آیا زگیل تناسلی نشانه ایدز است؟

این یک باور اشتباه است که در جامعه رواج پیدا کرده، خیلی ها فکر میکنند زگیل تناسلی نشانه ی ایدز است در صورتی که اینگونه نیست ایدز، بیماری است که به سیستم ایمنی بدن حمله میکند. و مانند زگیل تناسلی خود را روی پوست نشان نمیدهد. پس همین ابتدا بهتر است به شما بگوییم که اگر درگیر زگیل تناسلی هستید فقط زگیل تناسلی دارید، ایدز ندارید. اما اگری روابط جنسی پر خطر دارید بعید نیست که درگیر ایدرز یا هر بیماری دیگری که از طریق ارتباط جنسی نا مطمئن انتقال می یابد، بشوید.

نشانه بیماری ایدز

ارتباط ایدز و زگیل تناسلی

طبق نظر دکتر حسین کرمی اگر بخواهیم در رابطه با زگیل تناسلی و ارتباطش با ایدز بحث بکنیم، باید بگوییم زگیل تناسلی، ایدز، عکس تبخال تناسلی ، سوزاک، سفلیس، بیماری های منتشر شونده از طریق تماس جنسی هستند.هر کدام از این بیماری ها نیز علائم خاص خود را دارند که میتوانید با انواع بیماری های مقاربتی با عکس آشنا بشوید.

ضربه به آلت تناسلی مردان

آیا زگیل تناسلی نشانه ایدز است؟

افراد در تماس جنسی مشکوک، آنهایی که روابط جنسی کنترل نشده یا پارتنرهای جنسی متعدد دارند، در معرض اغلب بیماری هایی قرار می گیرند که انگلیسی ها به آنها، Sexually-Transmitted-Disease یا بیماری های منتقل شونده از طریق سکس آلوده می گویند. طبق قانون کلی گفته می شود که اگر فردی را دیدید که مبتلا به یکی از بیماری های منتقل شونده جنسی شده باشد، شانس ابتلای او به بیماری های ویروسی دیگر و یا باکتریایی که از طریق روابط جنسی یا روابط آلوده جنسی منتشر می شوند، نیز بالا می رود. به همین دلیل، ارتباط مستقیمی بین بیماری های جنسی همچون: تبخال، hpv یا همان زگیل تناسلی و بیماری ایدز وجود دارد و فردی که به این نوع بیماری ها مبتلا می شود، شانس ابتلای او به بیماری های ایدز، سیفلیس، سوزاک و یا تبخال نیز به همان اندازه وجود دارد.

اما باز هم جا دارد که بگوییم، زگیل تناسلی نشانه ی ایدز نیست. ممکن است فردی ایدز داشته باشد اما به زگیل مبتلا نشود و بالعکس.

ممکن است هم ایدز داشته باشیم هم زگیل؟

 در برخی مواقع زگیل تناسلی و ایدز به طور هم زمان وجود دارند. یعنی فردی را می بینیم که هم زمان هم ایدز دارد هم زگیل تناسلی دارد. ما باید در اینجا هر فردی را که با زگیل تناسلی به ما مراجعه می کند یا تبخال مراجعه می کند حتما به عنوان یک قانون این افراد از نظر بیماری ایدز نیز حتما بررسی شوند و موقعی که نوع زگیل را میخواهیم بررسی کنیم باید حتما از طریق آزمایش خون از نظر ویروس ایدز هم بررسی را انجام بدهیم. قابل توجه جوانان عزیز جهت جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های منتقل شونده از طریق سکس آلوده که در راسشان همان زگیل، تبخال تناسلی، سوزاک، سفلیس و ایدز است، توصیه می شود که از هر روابط جنسی آلوده و مشکوک و مخصوصاً محافظت نشده اجتناب نمایید.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

2.8/5 - (11 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۴ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    ممنونم از لطف شما دکتر عزیز بابت جوابدهی دکتر جان آیا با درگیر شدن به زگیل تناسلی این به این معنی است که شخص دیگر نمی‌تواند با وجود این ویروس داخل بدنش ازدواج کند و آیا زگیل پایان زندگی است به نظر شما متخصص ممنون میشم واضح و شفاف حواب بدهید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      خیر پایان زندگی نیست ضایعات برداشته شوند سیستم ایمنی تقویت شود همسر آیندتون حتما واکسینه بشه و تحت نظر متخصص زنان باشه
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۲۸ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بابت جواب سوال قبلم ممنونم ولی دکتر برای ریشه کندن زگیل تناسلی چه راهی رو پیشنهاد میکنید شما و آیا با کسانی که قبل ازفریز و زدن واکسن گاراسیل نباید دوباره رابطه برقرار کرد ممنون میشم پاسخ بدهید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      واکسن تزریق کنید روابط سالم داشته باشید از چند پارتنری و تعویض پارتنر خودداری کنید زندگی کم استرسی داشته باشید سیستم ایمنی بدنتون رو تقویت کنیو
  • تصویر کاربر حسین سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 52 مشاهده پرسش
    من دکتر چند وقته دوتا ضایعه گوشتی روی بغل آلتم درآمده پیگیر نشدم دیروز رفتم دکتر گفت زگیل تناسلی است باید برید دکتر پوست که براتون برشون دارد‌ و برام آمپول نوشتند که یکی دوتا رو گفتند هر یه ماه بزنم یکی رو سر ۶ ماه آیا با فریز کردن ممکن است دوباره برگرده بیماریم یا باید اقدام دیگری بکنم لطفا مند راهنمایی کنید یا باید ازمایش چیزی بدم بابت اینکه ببینم زگیلم خوش خیم است یا بدخیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      درمان شروع بشه و توکل بر خدا کنید احتمال عود هست ولی اندک هست
  • تصویر کاربر ماهی شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    یعنی به هیچ وجه ویروس از بدن خارج نمیشه؟ من ۲۰ سالمه یعنی برای همیشه ویروس تو بدنم میمونه ؟ هیچ راهی نیست که ویروس از بدنم خارج بشه؟!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      ویروس میتونه به اصطلاح خاموش بشه
  • تصویر کاربر ماهی جمعه ۱۹ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    از کجا باید بفهمیم ویروس زگیل تناسلی از بدنمون خارج شده ؟!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      ویروس به صورت ۱۰۰٪ ای از بدنتون خارج نمیشه
  • تصویر کاربر ماهی جمعه ۱۹ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید یه سوال دیگه داشتم اینکه میگن زگیل تناسلی برای همیشه درمان نمیشه و فقط ویروس در بدن خاموش میشه و هروقت بدن ضعيف بشه دوباره دچار زگیل میشیم درسته؟!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      بله درسته
  • تصویر کاربر ماهی جمعه ۱۹ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من مبتلا به زگیل تناسلی هستم ولی هیچ یک از علائم ایدز را نداشتم چند درصد ممکن است دچار ایدز هم باشم؟!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      به همدیگر مرتبط نیستند
  • تصویر کاربر مریم سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    درصورت ابتلا به زگیل تناسلی واکسن گارداسیل موثر هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      بله همچنان موقر است
  • تصویر کاربر Sorena پنجشنبه ۱۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 69 مشاهده پرسش
    دکتر بنده ۴ سال پیش رابطه دهانی داشتم بعد تازه متوجه شدم ک ایدز از این راهم هم امکان انتقالش هست بعد یک زائده روی التم مشاهده کردم عکس را در واتساپ ارسال کردم اگه امکانش هست نگاه کنید خیلی استرس دارم ک نکنه ایدز گرفته باشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ مرداد ۲( 8 ماه پیش)
      نه ایدز است نه زگیل برای ایدز باید ازمایش دهید
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۲۰ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    سلام حدود یک سال پیش یک زایده در قسمت خارجی ناحیه تناسلیم بین کشاله ران و ناحیه تناسلی بوجود اومد خیلی ریز بود بدون خارش و درد، دو هفته است این ضایعه تخت مانند و قهوه ای پر رنگ، بزرگتر شده و سه تا شده، ایا میتونه زیگیل باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      سلام بله مشکوک است
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر