آیا آلت تناسلی خمیده برای سکس بهتر است؟

آلت تناسلی خمیده، می تواند کاملا طبیعی باشد. در صورتی که انحنای آلت 30 درجه یا کمتر بوده، با گذشت زمان تشدید نشده یا دردناک نباشد، معمولا نیازی به درمان ندارد.

رفع مسئولیت: در صورت داشتن سوال یا نگرانی در زمینه سلامت خود، لطفا به پزشک مراجعه کنید. مطالبی که در این صفحه بیان می شوند، از منابع پزشکی برداشته شده و به تایید تحقیقات علمی رسیده اند. با این حال، اطلاعات بیان شده جایگزینی برای توصیه حرفه ای پزشک نیست و جهت دریافت تشخیص یا درمان باید به پزشک مراجعه شود.

آیا آلت تناسلی خمیده طبیعی است؟

آلت تناسلی خمیده بسیار رایج بوده و می تواند کاملا طبیعی باشد. برخی آلت ها به سمت راست، چپ، بالا یا پایین انحنا دارند. وجود یک انحنای خفیف در آلت تناسلی، کاملا طبیعی به شمار می رود. امکان دارد از خود بپرسید که تعریف انحنای خفیف چیست؟ انحنایی با زاویه 30 درجه یا کمتر، که با درد یا تشدید، در گذر زمان همراه نیست را انحنای خفیف نامیده اند و معمولا نیازی به درمان ندارد. به طور کلی آلت های دارای انحنا، در موارد زیر نیازی به مداخله پزشکی ندارند:

در صورت تجربه درد یا افزایش انحنای آلت تناسلی، امکان ابتلا به بیماری پیرونی وجود دارد. پیرونی، بیماری است که سبب بروز نعوظ دردناک، انحنای قابل توجه و دیگر مشکلات مرتبط با بافت فیبروز اسکار (جای زخم)، در آلت تناسلی مردانه می شود. بیماری پیرونی می تواند با گذر زمان بدتر شود. به همین دلیل، در صورت تجربه هر گونه علائم پیرونی، باید با پزشک خود صحبت کرد.

آیا آلت های دارای انحنا برای رابطه جنسی بهتر هستند؟

بسته به شریک جنسی، آلت های دارای انحنا می توانند برای برخی پوزیشن های رابطه جنسی مفید باشند. در رابطه جنسی زن و مرد، زنان برای رسیدن به ارگاسم، نیاز به تحریک مستقیم نقطه جی دارند که گاهی اوقات آلت های دارای انحنا نسبت به انواع راست، این تحریک را بهتر ارائه می دهند. آلت تناسلی مردانه به گونه ای طراحی شده است که در کانالی روان و نسبتا نرم به آسانی رفت و آمد کند. آلت تناسلی مردانه در ورود به واژن و در نتیجه آن، رسیدن به اوج لذت جنسی و انزال، بسیار کارآمد است.

با این حال، از دیدگاه زن، مالش ایجاد شده با اینکه لذت بخش است اما بر روی حساس ترین نقطه جنسی واژن تمرکز ندارد. این ناحیه کلیتوریس نام داشته و از دیواره قدامی یا جلویی واژن تا انتهای لگن امتداد یافته است. آلت هایی که اندکی به سمت بالا انحنا دارند، علاوه بر آنکه می توانند به راحتی به واژن وارد یا از آن خارج شوند، در برخی پوزیشن ها نوک آلت را بر روی نقطه حساس دیواره قدامی واژن، قرار می دهند.

 

بهترین پوزیشن های جنسی برای آلت های انحنا دار چیست؟

پوزیشن سکس

پیشنهاد های زیر سلیقه ای بوده و تنها برای رابطه جنسی زن و مرد کاربرد دارند. بهترین پوزیشن ها برای رابطه جنسی، مواردی هستند که بهترین احساس را در هر دو فرد به وجود می آورند.

آلت های دارای انحنا به سمت بالا

پوزیشن دختر گاو چران (cowgirl): این پوزیشن امکان بهره بردن از انحنای آلت را برای زن فراهم می کند.

پوزیشن میشنری (missionary): در این پوزیشن زن در پایین و مرد در بالا رو در روی هم قرار می گیرند. انحنای رو به بالای آلت، برای تحریک نقطه جی و فشار بر دیواره قدامی واژن، فوق العاده است.

آلت های دارای انحنا به سمت پایین

پوزیشن دختر گاو چران وارونه (reverse cowgirl): در این پوزیشن کنترل سرعت، میزان دخول و فشار بر انحنا، بر عهده زن است.

پوزیشن داگی استایل (doggy style): امکان دخول عمیق تر را فراهم کرده و برای جبران کوتاهی ناشی از انحنا مفید است.

آلت های دارای انحنا به یک سمت

پوزیشن حرف T: در این حالت زن بر روی کمر دراز کشیده، پا ها را از هم فاصله داده و مرد با زاویه ای عمود، نهایت دخول را انجام می دهد. در این حالت بدن زن و مرد شکل حرف T انگلیسی را تشکیل می دهند.

نکته: این مورد یک پوزیشن کم انرژی بوده و نیازی به بالا نگه داشتن خود نیست. به همین دلیل، هر دوی زن و مرد به هر مدتی که می خواهند، می توانند در این حالت بمانند.

انحنای آلت و رابطه جنسی

مردان باید با شرکای جنسی خود، درباره پوزیشن مورد علاقه هر دو نفرشان صحبت کرده و بهترین حالت مناسب برای خود را پیدا کنند. باید به یاد داشت که انحنای زیاد آلت، می تواند رابطه جنسی را برای هر دو نفر دردناک کند. افزایش انحنای آلت به بیش از 30 درجه، می تواند خطرناک بوده و بیانگر نیاز به درمان پزشکی باشد. در صورت تجربه درد یا افزایش زاویه انحنای آلت، با پزشک خود تماس گرفته و درمان را هر چه زود تر آغاز کنید.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.7/5 - (3 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر