عکس تبخال تناسلی مردان و درمان آن

تبخال تناسلی در مردان ممکن است باعث درد، خارش و زخم در ناحیه تناسلی شما شود. اما ممکن است علائم یا نشانه های تبخال تناسلی وجود نداشته باشد. اگر آلوده شده باشید، حتی اگر هیچ زخم قابل مشاهده نداشته باشید، می تواند مسری باشد.


تبخال تناسلی یک عفونت منتقله از راه جنسی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می شود. تماس جنسی راه اصلی است که ویروس گسترش می یابد. پس از ابتلا به عفونت، ویروس در بدن شما خاموش می شود و می تواند چندین بار در سال دوباره فعال شود.

علائم تبخال تناسلی در مردان

اولین علامت تبخال (هرپس) معمولا بروز التهاب های دردناک یا خارش دار در پوست میباشد، که به عنوان زخم یا تاول نمایان میشوند. اگر متوجه هرگونه تاول یا جوش در ناحیه ی تناسلی خود شدید، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود.

به علاوه شما می توانید برای تشخیص این بیماری عکس های تبخال تناسلی را به صورت رایگان در قسمت مشاوره پزشکی برای دکتر حسین کرمی بفرستید و نظر ایشان را دریافت نمایید.

عکس تبخال تناسلی مردان

در ادامه تعدادی عکس تبخال تناسلی مردان را برای شما آورده ایم

عکس تبخال تناسلی
تبخال تناسلی
تبخال تناسلی چه شکلی هست
عکس تبخال تناسلی روی آلت

آیا علائم تبخال در همه ی افراد یکسان است؟

همه ی افراد از یک نوع علائم تبخال تناسلی رنج نمیبرند، ممکن است بعضی افرادی که مبتلا به این عفونت ویروسی میشوند هیچ وقت دچار علائم نشوند، هر چند میتوانند دیگر افراد را به این عفونت آلوده کنند. ویروس در هنگامی که فعال شده باشد میل بیشتری به منتقل شدن دارد، یعنی زمانی که زخم به وجود آمده است. در شروع و قبل از اتمام بروز آن، به معنی قبل از از بین رفتن زخم، زمانی است که ویروس مسری ترین حالت را دارد.

از آنجایی که تبخال تناسلی در بخش های خصوص انسان ها به وجود می آید، مردم گمان میکنند که فعالیت ویروس در مردان و زنان متفاوت است. هرچند علائم تبخال تناسلی در مردان و زنان بسیار شبیه هم میباشند. تفاوت مهم و اصلی در این است که ویروس در خانم های باردار میتواند عوارض جانبی مهمی برجای بگذارد، زیرا عفونت میتواند به جنین منتقل شود. به علاوه ی این، ویروسی که در مرد و زن وجود دارد تفاوتی نمیکند و عفونت از یک ویروس مشابه در طی رابطه ی جنسی منتقل میشود.

درمان تبخال تناسلی در مردان

هیچ درمان قطعى برای تبخال تناسلی مردان وجود ندارد، اما داروها می توانند علائم را کاهش دهند و خطر ابتلا به دیگران را کاهش دهند. همچنین کاندوم می تواند به جلوگیری از گسترش عفونت تبخال تناسلی کمک کند.

هیچ درمان قطعى برای تبخال تناسلی وجود ندارد. درمان با داروهای ضد ویروسی تجویزى ممکن است:

  • کمک کنند زخم زودتر از معمول ناپدید شوند.

  • شدت و مدت علائم در شیوع های مکرر را کم کنند.

  • امکان عود را کم کنند.

  • احتمال انتقال ویروس تبخال به دیگری را کم کنند.

داروهای ضد ویروسی برای تبخال تناسلی عبارتند از:

پزشک شما ممکن است توصیه کند که دارو را فقط زمانی که علائم پدید مى آیند مصرف کنید حتی اگر نشانه ای از شیوع آن وجود نداشته باشد. این داروها معمولا به خوبی تحمل می شوند و عوارض جانبی اندک دارند.

عفونت اولیه و اولین حمله

خارش دستگاه تناسلی

در طی این مدت که به آن دوره ی کمون میگویند، ویروس درون سلول ها تکثیر میشود تا زمانی که سبب بروز بیماری شود. هر چند خیلی از افراد اولین بروز بیماری را متوجه نمیشوند، زیرا میتواند بسیار حفیف باشد (علائم میتوانند به دلیل کوچک بودن در اندازه ی یک نقطه یا مشابه یک موی رشد نکرده بودن مشف نشوند). بروز معمولا یک الگوی خاصی را طی میکند که با خارش و احساس قلقلک شروع میشود. بعد از آن زخم نمایان میشود و به زخم باز مبدل میگردد. همنطور که بروز بیماری پیشرفت میکند، زخم ها بهبود می یابند بدون این که جای آن ها (اسکار) به جا بماند.

همچنین بعضی بیماران دچار تب، سردرد و احساس سوزش در هنگام ادرار کردن میشوند. اولین بروز ممکن است برای هفته ها ادامه پیدا کند و بهوبدی آن مدت زمان زیادی طول بکشد. به دنبال قسمت نخست، ویروس تا زمانی که چیزی سبب حمله ی مجدد آن شود خاموش خواهد شد.

بروز های بعدی که بعد از بروز اول رخ میدهند تمایل دارند که جدیت کمتری داشته باشند. بیماران معمولا می آموزند که چگونه علائم اولیه ی تبخال تناسلی را تشخیص دهند، که به آن ها اجازه میدهد درمان های ضد ویروسی مانند آسیکلوویر را شروع کنند و از بدتر شدن علائم جلوگیری کنند.

تبخال تناسلی اولیه

در هنگام اولین حمله، اولین علائم تبخال تناسلی در مردان شامل موارد زیر میشود:

  • تب و علائم شبیه آنفولانزا
  • تهوع و احساس بیماری
  • درد عضلات
  • ادرار کردن دردناک
  • قلقلک، سوزش یا خارش ناحیه ای که در آن زخم ایجاد شده است

پس از ابتلا به سوزش و خارش، یک یا چند خوشه از زخم های کوچک ایجاد میشود (گاهی دردناک هستند) که با مایع کدری پر شده اند. زخم ها میتوانند در نواحی مختلفتی به وجود بیایند.

  • در مردان تبخال تناسلی میتواند درون یا روی آلت تناسلی، کیسه ی بیضه، کشاله ی ران و ران، باسن و اطراف مقعد به وجود بیاید.
  • در خانم ها تبخال تناسلی میتواند روی لب های مهبل، درون واژن، کشاله ی ران و ران، باسن و اطراف مقعد به وجود بیاید.

از طریق فعالیت های جنسی مختلف (مانند سکس دهانی) ممکن است تبخال تناسلی مردان روی دهان، زبان، لب ها و دیگر اندام های بدن به وجود بیاید. هر چند این نوع انتقال ویروس بسیار نادر بوده و فقط زمانی انجام میشود که ویروس در حالت بسیار فعال باشد. مانند زمانی که زخم ها وجود دارند یا در حال ایجاد شدن هستند.

در خانم ها این ویروس بیشتر سبب علائمی مانند درد هنگام ادرار کردن و ترشحات غیرطبیعی واژن میشود. زخم های درون واژن میتوانند تا سه هفته باقی بمانند، قبل از اینکه خود به خود بهبود یابند. التهاب گردن رحم یکی از علائم معمولا شایع تبخال تناسلی در خانم ها است.

علائم تبخال تناسلی برگشتی

بعد از بروز اول، علائم شدت کمتری داشته و روزهای کمتری ادامه پیدا میکنند، بعضی اوقات 5-10 روز (وابسته به این که چه زمانی مصرف دارو های ضد ویروس شروع شوند). درمان اولیه در بهترین حالت 24 ساعت بعد از بروز اولین علائم شروع میشود و میتواند علائم را بعد از چند روز کوتاه از بین ببرد. ندرتا تبخال راجعه باعث تب و علائم مانند آنفولانزا میشود. قابل توجه ترین علامت تبخال تناسلی مزمن احساس خارش و قلقلکی است که 12 تا 24 ساعت قبل از ایجاد زخم تجربه میشود. این بهترین زمان برای شروع درمان است.

اختلال نعوظ

چند بار ممکن است بروز تبخال را تجربه کنید؟

تکرر بروز تبخال های تناسلی بستگی به سیستم ایمنی بدن شما دارد. چرا بعضی از افراد فقط یک بروز در طی سال دارند درحالی که بعضی از دیگر افراد بیشتر از 6 بروز در سال را تجربه میکنند مشخص نیست. با این حال یک سیستم ایمنی سالم تمایل دارد که ویروس را در حالت خاموش نگه دارد. شما باید از مصرف الکل و استرس دوری کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. در بعضی افراد، آفتاب سوختگی به عنوان یکی از علت های بروز تبخال شناخته شده است.

شما باید به دنبال این موضوع باشید که چه پیش زمینه هایی باعث بروز تبخال در شما میشود، تا بتوانید از بروز تبخال تناسلی در آینده جلوگیری کنید. تعداد بروز و علائمی که تبخال ایجاد میکند وابسته به نوع ویروسی است که شما به آن مبتلا شده اید. بیمارانی که به ویروس هرپس 1 (HSV1) مبتلا هستند بیشتر بروز نواحی بالاتر از کمر را سبب میشود، و حملات کمتر و علائمی با شدت کمتر از هرپس 2 (HSV2) دارد، ویروسی که معمولا تبخال تناسلی مردان را ایجاد میکند.

 

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

4/5 - (5 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فریحا چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 303 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من وقتی پریود بودم احساس خارش میکردم یکم به نوار بهداشتی حساسیت دارم ولی بعد از اتمام هم خارش دارم دو سه عدد دونه خیلی ریز دیدم که تو عکس اصلا مشخص نیس.احتمال داره hpv باشه؟رابطه بدون دخول با نامزدم داشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      من موردی نمیبینم
  • تصویر کاربر Alex شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام دکتر،میخواستم اگر زائده ها زیر ناف و قسمت پایین شکم باشن ایا زگیل تناسلی هستن و یا خیر؟
    ممنونم🙏🏼
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس بفرستید
  • تصویر کاربر ح شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر کرمی من 15 سال سن دارم و روی الت تناسلیم یک چیزی سر سفید دیدم نه درد و خارش و سوزش داره و نه زخمه اندازش تقریبا 3 میلی متره هیچ ارتباط جنسی هم نداشتم خواستم بدونم بعد از چند روز یا هفته خودش خوب میشه یا نیاز به درمان داره؟ یه جورایی هم ترسیدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام لطفا عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    سلام من روی رانم چند تا زگیل در اومده و موقع را رفتن رانها به هم دیگه سابیده و زگیل سوزش و درد دارد چه دارویی پبشنهاد مکنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام زگیل اصولا درد ندارد. لطفا عکس آن را بفرستید. در صورت تایید زگیل ، میتوانید برای کرایو تشریف بیارید ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر فرهاد شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلام .ممنون که وقت میذارید .من ۵ماه قبل دوتا دونه زگیل زدم که با ی قطره المانی حذف شد حالا چک میکنم میبینم سر التم ازجایی که ادرار بیرونکمیاد از داخل ی زایده کوچیک هست نمیدونم از قبل بوده یا نه .فکر کنم زیادی حساس شدم راهنمایی کنید لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود ، لطفا مجددا عکس را ارسال کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      باید معاینه شوید در صورتی که زگیل باشد کرایو شود
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      با شماره 02122642744 09351142080 تماس تا وقت ‌کرایو داده شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    آیا پمادی برای درمان و یا به عبارتی برطرف کردن ضایعات تاول های زونا وجود ندارد
    دکتر من معتقد است هیچ پمادی نباید استفاده کنم
    نظر شما چیست؟
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      برای زونا درمان خوراکی باید انجام شود
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      بعدا اگر جای ان روی پوست بماند میتوان از پماد کانترکتوبکس استفاده کرد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر M.K جمعه ۲۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام اقا دکتر، بنده یک رابطه ای اخیرا داشتم و بعد از ۱۰ تا ۱۲ روز بعد یک زائدهای شبیه زگیل البته در اندازه کمتر از ۳ میلیمتر در روی التم پیدا شد که در اون لحظه فقط حس خارش داشتم ولی الان هیچ مشکلی نداره فقط نمیدونم این زیگل معمولی هست یا تناسلی. فقط یک هفته قبل از رابطه این ناحیه برای چند روز خیلی تحریک و مالش داده بودم. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود ، لطفا مجددا عکس را ارسال کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر زگیل باشد باید کرایو شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پوریا شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر من دور آلت تناسلیم جوش ریز سفید مانند زده حدود 1یا2ساله
    سنم هم 18 هستش
    میخواستم بدونم
    چیکار کنم ک این مشکل برطرف بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود ، لطفا مجددا عکس را ارسال کنید
  • تصویر کاربر غلامحسین شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    باسلام
    اینجانب اچ پی وی تیپ 11 مثبت است.لطفا برای درمان چکار باید انجام دهم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، وقتی ویروس وارد بدن میشه ، تو بعضی افراد بدن میتونه ویروس رو از بین ببره ، در بعضی ها هم در بدن برای همیشه میمونه. در مورد آقایون مشکلی نیست ، فقط ممکنه ضایعات پوستی ایجاد شه ، ولی در خانم ها علاوه بر ضایعات پوستی خطر سرطان دهانه رحم در آینده وجود داره و از این جهت خانم ها باید سالانه پاپ اسمیر بدن
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      درمان زگیل کرایو است
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      بیایید کرایو کنم درست میشود تیغ زدن ولیزر باعث پخش آن میشود با شماره 02122642744 09351142080 تماس تا وقت ‌کرایو داده شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نگین شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    دکتر من همسرم حدودا دو ماهه که کف پاش و اخیرا انگشت دستش زگیل زده خیلی زیاد امروز فریز کرد امکان این هست که خوب نشه
    اخه شغلش هم طوریه که زیاد عرق میکنه بدنش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      بیایید کرایو کنم درست میشود تیغ زدن ولیزر باعث پخش آن میشود با شماره 02122642744 09351142080 تماس تا وقت ‌کرایو داده شود
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر