رابطه جنسی بدون کاندوم

 بسیاری از افراد بر این باورند که رابطه ی جنسی بدون کاندوم یک تجربه ی لذت بخش است. همچنین، برخی از افراد ممکن است به لاتکس حساسیت داشته داشته باشند و به همین دلیل، امکان استفاده از کاندوم برای آنها میسر نباشد. در این مقاله ما خطرات و نکات لازمی که باید درباره ی رابطه جنسی بدون کاندوم بدانید را مطرح کرده ایم.

خطرات احتمالی رابطه جنسی بدون کاندوم چیست؟

دو خطر اصلی برای رابطه جنسی بدون کاندوم وجود دارد.

عفونت های مقاربتی (STI)

کاندوم به تنهایی تأثیرگذارترین راه پیشگیری از عفونت های مقاربتی، در زمان رابطه ی جنسی واژینال، مقعدی و دهانی می باشد. با وجود اینکه کاندوم از انتقال تمام بیماری های مقاربتی پیشگیری نمی کند، اما توانایی پیشگیری از انتقال بیشتر آنها مثل: سیفلیس، HIV، کلامیدیا، سوزاک را دارد. بنابراین، در صورت داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم، شما به میزان بیشتری در معرض خطر عفونت های مقاربتی قرار دارید. بیماری های مقاربتی معمولاً قابل شناسایی توسط فرد نیستند و ممکن است در زمان انجام رابطه جنسی بدون کاندوم با فرد مبتلا، علائم قابل تشخیصی را مشاهده نکنید. در زمان رابطه جنسی بدون کاندوم، بیماری های مقاربتی همیشه سلامت شما را تهدید می کنند (مخصوصاً اگر هر دوی شما آزمایش های مربوطه را نداده باشید).

علت سوزش دستگاه تناسلی مردان هنگام ادرار

در این شرایط شما باید هر بار بعد از انجام رابطه جنسی بدون کاندوم، آزمایش های مربوط به بیماری های مقاربتی را انجام دهید. بسیاری از آزمایش های بیماری های مقاربتی، نتیجه ی دقیق را تنها 14 روز پس از قرار گرفتن در شرایط خطرزای جنسی نشان می دهند. برای اکثر بیماری های مقاربتی، درمان های ساده و مؤثری ارائه می شود. اما در صورت ابتلا به بیماری های مقاربتی هر چه دیرتر اقدام به درمان کنید، بیماری تأثیر بیشتری روی سلامت سیستم تولید مثل شما خواهد گذاشت. در صورتی که به طور ویژه در مورد ابتلا به ویروس HIV نگران هستید، باید در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کنید. کادر درمان می تواند شرایط خطر و ابتلای شما به ایدز را مشخص کرده و حتی در صورت نیاز، دارو های PEP (پیشگیری بعد از خطر) می تواند تا 72 ساعت اولیه ابتلا به ویروس ایدز، بیماری را از بین ببرد.

بارداری ناخواسته

در صورت رابطه ی جنسی واژینال با دخول و بدون کاندوم -اگر از راه های دیگر پیشگیری از بارداری استفاده نکرده باشید- احتمال بارداری ناخواسته وجود دارد. همچنین، در صورتی که مصرف دو دوز قرص ضد بارداری خود را فراموش کرده باشید نیز، رابطه جنسی بدون کاندوم می تواند منجر به بارداری ناخواسته شود. اگر در حال حاضر از هیچ یک از روش های ضد بارداری استفاده نمی کنید، بهتر است برای پیشگیری از بارداری ناخواسته همیشه از کاندوم استفاده کنید.

دو نوع قرص اورژانسی ضد بارداری وجود دارد که با نام «قرص صبح بعد» نیز شناخته می شود. این قرص ها هرچه زودتر مصرف شوند تأثیر بهتری خواهند داشت و زمان مصرف آنها از 12 ساعت تا 5 روز بعد از رابطه جنسی بدون کاندوم می باشد. شما می توانید قرص های اورژانسی ضد بارداری را به راحتی از داروخانه ها، مراکز درمانی، خانه بهداشت و … تهیه کنید.

ملاحظات قبل از رابطه جنسی بدون کاندوم

ممکن است در صورت تمایل، شما و شریک جنسیتان بخواهید رابطه جنسی بدون کاندوم را تجربه کنید. به خاطر داشته باشید که درباره ی این موضوع با یکدیگر به صورت واضح و بی پرده صحبت کرده و این تصمیم را باهم بگیرید. قبل از تصمیم برای رابطه جنسی بدون کاندوم، باید به یک سری نکات توجه کنید:

1. هر دوی شما باید آزمایش های لازم را انجام دهید

در صورتی که تمایل به رابطه جنسی بدون کاندوم با شریک جنسی خود را دارید، حتماً باید با انجام آزمایشات مربوط به بیماری های مقاربتی، از سلامت خود و شریک جنسیتان مطمئن شوید. این آزمایش ها تنها راه اطمینان از این امر است که هیچ کدام از شما دچار بیماری های مقاربتی نیستید. فراموش نکنید که درباره ی این موضوع باید صادقانه و بی پرده با شریک جنسی خود صحبت کنید تا در صورت ابتلا به بیماری های مقاربتی، آن را به شریک جنسی خود انتقال نداده و از مشکلات آتی پیشگیری کنید.

برای پیشگیری از انتقال تمامی بیماری های مقاربتی، باید یک تست کامل بیماری های مقاربتی برای کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس، ایدز، تبخال تناسلی و تریکوموناس را انجام دهید. بیشتر آزمایشگاه ها دارای تست مربوطه برای تمام این بیماری ها هستند و 28 روز بعد از قرار گرفتن در معرض شرایط خطرزا، می توانید با انجام این آزمایش از سلامت خود مطمئن شوید.

2. رابطه جنسی یک شبه

هیچگاه با افرادی که نمیشناسید رابطه جنسی بدون کاندوم نداشته باشید؛ زیرا پیش از رابطه جنسی بدون کاندوم، از سلامت جنسی فرد باخبر نیستید. در صورتی که به خوبی شریک جنسی خود را نمی شناسید، پس ممکن است آن فرد درباره ی سلامت جنسی خود با شما صادق نباشد.

3. روش های جایگزین پیشگیری از بارداری

قبل از تصمیم گیری برای داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم، باید مطمئن شوید که یک روش مناسب پیشگیری از بارداری را جایگزین آن کرده اید. این روش های پیشگیری از بارداری دارای تنوع بالایی هستند و شما می توانید با مشورت در این باره، روش مناسب را انتخاب کنید.

4. احساس فشار نکنید

هر دو طرف رابطه ی جنسی باید برای داشتن رابطه جنسی بدون کاندوم، تصمیم بگیرند. به خاطر داشته باشید که قبل از شروع رابطه جنسی بدون کاندوم، هر دوی شما باید آماده ی این کار باشید. در صورتی که به این آمادگی نرسیدید، نباید شما را تحت فشار قرار دهند. مطمئن شوید که به تمامی نکات و تذکرات ذکر شده درباره ی رابطه جنسی بدون کاندوم فکر کرده اید و در آرامش خاطر این تصمیم را گرفته اید تا از استرس، اضطراب و نگرانی های احتمالی پیشگیری شود.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

2.4/5 - (9 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ایلیا جمعه ۸ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 33 مشاهده پرسش
    سلام دکتر چرا من هر وقت بدون کاندوم نزدیکی میکنم مریض میشم بدن درد میگیرم و بدنم عفونت میکنه یعنی همسرم مشکلی داره یا خودم مشکل ذارم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ دی ۲( 3 ماه پیش)
      باید هر دو بررسی بسید
  • تصویر کاربر مالی سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    می‌خواستیم بدونم در صورت آزمایش کامل بیماریهای مقاربتی و سلامت کامل دو طرف رابطه بر طبق جواب آزمایش آیا بازهم رابطه جنسی بدون کاندوم باعث ایجاد بیماریهای مقاربتی میشود ؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش)
      بله
  • تصویر کاربر هلیا یکشنبه ۱۹ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام من دو بار رابطه ی بدون کاندوم داشتم ، بار اول منی داخل واژن ریخته نشد مثل بار دوم ولی بعد از ارضا شدن دوباره انجام شد بدون شستشو ، ایا احتمال بارداری هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      بله هست
  • تصویر کاربر سپیده دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر. رابطه داشتم بدون کاندوم بار اول منی داخل واژن ریخته نشد بعد ۵ دقیقه بار دوم هم منی داخل واژن ریخته نشد آیا احتمال بارداری وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      بله احتمال بارداری هست
  • تصویر کاربر سحر جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید آقای دکتر میخواستم بدونم پیشاب باعث حاملگی میشه ؟ منظورم رابطه‌ای هست که مرد هنگام ارضا شدن آلت رو بیرون بکشه ولی طی رابطه بدون کاندوم باشه و پیشاب وارد واژن بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      بله احتمالش هست
  • تصویر کاربر امید پنجشنبه ۱۹ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    سلام امروز رابطه داشتم بار اول با کاندوم بود تموم ک شد رفتم دستشویی ادرار کردم و شستم الت رو و رفتیم حمام بار دوم کمتر از یک دقیقه بدون کاندوم انجام دادیم ولی ارضا نشدم ایا احتمال بار داری وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ آبان ۱( 1 سال پیش)
      تست بارداری انجام شود نمیتوان قطعی نظر دادد
  • تصویر کاربر امید پنجشنبه ۱۹ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    سلام امروز رابطه داشتم بار اول با کاندوم بود تموم ک شد رفتم دستشویی ادرار کردم و شستم الت رو و رفتیم حمام بار دوم کمتر از یک دقیقه بدون کاندوم انجام دادیم ولی ارضا نشدم ایا احتمال بار داری وجود دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۹ آبان ۱( 1 سال پیش)
      تست بارداری انجام شود نمیتوان نظر قطعی داد
  • تصویر کاربر Mahdi دوشنبه ۲۳ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام یه سوال که خیلی ذهنمو درگیر کرده اینه که میخواستم بدونم ایا رابطه داشتن بدون کاندوم و ارضا شدن بدون ریختن مایع منی در واژن احتمال بارداری هس؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۳ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر سیامک شنبه ۱۴ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام
    من چند روز پیش رابطه ی بدون کاندوم داشتم
    بار اول ارضا با کاندوم بود
    اما بار دوم بدون کاندوم بود اما بیرون واژن انزال صورت گرفت
    میخواستم بدونم احتمال بارداری هست یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر تقي جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام دو سوال داشتم ١- اگر با فردي رابطه جنسي برقرار كنيم يك درصد خون به سوراخ آلت برود امكان ابتلا به ويروس ها وجود دارد؟
    ٢-اگر بعد رابطه با كاندوم مايع منيع خارج شود و ادرار كنيم ويروس ها از بدن خارج مي شوند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      بله احتمالش هست
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر