله میکند. و مانند زگیل تناسلی خود را روی پوست نشان نمیدهد. پس همین ابتدا بهتر است به شما بگوییم که اگر درگیر زگیل تناسلی هستید فقط زگیل تناسلی دارید، ایدز ندارید. اما اگری روابط جنسی پر خطر دارید بعید نیست که درگیر ایدرز یا هر بیماری دیگری که از طریق ارتباط جنسی نا مطمئن انتقال می یابد، بشوید.

نشانه بیماری ایدز

ارتباط ایدز و زگیل تناسلی

طبق نظر دکتر حسین کرمی اگر بخواهیم در رابطه با زگیل تناسلی و ارتباطش با ایدز بحث بکنیم، باید بگوییم زگیل تناسلی، ایدز، عکس تبخال تناسلی ، سوزاک، سفلیس، بیماری های منتشر شونده از طریق تماس جنسی هستند.هر کدام از این بیماری ها نیز علائم خاص خود را دارند که میتوانید با انواع بیماری های مقاربتی با عکس آشنا بشوید.

ضربه به آلت تناسلی مردان

آیا زگیل تناسلی نشانه ایدز است؟

افراد در تماس جنسی مشکوک، آنهایی که روابط جنسی کنترل نشده یا پارتنرهای جنسی متعدد دارند، در معرض اغلب بیماری هایی قرار می گیرند که انگلیسی ها به آنها، Sexually-Transmitted-Disease یا بیماری های منتقل شونده از طریق سکس آلوده می گویند. طبق قانون کلی گفته می شود که اگر فردی را دیدید که مبتلا به یکی از بیماری های منتقل شونده جنسی شده باشد، شانس ابتلای او به بیماری های ویروسی دیگر و یا باکتریایی که از طریق روابط جنسی یا روابط آلوده جنسی منتشر می شوند، نیز بالا می رود. به همین دلیل، ارتباط مستقیمی بین بیماری های جنسی همچون: تبخال، hpv یا همان زگیل تناسلی و بیماری ایدز وجود دارد و فردی که به این نوع بیماری ها مبتلا می شود، شانس ابتلای او به بیماری های ایدز، سیفلیس، سوزاک و یا تبخال نیز به همان اندازه وجود دارد.

اما باز هم جا دارد که بگوییم، زگیل تناسلی نشانه ی ایدز نیست. ممکن است فردی ایدز داشته باشد اما به زگیل مبتلا نشود و بالعکس.

ممکن است هم ایدز داشته باشیم هم زگیل؟

 در برخی مواقع زگیل تناسلی و ایدز به طور هم زمان وجود دارند. یعنی فردی را می بینیم که هم زمان هم ایدز دارد هم زگیل تناسلی دارد. ما باید در اینجا هر فردی را که با زگیل تناسلی به ما مراجعه می کند یا تبخال مراجعه می کند حتما به عنوان یک قانون این افراد از نظر بیماری ایدز نیز حتما بررسی شوند و موقعی که نوع زگیل را میخواهیم بررسی کنیم باید حتما از طریق آزمایش خون از نظر ویروس ایدز هم بررسی را انجام بدهیم. قابل توجه جوانان عزیز جهت جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های منتقل شونده از طریق سکس آلوده که در راسشان همان زگیل، تبخال تناسلی، سوزاک، سفلیس و ایدز است، توصیه می شود که از هر روابط جنسی آلوده و مشکوک و مخصوصاً محافظت نشده اجتناب نمایید.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

2.8/5 - (11 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام
    آقای دکتر بنده مدتی هست که در ناحیه سر آلت و زیرش یه کم خارش دارم چندتا لکه قرمز رنگ هم هست علت اینا چی می‌تونه باشه و آیا خطرناک هست.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، لطفا عکس بفرستید ، توصیف شما شبیه تبخال تناسلی هست که قابل درمان می باشد ولی بهتر است عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر Fatemh شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من چند روزی هست روی آلت همسرم دوسه تا جوش ریز برجسته و قهوه ای رنگ دیدم میخاستم بدونم جوشه یا زگیل؟خیلی نگرانم !
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام لطفا عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید.من بالای آلتم 9ماهه یه گوشت اضافی کوچک وریز دراومد

    .عکس پیوست میباشد خواهشن جواب بدید نگرانم که زگیل باشه .ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس ها باز نمیشود مجددا بفرستین
  • تصویر کاربر افسون چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    با سلام در پاپ hpv متوجه شدم type 68 مثبت است و بدون علامت,ایا راهی وجود دارد که بدن و سیستم ایمنی ویروس را از بین ببرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، وقتی ویروس وارد بدن میشه ، تو بعضی افراد بدن میتونه ویروس رو از بین ببره ، در بعضی ها هم در بدن برای همیشه میمونه. در مورد آقایون مشکلی نیست ، فقط ممکنه ضایعات پوستی ایجاد شه ، ولی در خانم ها علاوه بر ضایعات پوستی خطر سرطان دهانه رحم در آینده وجود داره و از این جهت خانم ها باید سالانه پاپ اسمیر بدن
  • تصویر کاربر یاسمن چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام من دختری 19ساله هستم که در وازنم زگیل وجود دارد چه کنم تا از بین برود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام بیایید کرایو کنم درست میشود تیغ زدن ولیزر باعث پخش آن میشود با شماره 02122642744 09351142080 تماس تا وقت ‌کرایو داده شود
  • تصویر کاربر مجمد جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    دکتر چند وقتیه چندتا زگیل سیاه دور آلتم درومده باید چکارکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      بیایید کرایو کنم درست میشود تیغ زدن ولیزر باعث پخش آن میشود با شماره 02122642744 09351142080 تماس تا وقت ‌کرایو داده شود
  • تصویر کاربر Zm جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    سلام روز بخیر همسر من دچار عفونت قارچی شده و ما رابطه جنسی دهانی و دخول داشتیم الان دارویی باید استفاده کنم که عفونت رو برای خودم پیشگیری کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      در صورت ابتلا از پماد کلوتریمازول استفاده کنین، خانم فلوکونازول مصرف کنن
  • تصویر کاربر Mmmmm چهارشنبه ۲۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    با سلام من دوسال پیش آزمایش hpv مثبت بودم نوع های پر خطر ۱۶ و۱۸ و.... امسال دوباره آزمایش دادم امسال یکبار گفتن کلا منفی هستم ندارم من شک کردم دوباره گفتن آزمایش رو تکرار کنین اینبار گفتن فقط یک نوع ۴۲ رو دارم الان موندم چکار کنم آیا من هنوز مبتلا به ویروس هستم و در معرض خطر هستم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، وقتی ویروس وارد بدن میشه ، تو بعضی افراد بدن میتونه ویروس رو از بین ببره ، در بعضی ها هم در بدن برای همیشه میمونه. در مورد آقایون مشکلی نیست ، فقط ممکنه ضایعات پوستی ایجاد شه ، ولی در خانم ها علاوه بر ضایعات پوستی خطر سرطان دهانه رحم در آینده وجود داره و از این جهت خانم ها باید سالانه پاپ اسمیر بدن
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید . دکتر من چند روزه که بیضه هام خارش شدید داره و یه لایه زرد رنگ روی مو های اون قسمت ایجاد شده و حدود ۲ سال پیش هم بیماری قارچ های عفونی داشتم و درمان شد با پماد ، دارویی واسه بر طرف شدن مد نظر دارید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      پماد کلوتریمازول
  • تصویر کاربر ی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام .این برآمدگی ها به تازگی بر روی پوست بیضه ایجاد شده...این زگیل تناسلی است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود ، لطفا مجددا عکس را ارسال کنید
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر