هزینه کرایوتراپی و فریز زگیل تناسلی چقدر است؟

از سوالات شایع بیماران زگیل تناسلی این است که درمان زگیل با کرایوتراپی چیست و هزینه فریز کردن زگیل چقدر است. در این مقاله سعی خواهم کرد به آنها جواب بدهیم. در ادامه سعی میکنیم انواع رایج زگیل تناسلی (زگیل تناسلی در مردان و زنان) و همچنین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری شایع پوستی در میان مردم را توضیح دهیم.

کرایو تراپی چیست؟

علت زگیل تناسلی ویروس HPV می باشد و ماهیت آن به گونه ایست که چند عامل باعث پخش آن می شود.

  • اولین عامل بریدن، تیغ زدن و خون راه انداختن می باشد.
  • دومین مسئله حرارت درمانی است.

حرارت درمانی معمولا در لیزر و کوتر است. برخلاف اینکه لیزر در کشور ما خودش را خیلی درمان موثر جا انداخته است، در درمان زگیل سمی است. چرا؟ به خاطر اینکه هنگامی که لیزر، زگیل ها را سوراخ می کند باعث ایجاد بخار می شود و این بخار متصاعد می شود و می تواند نواحی اطراف زگیل و حتی نوک بینی و دهان فرد را آلوده کند. و معمولا مراکزی که از لیزر استفاده می کنند، از یک هواکش در کنار دستگاه استفاده می کنند که این خود در تایید حرف من است. پس استفاده از لیزر و کوتر ممنوع می باشد.

متاسفانه خیلی از مریض ها را من مشاهده می کنم که رفتند از لیزر استفاده کردند و بعد چند ماه زگیل ها عود کرده و چند برابر شده است. یا تیغ زدند که درنتیجه یک عدد زگیل تبدیل به چندتا شده است. فلذا بهترین درمان همان سرما درمانی یا کرایو تراپی است. در این روش ما گاز نیتروژن منجمد شده را بر روی زگیل متمرکز می کنیم و دیگر زگیل بدون آنکه درجای دیگر منتشر بشود، فریز می شود.

بعد از دو سه روز این زگیل ها سیاه می شوند و خود به خود می افتند. از دیگر مزایای کرایو تراپی این است که هزینه فریز کردن زگیل خیلی کمتر از لیزر می باشد و سریعتر عمل می کند. اگر شما منابع علمی دنیا مانند آکادمی پوست آمریکا را دنبال کنید نتیجه خواهیم گرفت بهترین درمان همان کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل است.

فریز کردن زگیل

هزینه فریز کردن زگیل تناسلی یا کرایو درمانی چقدر است؟

در رابطه با هزینه کرایوتراپی باید گفت که این هزینه، به تعداد زگیل و حجم و مسائل دیگر مرتبط است. اما به طور تقریبی هزینه فریز زگیل تناسلی یا هزینه کرایوتراپی را می توان از 300,000 هزار تومان به بالا  دانست.که در مقایسه با خیلی از روش های دیگر ارزانتر است.

انواع رایج زگیل های تناسلی

ابتلا به HPV بسیار شایع است. اغلب افراد مبتلا به HPV از ابتلای خود اطلاع نداشته و هیچ گونه علائمی را تجربه نمی کنند. در صورتی که خانمی به HPV دچار باشد به این معنا نیست که الزاما به سرطان دهانه رحم مبتلا می شود. با این حال، مطلع بودن از ابتلا به یک نوع پر خطر از HPV به فرد و پزشک او کمک می کند تا برنامه ای را برای کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم تهیه کنند. در صورتی که بیمار یک زن می باشد، او می تواند به وسیله انجام غربالگری سرطان دهانه رحم و دریافت واکسن ها بیشترین تلاش خود را برای پیشگیری از HPV انجام دهد.

شناسایی نوعی از HPV که فرد به آن مبتلا شده است به پزشک کمک می کند تا اقدامات بعدی را تعیین کند. برخی انواع HPV بدون مداخله از بدن بیرون می روند. دیگر انواع HPV می توانند به سرطان منجر شوند. پزشک وضعیت بیمار را بررسی کرده و در صورتی که سلول های سرطانی به وجود آمده باشند، زود هنگام تشخیص داده می شوند.

انواع زگیل تناسلی

HPV-6  و HPV-11

این انواع از HPV انواعی کم خطر بوده و تقریبا به 90 درصد زگیل های تناسلی مرتبط می شوند. HPV-11 می تواند سبب به وجود آمدن تغییراتی در دهانه رحم شود. زگیل های تناسلی مانند برآمدگی هایی به شکل گل کلم بر روی ناحیه تناسلی دیده می شوند. این زگیل ها معمولا چند هفته یا چند ماه پس از قرار گرفتن در معرض یک شریک جنسی آلوده پدیدار می شوند. دریافت واکسن HPV می تواند به پیشگیری از HPV-6  کمک کند. همچنین، این واکسن مقداری مصونیت نیز در برابر HPV-11 به فرد ارائه می کند. آزمایشات بالینی نشان داده اند که واکسن گارداسیل 9 تاثیری 89 تا 99 درصدی در ایجاد مصونیت در برابر انواع 6 و 11 HPV داشته است. این میزان کاهش قابل توجه در ابتلا به این انواع از HPV در افراد 9 تا 26 ساله گزارش شده است.

از آنجایی که پس از ابتلای فرد به یک نوع از HPV واکسن نمی تواند در برابر آن مصونیت ایجاد کند، توصیه می شود قبل از فعال شدن از نظر جنسی این واکسن دریافت شود. در صورت ابتلای فرد به انواع 6 و 11 از HPV، پزشک می تواند دارو هایی را مانند ایمی کیمود (آلدارا، زیکلارا) یا پودوفیلوکس (کوندیلوکس) تجویز کند. این موارد دارو هایی موضعی هستند که به تخریب بافت زگیل های تناسلی کمک می کنند. این تخریب موضعی در بافت زگیل ها به تقویت توانایی سیستم ایمنی در مقابله با ویروس های منتقله از راه جنسی کمک می کند. فرد می تواند این دارو ها را مستقیما بر روی زگیل های تناسلی خود اعمال کند.

 HPV 16 و HPV 18

HPV 16 شایع ترین نوع پر خطر از انواع HPV است و با اینکه می تواند سبب تغییراتی در دهانه رحم شود اما معمولا هیچ گونه علائم قابل توجهی را ایجاد نمی کند. این نوع از HPV سبب ایجاد 50 درصد از سرطان های دهانه رحم در سرتاسر دنیا می شود. HPV 18 نوعی دیگری از انواع پر خطر HPV است. همانند HPV 16 این نوع نیز به طور معمول علائمی ایجاد نمی کند اما می تواند به ایجاد سرطان دهانه رحم منجر شود. انواع 16 و 18 از HPV در مجموع تقریبا 70 درصد از تمامی سرطان های دهانه رحم را در سرتاسر دنیا ایجاد می کنند. واکسن گارداسیل 9 می تواند در برابر تعدادی از انواع HPV از جمله 16 و 18 مصونیت ایجاد کند.

برای پیشگیری از زگیل تناسلی چه اقداماتی باید انجام داد؟

پیشگیری از زگیل تناسلی

رعایت کردن نکات زیر به پیشگیری از ابتلا به HPV کمک می کنند:

  • دریافت واکسن HPV. واکسن HPV شامل سه مرتبه تزریق در مدت 6 ماه بوده و فقط برای افرادی پیشنهاد می شود که زیر 26 سال سن دارند.
  • پرسیدن سوال از پزشک در ارتباط با نوع واکسن دریافتی
  • واکسن دو گانه HPV (سرواریکس) تنها در برابر انواع 16 و 18 مصونیت ایجاد می کند.
  • واکسن چهار گانه HPV (گارداسیل) در برابر انواع 6، 11، 16 و 18 مصونیت ایجاد می کند.
  • واکسن نه گانه HPV یا همان نوع نو ترکیب گارداسیل 9 می تواند در برابر انواع 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 مصونیت ایجاد کند. واکسن گارداسیل 9 مصونیت بیشتری را در برابر HPV ارائه می کند. زیرا بدون اینکه تا به حال گزارشی از آن مبنی بر افزایش عوارض جانبی و واکنش های نامطلوب ثبت شود، در برابر طیف بسیار گسترده تری از انواع HPV مصونیت ایجاد می کند.
  • عارضه جانبی واکسن گارداسیل 9 تحریک در محل تزریق است که شامل درد، تورم و قرمزی می شود. احتمال دارد برخی بیماران پس از تزریق به سردرد دچار شوند.
  • در صورت وجود داشتن زگیل های تناسلی باید از برقراری ارتباط جنسی با شریک خود اجتناب شود.
  • هر دفعه ای که فرد تمایل به برقراری ارتباط جنسی دارد باید از یک کاندوم از جنس لاتکس استفاده کند. با این حال لازم به ذکر است کهHPV از طریق تماس پوست به پوست و نه تبادل مایعات بدنی منتقل می شود. این به این معنی است که کاندوم همواره از انتشار HPV جلوگیری نمی کند اما با این حال می تواند خطر آن را کاهش دهد.
  • زنان باید جهت انجام غربالگری سرطان دهانه رحم با پزشک متخصص زنان خود ملاقات کنند. زنان باید این غربالگری را از سن 21 سالگی شروع کرده و تا 65 سالگی ادامه دهند.

حرف آخر

بیماران توجه کنند که روش کرایو دارای تکنیک هایی است که باید رعایت شود .در این فیلم می توانید نحوه کرایو تراپی را که توسط اینجانب انجام شده است را ملاحظه فرمایید.

.

پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

4/5 - (15 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سحر یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید چند روز پیش وقتی آب دهنمو قورت دادم احساس درد داشتم .توی آینه گلومو دیدم که روی لوزم نه .کنارش یعنی مجرای گلوم یک چیز جوش چرکی مانند بود بزرگم نبود.البته بگم من سینوسم عفونتیه و مدام خلط دارم.از وقتی اون جوشو دیدم آب نمک قرقره کردم دردی ندارم ولی جوش همچنان هست .چی میتونه باشه این ضایعه من خیلی ترسو هستم چه دکتری باید برم برلی معاینه خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      متخصص ENT
  • تصویر کاربر م پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    سلام خاهشا کمک کنید من هم از دهانه مقعد هم الت زیگیل دراوردم رابطه داشتم ولی از عقب نداشتم نمیدونم چرا از مقعد دراوردم.و اینکه کرایو کنم تو چند جلسه نهایت میوفته و امکان بازگشتش هست ایا..بدیش اینه هر دو قسمت از دهانه زده بیرون و یکم داخل مجرا ها هستن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      عکسش را به شماره 09351142080 09101142080 واتساپ کنید
  • تصویر کاربر Sara پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    سلام دکتر چند روز پیش بدون عکس سوالمو در رابطه با زگیل پرسیدم گفتین باید معاینه بشم میشه این عکسارو ببینین،، عرض کردم ۳سال پیش رابطه سطحی داشتم همون موقع ک این زائده هارو دیدم رفتم دکتر گفتن زگیل نیس اما حس کردم دقت نکردن همه تصاویر مربوط به یک زائده هستن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      اغلب حساسیت است با شامپو بچه بشورید پماد کالامین دی هر ۱۲ ساعت بمالید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      من در معاینه عکس زگیل نمیبینم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر amir پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر، من سه ماهی میشه یک چیزی شبیه جوش 2 میلیمتری به رنگ کرم (شبیه جوش چرکی) توی مجرای گلوم وجود داره، ممکنه راهنماییم کنید که چی میتونه باشه؟
    موقع بلع غذا هم حسش میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      من در معاینه عکس زگیل نمیبینم
  • تصویر کاربر خانوم چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 139 مشاهده پرسش
    زگیل داخل گلو یا داخل واژن رو به چه صورت باید درمان کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اینها زگیل نیستند
  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۲۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر میخاستم ببینم اون زائده سفید رنگ زیگیله؟؟؟ خیلی نرمه کامل چسیده ب گوشت نیس یک طرفش جدا و آویزون مانند هست ..خیلی نگرانم جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اینها زگیل نیستند
  • تصویر کاربر محمدی چهارشنبه ۱۸ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    من ۳۶سالمه ومتاهلم ویه فرزنددارم
    ۹ماه هس باانجام کولپوسکوپی متوجه ویروس hpv16شدم،بابرداشتن رحم مشکلم حل میشه یانه این ویروس درحنجره وجاهای دیگه ممکنه باشه؟
    واکسن الان تاثیری داره بزنم اگه هست چه واکسنی بزنم؟،قرص موثرهس یاپاورفیت بهتره؟،تستی برای گلویاحنجره نیس ک تشخیص داده بشه ویروس داره یانه؟،من رشتم اگه لازمه بیام تهران،من کجاوپیش کی برم؟پاپ من مشکل داشت
    میشه ازمایشهامو نگاه کنیدبی زحمت
    آزمایشها برای۷ماه گذشته هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      نگران نباشید شما سالی یک بار تست پاپ اسمیر دهید وعکس زگیل‌ها را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر Helma شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    اقای دکتر من یه جوش برجسته سیاه مانند بالای واژنم داشتم که نه خارش داشتم نه دردی .دستم خورده اون جوشه ترکید بعد یه مدتی بزرگ شده بود بعد اون جوش رو وقتی تخلیه کردم یه عالمه موهای کوچیک مانند خارج شد.
    الان یه ماهه همین طوریه اصلان خشک میشه ن درست... تازه رفته رفته هم داره بزرگتر میشه
    چیکار کنم.
    تو رو خدا کمکم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      ععکسش را به شماره 09351142080 09101142080 واتساپ کنید
  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 133 مشاهده پرسش
    سلام من ۲۴سالمه حدود دو ساله زگیل تناسلی دارم از قرص و دارو استفاده کردم خوب نشدن فقط کوچیک شدن دلیلش چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      بهترین درمان زگیل تناسلی بر اساس منابع معتبر جهانی پزشکی کرایو درمانی است لیزر زدن وسوزاندن ‌تیغ زدن باعث پخش آنها میشود وبا کرایو درمانی زگیل ۸۰ در صد برای همیشه از بدن می‌رود جهت کرایو با شماره های ۰۹۳۵۱۱۴۲۰۸۰ ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ هر روز از ساعت 10 صبح الی ۱۲ تماس بگیرید
    2. تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۸ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      در شرایطی هستم ک نمیتونم کرایو کنم و به پزشک مراجعه کنم راه دیگه ای برای درمان داره؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      بهترین درمان خانگی مالیدن سرکه سیب هر ۸ساعت است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۷ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام
    مشکل انحراف آلت داشتم حدود ۴۵ درجه به سمت چپ خمیدگی داره راه درمانش چطوریه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      باید معاینه و سپس جراحی بشید
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر