مزایای ورزش کگل برای مردان

ورزش کگل برای مردان، راهی برای تقویت عضلات اطراف لگن است که در فعالیت های جنسی دخیل هستند. این تمرینات از جمله تمریناتی هستند که “تمرینات کف لگن” نامیده می شوند.اگر دوست دارید عملکرد جنسی خود را بهبود ببخشید، می‌توانید تمرینات ورزشی را در نظر داشته باشید. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که با صرف وقت و تلاش این کار جواب خواهد داد؟ و آیا گزینه های دیگری وجود دارد یا نه؟ در ادامه متن، ورزش کگل برای مردان را توضیح خواهیم داد.

ورزش کگل برای مردان چگونه نعوظ را بهبود می بخشد؟

تمرینات کگل، عضلات کف لگن (گروهی از عضلات که به افزایش جریان خون در کشاله ران کمک می کنند و در طول رابطه جنسی فعال هستند) را تقویت می کند. مطالعات نشان داده است تقویت عضلات کف لگن، می تواند عملکرد جنسی مانند نعوظ، ارگاسم و انزال را بهبود بخشد. پس از تقویت عضلات کف لگن از طریق ورزش، تقریباً 5 مرد از هر 10 مرد نعوظ طبیعی را گزارش می کنند و بیش از 6 نفر از هر 10 مرد، بهبود انزال زودرس را گزارش می دهند.

نحوه انجام صحیح کگل جهت بهبود نعوظ:

گام اول – پیش از انجام تمرینات کگل، شما باید گروه صحیح عضلات مربوط به نعوظ را پیدا کنید

گام دوم – پس از شناسایی عضلات باید برای تقویت آنها ورزش کنید

ورزش کگل

تعیین محل عضلات:

هنگام ادرار کردن سعی کنید جریان ادرار را حین تنفس طبیعی، بدون سفت کردن عضلات باسن، پاها یا شکم متوقف کنید. زمانی که بتوانید جریان ادرار را کند یا متوقف کنید، می توانید مطمئن شوید که عضلات درست را پیدا کرده اید. ما توصیه نمی کنیم جریان ادرار را به طور مرتب متوقف کنید زیرا این کار می تواند برای مثانه مضر باشد. زمانی که بتوانید جریان ادرار را کند یا متوقف کنید، می توانید مطمئن شوید که عضلات درست را پیدا کرده اید.

تمرینات پس از پیدا کردن عضلات صحیح:

  • این عضلات را تا چهار بار منقبض کنید
  • این عضلات را تا چهار بار شل کنید
  • این حرکات را ده تا پانزده بار تکرار کنید

شما می توانید برای اطمینان از انجام منظم این تمرینات، آن ها را در برنامه معمول خود قرار دهید. به عنوان مثال می توانید این تمرین را حین مسواک زدن انجام دهید. شاید دریافت دستورالعمل های صحیح در مورد نحوه انجام تمرینات کگل، ارزش مراجعه به یک متخصص مراقبت های بهداشتی را داشته باشد، زیرا برخی افراد ممکن است گروه اشتباهی از عضلات را تمرین کنند که می تواند موجب بدتر شدن مشکلات نعوظ شود.

آیا تمرینات کگل درمانی برای اختلال نعوظ است؟

تمرینات کگل به عنوان بخشی از مجموعه درمان های اختلال نعوظ (ED) شناخته می شود – در برخی از مردان این تمرینات به تنهایی یا همراه با تغییر سبک زندگی (مانند ترک سیگار، ترک الکل، داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم) می تواند برای بهبود علائم اختلالات نعوظ، در حد رضایت آنها کافی باشد. در برخی دیگر تمرینات کگل همراه با سایر مداخلات (مانند دارو ها، دستگاه ها یا مشاوره) به عنوان بخشی از اقدام کنترلی آنها برای اختلالات نعوظ استفاده می شود. اثبات شده است که تمرینات کگل، علائم اختلالات نعوظ را بهبود می بخشد. تحقیقاتی در زمینه توانبخشی کف لگن انجام شده است، و شامل جلساتی تحت هدایت فیزیوتراپیست است تا نحوه استفاده از تکنیک های مختلف برای تقویت عضلات لگن را به مردان و زنان آموزش دهد. این مطالعات نشان می دهد که:

برنامه های توانبخشی کف لگن به اندازه جراحی مؤثر است. 42 درصد از مردان مبتلا به اختلالات نعوظ، تنها با توانبخشی کف لگن بهبود یافته اند. 61 درصد مردان هم، پس از توانبخشی کف لگن توانسته اند علائم زود انزالی را بهتر کنترل کنند. برنامه های توانبخشی لگن، اندکی وسیع تر از تمرینات کگل هستند. این برنامه ها می توانند از تکنیک های مختلفی از جمله تحریک عضلات کف لگن با استفاده از الکترود استفاده کنند. با این حال این تمرینات بخش مهمی از برنامه های توانبخشی کف لگن را تشکیل می دهند و هنوز هم در تقویت عضلات کف لگن بسیار مفید خواهند بود.

علت سوزش دستگاه تناسلی مردان هنگام ادرار

نحوه انجام تمرینات کگل در مقایسه با تمرینات کف لگن چگونه است؟

تمرین کگل نوعی ورزش است که می توان برای تقویت عضلات کف لگن آن را انجام داد. تمرینات دیگری نیز وجود دارند که همان گروه عضلات را درگیر می کنند، از جمله این تمرینات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پل:  به پشت دراز بکشید و پا ها را به اندازه عرض لگن باز کرده و زانو ها را خم کنید. عضلات کف لگن را منقبض کرده و باسن خود را بلند کنید. چهار ثانیه نگه دارید. باسن خود را به سمت پایین بیاورید و ماهیچه های لگن را شل کنید.

اسکات: پا ها را به اندازه عرض شانه باز کنید. عضلات کف لگن را منقبض کرده و خود را در حالت اسکات پایین بیاورید. چهار ثانیه نگه دارید. خود را به حالت ایستاده بلند کرده و ماهیچه های لگن خود را ریلکس کنید.

هر دو نوع تمرین با مزایایی همراه هستند. تمرینات کگل را می توان در هر زمان از روز انجام داد، در حالی که سایر تمرین ‌هایی که از عضلات کف لگن استفاده می‌کنند را می توان در یک برنامه تمرینی انجام داد. اینکه از چه تمریناتی برای تقویت عضلات کف لگن استفاده می کنید اهمیتی ندارد، بنابراین می توانید تمریناتی را انتخاب کنید که بیشتر با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد یا حتی ترکیبی از هر دو را انجام دهید.

آیا ورزش کگل عملکرد جنسی مردان را بهبود می بخشد؟

در رابطه با عملکرد ورزش کگل برای مردان، باید گفت که تقویت عضلات کف لگن می تواند از چند طریق به بهبود عملکرد جنسی کمک کند:

  • بهبود سختی نعوظ – عضلات کف لگن به برقراری جریان طبیعی خون در ناحیه کشاله ران کمک می کند که در نعوظ سختتر اهمیت دارد.
  • انزال دیررس یا دیرانزالی – تمرینات کگل می توانند به عضلات کف لگن، برای انقباض کمک کنند. آنچه مهم است این است که اگر قصد دارید غالباً از این تمرینات برای این منظور استفاده کنید، باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی راهنمایی شوید، چراکه تکنیک های خاصی برای این کار وجود دارد.
  • افزایش لذت جنسی – برقراری جریان طبیعی خون در ناحیه کشاله ران نیز، بخش مهمی از لذت رابطه جنسی است.

افزایش تعداد ارگاسم هایی که مردان می توانند در یک دوره زمانی داشته باشند (تقویت عضلات کف لگن) می تواند به این معنا باشد که تعداد یا شدت اوج لذت جنسی که مردان تجربه می‌کنند می‌تواند افزایش یابد. راه های دیگری برای بهبود عملکرد جنسی وجود دارد.

این رویکردها عبارتند از:

تغییر سبک زندگی: تغییراتی مانند تلاش برای ترک سیگار، ترک الکل، مصرف رژیم کم کلسترول و ورزش منظم. این تغییرات ساده با نعوظ بهتر و افزایش عملکرد کلی جنسی همراه است.

ارزیابی پزشکی: گاهی اوقات وضعیت پزشکی یا دارو هایی که مصرفی می کنید، می تواند منجر به بروز اختلالات نعوظ شود. پزشک می تواند نسبت به درمان شرایط پزشکی اطمینان حاصل کند یا دارو های فعلی شما را جهت اطمینان از اینکه موجب بروز اختلالات نعوظ نمی شوند، بررسی کند. دارو ها، مانند مهار کننده های PDE-5 (از جمله ویاگرا، ویاگرا کانکت، سیلدنافیل، سیالیس و سایر دارو ها) جریان خون کشاله ران را افزایش می دهند و می توانند سختی و مدت زمان نعوظ را بهبود بخشند.

دستگاه هایی مانند حلقه آلت تناسلی یا پمپ آلت تناسلی – این دستگاه ها با افزایش جریان خون در آلت تناسلی می توانند نعوظ را بهبود بخشند. مشاوره (مانند مشاوره روانی جنسی یا مشاوره زوجین) – گاهی اوقات مشکلات نعوظ توسط عوامل روانی یا رابطه ای، ایجاد، حفظ یا بدتر می شوند. مقابله با این مسائل روانی می تواند در بهبود علائم اختلال نعوظ (ED) کمک کننده باشد.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

2.2/5 - (5 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر قادر چهارشنبه ۱۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر خسته نباشید پروستات خوش خیم درمان داره وراهکارش چیه ۷ساب مشکل پروستات دارم سوزش ادرار دارم التهاب پروستات دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۶ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام چند سالتون هست ؟ فقط سوزش دارید ؟ تکرر ادرار ؟ تا به حال دارویی مصرف کرده اید ؟
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر