۶ عکس زگیل تناسلی کم خطر و خفیف در مردان

برای خیلی ها این سوال وجود دارد که عکس زگیل تناسلی کم خطر در مردان و زنان به چه صورت است و زگیل تناسلی خفیف را چگونه باید درمان کرد؟ در این مقاله سعی شده است در رابطه با این موضوع پاسخ های مناسبی توسط دکتر حسین کرمی به مردم داده شود.

زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان میشود؟

زگیل تناسلی قابل مشاهده فقط در طول عفونت فعال ظاهر می شود. با این حال علائم ممکن است ظرف چند روز تا چند هفته ظاهر شوند، گاهی اوقات نیز تا چند ماه یا حتی چند سال بعد هم ظاهر نمی شوند.

عکس زگیل تناسلی کم خطر

-زگیل آلت تناسلی مردان

زگیل تناسلی آلت
زگیل مردان

-زگیل مقعدی

عکس زگیل مقعد
عکس زگیل مقعدی

-زگیل دهانی

زگیل تناسلی داخل دهان
زگیل دهانی

علت زگیل تناسلی چیست؟

اصطلاحا علت زگیل تناسلی ویروسی است به نام اچ پی وی. در طبیعت بیش از 100 نوع اچ پی وی وجود دارد که باعث خال های گوشتی یا زائده های گوشتی تحت عنوان زگیل تناسلی، در بدن افراد می شوند. اگر این ویروس از نوع تناسلی باشد با تماس جنسی از فرد آلوده به فرد سالم و به شرط مالیده شدن پوست به مخاط (نه پوست به پوست) به دلیل مرطوب بودن مخاط، مانند دهان یا ارتباط جنسی، از فرد آلوده به فرد سالم منتقل میشود. آیا ما زگیل تناسلی خفیف و زگیل تناسلی شدید داریم؟

این مطلب به این دلیل است که خیلی از زگیل های تناسلی ممکن است دو حالت داشته باشند:

  • اولا ممکن است فرد آلوده شود ولی در ظاهر کاملا سالم باشد.
  • دوم اینکه ممکن است بیماری به صورت خال های گوشتی ریز ریز به وجود آید و فقط با دید میکروسکوپی دیده شود و خود به خود هم برود و دلیل خفیف بودنش این است که یک دوره ای به وجود می آید و یک دوره ای هم از بین می رود.

علت اصلی زگیل تناسلی در اکثر موارد تماس جنسی آلوده است. یعنی فردی که به نوعی از زگیل آلوده است، از طریق جنسی این بیماری را به شخص دیگری منتقل می کند.

راه های درمان زگیل تناسلی خفیف

چگونه زگیل تناسلی خفیف در مردان و زنان درمان می شود؟ زگیل تناسلی خفیف یا مواردی که اصلا علائمی ندارند و یا به صورت خال های ریز ریزی هستند، در بیشتر موارد خودشان از بین می روند (در واقع از بین رفتن خود به خود زگیل تناسلی اتفاق می افتد)؛ این موارد خود به خود محو می شوند و نیازی به درمان ندارند. اسپری کرایو راه درمانی است برای این موارد، که اگر خیلی سطحی زده شود زگیل ها بلافاصله از بین می روند.

نکته ای که وجود دارد این است که تیغ زدن، لیزر و کوتر، این زگیل های تناسلی را کاملا پخش می کند و به مناطق سالم می برد و باعث آلوده شدن مناطق بیشتر می شود.

مطلب مرتبط: درمان زگیل تناسلی با کرایو

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by پروفسور حسين کرمی Dr karami (@drkarami)

 

آیا زگیل تناسلی خفیف با پماد از بین میرود؟

زگیل تناسلی خفیف، در اغلب موارد خود به خود از بین می رود این نوع زگیل را می توانید به کمک سرکه سیب و یا دوز خفیف اسید سالیسیلیک درمان کنید با این حال چنین مواردی اغلب به هیچ گونه درمانی نیاز ندارند. زگیل تناسلی خفیف بیشتر در ناحیه تناسلی  دیده می شود که می تواند روی آلت تناسلی مرد،  روی بیضه ها و در ناحیه ی شرمگاهی که مو رشد میکند قرار گیرد.

مطلب مرتبط: پماد زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی خفیف چه مدت طول میکشد؟

اینکه چه مدت طول می کشد تا  زگیل تناسلی خفیف درمان شود، اصلا قابل پیشگویی نیست. 

تا چه مدت بعد از درمان نباید رابطه ی جنسی داشت؟

تا زمانی که زگیل به صورت خال های گوشتی ریز وجود داشته باشد، آلوده کننده است ولی اگر وجود نداشته باشد آلوده کننده نیست. زمانی که درمان کامل انجام شد و این زگیل ها از بین رفتند، فرد می تواند تماس جنسی خودش را داشته باشد و هیچ محدودیتی ندارد.

آیا بعد از درمان زگیل تناسلی می توان رابطه جنسی داشت؟

تشخیص زگیل تناسلی چگونه است؟

تشخیص زگیل تناسلی خفیف با معاینه است و اگر بخواهیم تشخیص 100 درصد انجام دهیم و نوع آن را مشخص کنیم؛ راه حل برداشتن نمونه از آن زائده های گوشتی است، که به آزمایشگاه فرستاده می شود و نوع آن مشخص می شود.

رنگ و شکل زگیل تناسلی خفیف

زگیل های تناسلی خفیف به رنگ پوست هستند و در ناحیه تناسلی و اطراف مقعد ایجاد مى شوند. اکثر زگیلهای تناسلی بدون درد بوده و تمایل دارند به شکل خوشه ای ظاهر شوند. اگر چنین زگیل هایی دارید، قبل از رابطه جنسی باید تحت درمان قرار بگیرید، زیرا بسیار مسری هستند.

انواع مختلف زگیل

البته بین بیماران تفاوت وجود دارد و برخی افراد تنها یک یا دو عدد دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تعداد زیادی زگیل تکی داشته باشند. اگر نسبت به این بیماری بی توجه باشیم، رشد می کنند و خوشه های کوچکی به شکل گل کلم را تشکیل می دهند که گوشتی رنگ هستند. بیش از یکصد گونه مختلف ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد که فقط تعدادی از آنها مسئول اکثر زگیلهای تناسلی (و همچنین زگیل های مقعدی) هستند. اکثر زگیل های تناسلی با انواع HPV 6 و 11 ایجاد می شوند.

این زگیل ها 6 ماه رشد خواهند کرد و پس از آن رشدشان متوقف مى شود. سویه های دیگر HPV می توانند زگیلهای دست و پا را ایجاد کنند که سرایت کمتری نسبت به زگیل های تناسلی دارند. چندین گونه از HPV که منجر به سرطان هاى خاص مى شوند در دسته ى پر خطر طبقه بندی می شوند.

مطلب مرتبط: زگیل تناسلی آقایان

یک نوع زگیل تناسلی

زخم های خارش دار یا خونریزی دهنده

ممکن است در جایی بخوانید که زگیل تناسلی موجب درد خفیف و خارش یا خونریزی می شود. در واقع، فقط در موارد نادر زمانی که زگیل ها به اندازه قابل توجهی برسند و یا اگر آنها را بخراشید، این اتفاق رخ خواهد داد. اگر مبتلا به این بیماری شده اید، از هر گونه خراشیدگی (برای جلوگیری از خونریزی) خودداری کنید، و به جای آن با پزشک خود مشورت کنید.

سفید شدن زگیل تناسلی نشانه چیست؟

اگر فکر می کنید زگیل تناسلی دارید و یا در معرض HPV قرار گرفته اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند با دقت بیشتری پوست شما را معاینه کرده و زگیل تناسلی را تشخیص دهد. راه های مختلفی برای تشخیص زگیل تناسلی توسط پزشک وجود دارد. اگر پزشک شما نمی تواند به وضوح زائده های پوستی را مشاهده کند، ممکن است مقدار کمی استیک اسید به ناحیه مشکوک پوست بمالد.

استیک اسید باعث سفید شدن زگیل تناسلی می شود، در نتیجه مشاهده و تشخیص آن توسط پزشک آسان تر خواهد بود. به عبارت دیگر پزشک می تواند با مشاهده ی زگیل های شما، وجود عفونت HPV را تأیید کند. اگر زگیل های تناسلی قابل مشاهده نباشند، پزشک به چند آزمایش زیر نیاز دارد:

✔️ تست محلول سرکه (استیک اسید): محلول استیک اسید در نواحیه تناسلی، آلوده به HPV استفاده می شود. با آغشته کردن استیک اسید به تمام نواحی تناسلی، زگیل های غیر قابل مشاهده سفید خواهند شد. بنابراین، در شناسایی ضایعات بسیار مؤثر است.

✔️ تست پاپ اسمیر

✔️ آزمایش DNA

زگیل تناسلی بعد از چند وقت نمایان میشود؟

عامل به وجود آورنده ی زگیل تناسلی، ویروس HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) است. بیشتر افراد آلوده به ویروس HPV علائمی ندارند. حتی در صورت بروز علائم، ممکن است آنقدر خفیف باشند که فرد نفهمد که آلوده به این ویروس است. این علائم می تواند شامل درد، خارش، خونریزی یا حتی زگیل های تناسلی قابل مشاهده باشد. معمولاً 2 تا 3 هفته بعد از آلوده شدن به ویروس HPV، علائم آن بروز پیدا می کند. اما شما می توانید از 3 هفته بعد از آلودگی به این ویروس، تا سال ها بعد علائم داشته باشید. زگیل های تناسلی قابل مشاهده، تنها در هنگام فعال بودن عفونت ظاهر می شوند. اما حتی اگر زگیل ها قابل مشاهده نباشند، احتمال گسترش ویروس وجود دارد.

بعد از اینکه شما با شخصی که دارای زگیل تناسلی است، رابطه ی جنسی داشتید، ممکن است چندین هفته، چند ماه یا حتی سال ها طول بکشد تا این زگیل ها در بدن شما ظاهر شود. به همین دلیل، بسیار دشوار است بدانید چه زمانی به عفونت HPV مبتلا شده اید یا از چه کسی گرفته اید! شما می توانید به این ویروس آلوده شوید و هیچ زگیل تناسلی ای مشاهده نکنید. به عبارت دیگر، می توانید با وجود آلوده شدن علائمی نداشته باشید. بعضی از افراد فقط یک بار دچار زگیل تناسلی می شوند و برای همیشه از شر آن خلاص می شوند. اما برخی از افراد بیش از یک بار دچار زگیل شده اند.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.4/5 - (48 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر