پاپول مرواریدی مردانه

پاپول مرواریدوار آلت تناسلی (PPP)، که با نام آنژیوفیبروم های دستگاه تناسلی یا پاپیلوم هیروستوئید نیز شناخته می شود، نوعی زائده ی خوش خیم است که در اندام تناسلی مردان (و در برخی موارد در اندام تناسلی زنان)، رخ می دهد. این زائده ها در بیشتر موارد، بدون علامت هستند، اما در صورت بزرگ شدن، تغییر رنگ، شکل مرواریدی و گوشتی شدن، قابل تشخیص خواهند بود. 20-30% مردان، به این بیماری مبتلا می شوند.

پاپول مرواریدی مردانه، خطری برای سلامتی ندارد. این زائده ها، آلت تناسلی را فقط از نظر ظاهر، دچار مشکل کرده، و در بیشتر موارد خود به خود از بین می روند. در ادامه مطلب، با پاپول مرواریدی مردانه بیشتر آشنا خواهیم شد.

درمان زگیل تناسلی روی بیضه

علائم پاپول مرواریدی

PPP نوعی زائده ی کروی شکل، با اندازه ی تقریباً 1 میلی متر، به رنگ صورتی کمرنگ، یا سفید مرواریدی است و معمولاً در ناحیه سر آلت تناسلی مردان، و دهانه ی آلت تناسلی زنان، مشاهده می شود. این بیماری مسری نبوده، و در بین بیماران، سوزش و عفونت گزارش نشده است.

تشخیص پاپول مرواریدی

PPP، با یک معاینه جسمی ساده توسط یک متخصص، تشخیص داده می شود. 

علت پاپول مرواریدی

هنوز علت دقیق این بیماری مشخص نیست. خبر خوب این است که PPP، علامت بیماری های مقاربتی یا عفونت های باکتریایی و قارچی نیست.

درمان پاپول مرواریدی مردانه

با اینکه پاپول مرواریدی مردانه، باعث احساس خجالت در مردان می شود، اما باید بدانید که این بیماری، مشکلی برای سلامتی آنها ایجاد نمی کند. فقط ممکن است از نظر ظاهری، احساس ناخوشایندی داشته باشید. در حال حاضر، تمام روش های درمانی، برای بهبود ظاهری آلت تناسلی است.

مؤثرترین روش های از بین بردن PPP:

به چه پزشکی مراجعه کنم؟

اگر به PPP مبتلا هستید، باید به متخصص پوست، آندوروژیست یا متخصص زنان مراجعه کنید.

تصاویر پاپول

عکس پاپول مرواریدی 2
عکس پاپول مرواریدی 3
2.8/5 - (21 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر