هزینه کرایوتراپی و فریز زگیل تناسلی چقدر است؟

از سوالات شایع بیماران زگیل تناسلی این است که درمان زگیل با کرایوتراپی چیست و هزینه فریز کردن زگیل چقدر است. در این مقاله سعی خواهم کرد به آنها جواب بدهیم. در ادامه سعی میکنیم انواع رایج زگیل تناسلی (زگیل تناسلی در مردان و زنان) و همچنین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری شایع پوستی در میان مردم را توضیح دهیم.

کرایو تراپی چیست؟

علت زگیل تناسلی ویروس HPV می باشد و ماهیت آن به گونه ایست که چند عامل باعث پخش آن می شود.

  • اولین عامل بریدن، تیغ زدن و خون راه انداختن می باشد.
  • دومین مسئله حرارت درمانی است.

حرارت درمانی معمولا در لیزر و کوتر است. برخلاف اینکه لیزر در کشور ما خودش را خیلی درمان موثر جا انداخته است، در درمان زگیل سمی است. چرا؟ به خاطر اینکه هنگامی که لیزر، زگیل ها را سوراخ می کند باعث ایجاد بخار می شود و این بخار متصاعد می شود و می تواند نواحی اطراف زگیل و حتی نوک بینی و دهان فرد را آلوده کند. و معمولا مراکزی که از لیزر استفاده می کنند، از یک هواکش در کنار دستگاه استفاده می کنند که این خود در تایید حرف من است. پس استفاده از لیزر و کوتر ممنوع می باشد.

متاسفانه خیلی از مریض ها را من مشاهده می کنم که رفتند از لیزر استفاده کردند و بعد چند ماه زگیل ها عود کرده و چند برابر شده است. یا تیغ زدند که درنتیجه یک عدد زگیل تبدیل به چندتا شده است. فلذا بهترین درمان همان سرما درمانی یا کرایو تراپی است. در این روش ما گاز نیتروژن منجمد شده را بر روی زگیل متمرکز می کنیم و دیگر زگیل بدون آنکه درجای دیگر منتشر بشود، فریز می شود.

بعد از دو سه روز این زگیل ها سیاه می شوند و خود به خود می افتند. از دیگر مزایای کرایو تراپی این است که هزینه فریز کردن زگیل خیلی کمتر از لیزر می باشد و سریعتر عمل می کند. اگر شما منابع علمی دنیا مانند آکادمی پوست آمریکا را دنبال کنید نتیجه خواهیم گرفت بهترین درمان همان کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل است.

فریز کردن زگیل

هزینه فریز کردن زگیل تناسلی یا کرایو درمانی چقدر است؟

در رابطه با هزینه کرایوتراپی باید گفت که این هزینه، به تعداد زگیل و حجم و مسائل دیگر مرتبط است. اما به طور تقریبی هزینه فریز زگیل تناسلی یا هزینه کرایوتراپی را می توان از 300,000 هزار تومان به بالا  دانست.که در مقایسه با خیلی از روش های دیگر ارزانتر است.

انواع رایج زگیل های تناسلی

ابتلا به HPV بسیار شایع است. اغلب افراد مبتلا به HPV از ابتلای خود اطلاع نداشته و هیچ گونه علائمی را تجربه نمی کنند. در صورتی که خانمی به HPV دچار باشد به این معنا نیست که الزاما به سرطان دهانه رحم مبتلا می شود. با این حال، مطلع بودن از ابتلا به یک نوع پر خطر از HPV به فرد و پزشک او کمک می کند تا برنامه ای را برای کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم تهیه کنند. در صورتی که بیمار یک زن می باشد، او می تواند به وسیله انجام غربالگری سرطان دهانه رحم و دریافت واکسن ها بیشترین تلاش خود را برای پیشگیری از HPV انجام دهد.

شناسایی نوعی از HPV که فرد به آن مبتلا شده است به پزشک کمک می کند تا اقدامات بعدی را تعیین کند. برخی انواع HPV بدون مداخله از بدن بیرون می روند. دیگر انواع HPV می توانند به سرطان منجر شوند. پزشک وضعیت بیمار را بررسی کرده و در صورتی که سلول های سرطانی به وجود آمده باشند، زود هنگام تشخیص داده می شوند.

انواع زگیل تناسلی

HPV-6  و HPV-11

این انواع از HPV انواعی کم خطر بوده و تقریبا به 90 درصد زگیل های تناسلی مرتبط می شوند. HPV-11 می تواند سبب به وجود آمدن تغییراتی در دهانه رحم شود. زگیل های تناسلی مانند برآمدگی هایی به شکل گل کلم بر روی ناحیه تناسلی دیده می شوند. این زگیل ها معمولا چند هفته یا چند ماه پس از قرار گرفتن در معرض یک شریک جنسی آلوده پدیدار می شوند. دریافت واکسن HPV می تواند به پیشگیری از HPV-6  کمک کند. همچنین، این واکسن مقداری مصونیت نیز در برابر HPV-11 به فرد ارائه می کند. آزمایشات بالینی نشان داده اند که واکسن گارداسیل 9 تاثیری 89 تا 99 درصدی در ایجاد مصونیت در برابر انواع 6 و 11 HPV داشته است. این میزان کاهش قابل توجه در ابتلا به این انواع از HPV در افراد 9 تا 26 ساله گزارش شده است.

از آنجایی که پس از ابتلای فرد به یک نوع از HPV واکسن نمی تواند در برابر آن مصونیت ایجاد کند، توصیه می شود قبل از فعال شدن از نظر جنسی این واکسن دریافت شود. در صورت ابتلای فرد به انواع 6 و 11 از HPV، پزشک می تواند دارو هایی را مانند ایمی کیمود (آلدارا، زیکلارا) یا پودوفیلوکس (کوندیلوکس) تجویز کند. این موارد دارو هایی موضعی هستند که به تخریب بافت زگیل های تناسلی کمک می کنند. این تخریب موضعی در بافت زگیل ها به تقویت توانایی سیستم ایمنی در مقابله با ویروس های منتقله از راه جنسی کمک می کند. فرد می تواند این دارو ها را مستقیما بر روی زگیل های تناسلی خود اعمال کند.

 HPV 16 و HPV 18

HPV 16 شایع ترین نوع پر خطر از انواع HPV است و با اینکه می تواند سبب تغییراتی در دهانه رحم شود اما معمولا هیچ گونه علائم قابل توجهی را ایجاد نمی کند. این نوع از HPV سبب ایجاد 50 درصد از سرطان های دهانه رحم در سرتاسر دنیا می شود. HPV 18 نوعی دیگری از انواع پر خطر HPV است. همانند HPV 16 این نوع نیز به طور معمول علائمی ایجاد نمی کند اما می تواند به ایجاد سرطان دهانه رحم منجر شود. انواع 16 و 18 از HPV در مجموع تقریبا 70 درصد از تمامی سرطان های دهانه رحم را در سرتاسر دنیا ایجاد می کنند. واکسن گارداسیل 9 می تواند در برابر تعدادی از انواع HPV از جمله 16 و 18 مصونیت ایجاد کند.

برای پیشگیری از زگیل تناسلی چه اقداماتی باید انجام داد؟

پیشگیری از زگیل تناسلی

رعایت کردن نکات زیر به پیشگیری از ابتلا به HPV کمک می کنند:

  • دریافت واکسن HPV. واکسن HPV شامل سه مرتبه تزریق در مدت 6 ماه بوده و فقط برای افرادی پیشنهاد می شود که زیر 26 سال سن دارند.
  • پرسیدن سوال از پزشک در ارتباط با نوع واکسن دریافتی
  • واکسن دو گانه HPV (سرواریکس) تنها در برابر انواع 16 و 18 مصونیت ایجاد می کند.
  • واکسن چهار گانه HPV (گارداسیل) در برابر انواع 6، 11، 16 و 18 مصونیت ایجاد می کند.
  • واکسن نه گانه HPV یا همان نوع نو ترکیب گارداسیل 9 می تواند در برابر انواع 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 مصونیت ایجاد کند. واکسن گارداسیل 9 مصونیت بیشتری را در برابر HPV ارائه می کند. زیرا بدون اینکه تا به حال گزارشی از آن مبنی بر افزایش عوارض جانبی و واکنش های نامطلوب ثبت شود، در برابر طیف بسیار گسترده تری از انواع HPV مصونیت ایجاد می کند.
  • عارضه جانبی واکسن گارداسیل 9 تحریک در محل تزریق است که شامل درد، تورم و قرمزی می شود. احتمال دارد برخی بیماران پس از تزریق به سردرد دچار شوند.
  • در صورت وجود داشتن زگیل های تناسلی باید از برقراری ارتباط جنسی با شریک خود اجتناب شود.
  • هر دفعه ای که فرد تمایل به برقراری ارتباط جنسی دارد باید از یک کاندوم از جنس لاتکس استفاده کند. با این حال لازم به ذکر است کهHPV از طریق تماس پوست به پوست و نه تبادل مایعات بدنی منتقل می شود. این به این معنی است که کاندوم همواره از انتشار HPV جلوگیری نمی کند اما با این حال می تواند خطر آن را کاهش دهد.
  • زنان باید جهت انجام غربالگری سرطان دهانه رحم با پزشک متخصص زنان خود ملاقات کنند. زنان باید این غربالگری را از سن 21 سالگی شروع کرده و تا 65 سالگی ادامه دهند.

حرف آخر

بیماران توجه کنند که روش کرایو دارای تکنیک هایی است که باید رعایت شود .در این فیلم می توانید نحوه کرایو تراپی را که توسط اینجانب انجام شده است را ملاحظه فرمایید.

.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

4/5 - (15 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مصطفی شنبه ۱۹ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 397 مشاهده پرسش
    سلام. وقت بخیر. مدتیه بالای ناحیه تناسلی و روی قسمتی از الت تعدادی برجستگی مثل زگیل یا جوش ایجاد شده که نه درد داره نه خارش نه سوزش یکیشون رو بررسی کردم داخلش مایع خاصی نیس یه چیز توده مانند کوچیک بود. از طرفی بعد حمام یک کنده شد ولی جاش هنوز خوب نشده. من روی کشتی کار می کنم و پزشک متخصص با ما نیس . لطفا راهنمایی کنین تا برگشت به ایران چکار کنم پیش چه متخصصی برم عکسی هم براتون پیوست می کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۹ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      بیایید کرایو02122642744
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۸ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام . جناب دکتر آقایی ۳۳ ساله هستم . شریک جنسی من مبتلا به زگیل بود و بدلیل عدم اطلاع بنده و ایشون با هم رابطه بلند مدت جنسی داشتیم . ایشون الان به پزشک مراجعه کردن و پروسه درمان یا پیشگیری براشون گذاشتن، تزریق واکسن گارداسیل ، ولی در ناحیه تناسلی زگیل داشتن و قابل دیدن بود . احتمال ابتلا من ب ویروس چقدر هست؟ در حال حاظر من ضایعه پوستی در خودم ندیدم . لطفا راهنمایی بفرمایید ، راه های تشخیص ابتلای من به ویروس چی هست . ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      ندارید نگران نباشید
  • تصویر کاربر ستاره دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام من چند وقتیه که متوجه زوائد ریز کنار هم در ناحیه لابیا دستگاه تناسلیم شدم و به اسکین تگ و زیگیل شک دارم از کجا تشخیص بدم کدومه و این که با یه شخصی نامزد بودم و با اون رابطه بدون هیچ دخولی داشتم و باکره هستم آیا احتمال ابتلا به ویروس هست و ۲۴ سالمه میتونم واکسن بزنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      بیایید ببینم۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر S دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام
    من فراموش کردم اینو بگم فردای کریو کردن واکسن گاردسیل زدم ولی دقیقا بعد 3روز از کریو کردن و واکسن زگیل جدیدبا ابعاد بزرگتر زدم علتش چیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      فایده ندارد
  • تصویر کاربر S دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام من بیرون واژن و کنار کشاله ران زگیل زدم
    پیش متخصص زنان رفتم و فریز کردن 4روز پیش الان یدونه خیلی بزرگتر از قبلیا زده و تعداد زیگل ها 6.7 کوچیک بود همون موقع کریو نریخت ...بعد چه مدت میریزه ؟و علت اینکه الان یدونه جدید زده چیه ؟بعد فریز کردن رابطه جنسی نداشتم.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      بیایید ببینم۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر سحر دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    من از طریق رابطه جنسی درگیر زگیل ناحیه مقعد و نواحی بیرونی واژن شده ام تعداد کم بود اما به مدت یک ماه زیاد شد و بزرگ و شبیه گل کلم شده بهترین راه درمان چیه و اینکه دکتر زنان بهم پیشنهاد واکسن دادن اینکار رو انجام بدم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ بیایید ببینم
  • تصویر کاربر سحر دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    من از طریق رابطه جنسی درگیر زگیل ناحیه مقعد و نواحی بیرونی واژن شده ام تعداد کم بود اما به مدت یک ماه زیاد شد و بزرگ و شبیه گل کلم شده بهترین راه درمان چییت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      بیایید ببینم۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر سحر دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    من از طریق رابطه جنسی درگیر زگیل ناحیه مقعد و نواحی بیرونی واژن شده ام تعداد کم بود اما به مدت یک ماه زیاد شد و بزرگ و شبیه گل کلم شده بهترین راه درمان چییت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      بیایید کرایو۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر اذین دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من مدتی هست که درناحیه کشاله ران و اطراف مقعد تعدادی زگیل زدم.ازمایش hpv دادم نوشته تمام پرخطرها منفی هست. و تست پاپ اسمیر هم خوب بود. الان متوجه نمیشم این زگیل ها مربوط به hpv یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر نسرین چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 253 مشاهده پرسش
    من یه خراش کوچک درواژنم میبینم و احساس سوزش هم دارم.ولی هیچ سفیدی وتاولی خداراشکرنزده نگرانم ممکنه تبخال تناسلی باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      ازمایش دهید
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر