چه غذاهایی برای زگیل تناسلی مفید است؟

رژیم غذایی مناسب HPV

در رابطه با رژیم غذایی مناسب HPV چه می دانید؟ برای رفع زگیل تناسلی چه بخوریم؟ غذا پایه و اساس سلامتی است. شما می توانید با تصمیمات ساده ای که در رژیم غذایی خود گرفته اید، آینده سلامتی خود را بسازید، یا خراب کنید. این کار چگونه در مورد ابتلا به HPV انجام می شود؟ ویروس های پاپیلومای انسانی می توانند پیچیده و در عین حال بسیار ساده باشند. در ادامه به شما یاد می دهیم که چطور با رعایت 3 مرحله ساده در رژیم غذایی مناسب HPV، به درمان علائم HPV کمک کرده و از عود آن جلوگیری کنید!

درمان HPV با غذا

اگر HPV، زگیل یا سلول های غیر طبیعی دهانه رحم، مانند دیسپلازی دهانه رحم، برای شما تشخیص داده شده باشد، می توانیم درک کنیم که آینده در نظر شما مانند گذشته، درخشان به نظر نرسد. لازم نیست شرایط اینطور باقی بماند. گزینه های درمانی بسیاری برای عوارض HPV، از جراحی های سخت تا درمان های خانگی وجود دارد.

رژیم غذایی. به جای اینکه صبورانه در انتظار تماس پزشکتان برای معالجه خود باشید، می توانید کنترل سلامتی خود را از طریق آموزش، تغذیه و بهبود سبک زندگی، در دستان خود بگیرید.

درمان HPV با غذا

آیا درمان قطعی برای HPV وجود دارد؟

اگرچه هیچ درمان قطعی برای HPV وجود ندارد، شما می توانید انتخاب های سالم تری در سبک زندگی خود داشته باشید و این کار را با زیربنای اصلی که رژیم غذایی است، آغاز کنید. از طریق رژیم غذایی، می توانید مواد مغذی لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود را، دریافت کنید، و بدنتان را به اندازه کافی قوی کنید، تا علائم HPV را کاهش داده و از عفونت های مکرر ویروس پاپیلومای انسانی جلوگیری نماید.

چگونه شروع به تغییر رژیم غذایی خود کنید؟

این امر باعث می شود کسانی که رژیم غذایی نامناسبی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به HPV مقاوم قرار داشته باشند. میوه ها و سبزیجات مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند، که به خنثی نمودن مولکول های سمی در بدن کمک می کنند. آنها همچنین دارای مواد مغذی کلیدی مانند فولات، بتاکاروتن، ویتامین C و سایر مواد مغذی طلایی می باشند! می دانیم که تغییرات رژیم غذایی ممکن است دشوار باشد. به خصوص بخشی از آن که می دانیم دقیقاً چه چیزهایی را می توانیم و چه چیزهایی را نمی توانیم مصرف کنیم.

بسته به شرایط پزشکی شما، محدودیت های شدید غذایی ممکن است تضمینی بر سلامتی تان نداشته باشد و همچنین نگهداری طولانی مدت این رژیم ها نیز آسان است. چیزی که می توانیم در موردش به شما کمک کنیم، ارائه پیشنهاد های کلی است که همه بتوانند از آن استفاده کنند. ما می خواهیم در راحتتر کردن کار ها به شما کمک کنیم.

3 پیشنهاد برای کمک به بهبود بدن در ابتلا به HPV با غذا

کمک به بهبود بدن در ابتلا به HPV با غذا

1- کربوهیدرات های ساده و تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید

آیا می دانید کربوهیدرات های ساده تصفیه شده چه هستند؟ این مواد شامل شکر سفید، نان سفید، آرد سفید و ماکارونی سفید می باشند. که شما به خوردن آن ها تمایل پیدا می کنید! به جای این مواد، غلات کامل را انتخاب کنید. هر چه کربوهیدرات مصرفی شما پیچیده تر باشد، برایتان سالم تر است. این غلات شامل گندم، جو دوسر، کینوا، لوبیا و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی سفید هستند.

انتخاب اشکال طبیعی قند، سمیت کمتری به همراه دارد و افزودن مواد مغذی عالی، مانند آنتی اکسیدان هایی مثل گیلاس آسرولا، تمشک یا گوجی بری به سلامت شما کمک می کند. مرکبات همچنین برای دریافت مقادیر بالای ویتامین C بسیار مناسب هستند. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

2- افزایش مصرف روزانه میوه و سبزیجات

این ساده ترین راه، برای بهبود سلامت کلی شما است. سعی کنید با هر وعده غذایی، دو مشت میوه یا سبزیجات، معادل با 7 تا 10 وعده در روز، مصرف کنید. این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما اگر این کار را با برنامه انجام دهید، مصرف 4 تا 5 فنجان (1/2 فنجان = 1 وعده) میوه و سبزیجات در روز خیلی سخت نیست! روش های ساده ای برای اضافه کردن میوه و سبزیجات بیشتر به رژیم غذاییتان وجود دارد، مانند تهیه یک سس اسپاگتی، که مقداری سبزیجات در آن گنجانده شده است، یا یک اسموتی پر از سبزیجات مخلوط شده، که از یک میوه شیرین برای متعادل کردن مزه در آن استفاده شده باشد!

سبزیجات مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آنها را به مقدار زیاد بخورید! سبزیجاتی که برگ سبز دارند، مانند کلم پیچ و اسفناج، منابع خوبی سرشار از فولات، کاروتنوئیدها، ویتامین C، ویتامین K، فیبر و کلسیم هستند. سبزیجات چلیپایی، مانند کلم بروکلی، جوانه های بروکسل، کلم و مجددا کلم پیچ، حاوی مقادیری از مواد بسیار مهم، مانند دی وندولیل متان یا DIM و ایندول-3-کاربینول (I3C) هستند، که نقش اساسی در از بین بردن سلول های آلوده به HPV و سلول های سرطانی دارند.

برخی آزمایشات کوچک انسانی، شواهد جدیدی ارائه کرده اند که نشان می دهد، مکمل I3C ممکن است به درمان بیماری های مرتبط با HPV، از جمله CIN کمک کند. روند بهبود قابل توجهی در بیماری CIN در گروه هایی که I3C دریافت کرده بودند، مشاهده شد، با اینکه در اصل تعداد افرادی که در این گروه ها HPV مثبت داشته اند، بیشتر بود! در مطالعات مقدماتی سلولی، نشان داده است که سولفوروفان، که به مقدار زیاد در کلم بروکلی یافت می شود، مرگ سلول های سرطانی دهانه رحم را افزایش می دهد!

سعی کنید این 2 گروه سبزیجات را در نیمی از وعده های مصرفی خود جای دهید!

3- سیستم ایمنی بدن خود را با گیاهان و مواد مغذی تقویت کنید

علاوه بر یک رژیم غذایی بهینه HPV، چندین گیاه و مواد مغذی کلیدی وجود دارد، که در رابطه با HPV مورد مطالعه قرار گرفته اند. این مواد مغذی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و به وفور در گیاهانی مانند چای سبز، Astragalus membranaceous و قارچ Reishi یافت می شوند، که همه از مواد اصلی موجود در Papillex هستند.

سایر گیاهان تقویت کننده سیستم ایمنی، که به طور سنتی، گیاهان ضد ویروسی HPV یا دارو های طبیعی HPV محسوب می شوند، شامل Goldenseal، زردچوبه، AHCC و بسیاری موارد دیگر هستند. با تقویت سیستم ایمنی، به کمک این روش های طبیعی و گیاهی، هیچ عارضه جانبی مشاهده نخواهید کرد و به بدن کمک می کنید تا خود را تقویت و تنظیم نماید.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.4/5 - (27 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جبار یکشنبه ۵ فروردین ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 14 مشاهده پرسش
    اقای دکتر ویروس زگیل تناسلی دسته پرخطر(۴۵ و ۵۱) با درمان بالاخره از بدن پاک میشه یا خیر؟ بعضی پزشکان میگن آره پاک میشه و بعضی میگن نه غیر فعال میشه؟ در صورتی که غیر فعال بشه امکان فعال شدن مجدد هست؟! ممنون میشم جواب دوتا سوالمو بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ فروردین ۳( 3 هفته پیش)
      ۱.نمیشه با قطعیت گفت که کاملا از بین رفته یا غیرفعال شده ۲.بله
  • تصویر کاربر یاسین چهارشنبه ۱ فروردین ۳( 4 هفته پیش) تعداد بازدید: 14 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر
    من دو سال پیش زگیل گرفتم و چندین بار کرایو کردم سه دوز واکسن(دو دوز در باسن و یکی در بازو) هم زدم دوباره بعد از دوسال زگیل درآوردم به نظر شما چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱ فروردین ۳( 4 هفته پیش)
      مجددا باید کرایو شوید
  • تصویر کاربر هستی دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 18 مشاهده پرسش
    25 سالمه اچ پی وی تایپ 16 دارم و CIN 1 دوز اول واکسن رو زدم قرص پاور فیت و شیاف واژیتکس گرفتم، بعد چند مدت نیازه به دکتر مراجعه کنم پاپ اسمیر تنها کافیه یا نه باید کلپوسکوپی انجام بدم
    و چیکارکنم زودتر بهبود پیدا کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بهتره کولپوسکوپی انجام بدین
  • تصویر کاربر بهراد جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 14 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    وقت بخیر
    میخواستم بدونم اگر ضایعه ای در پوست وجود نداشته باشه باز هم انتقال پیدا میکنه به شخص دیگه یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با احتمال خیلی کم
  • تصویر کاربر زیبا پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    من ۲۸ سالمه و تست پاپ اسمیر منفی بود اما اچ پی وی ۵۲ مثبت، هیچ زائده ای ندارم و ازمایش کولپوسکپی نوشتن برام و مممل پاورفیت، لازمه چه اقداماتی انجام بدم برای درمان ؟ و اینکه خطرناک هست یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      تحت نظر متخصص زنان باشید تست پاپ اسمیر هر ۶ ماه انجام بدین
  • تصویر کاربر شادی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 35 مشاهده پرسش
    سلام ٣٣سالمه خارش و سوزش داشتم آزمایش دادم hpvتایپ۵١های ریسک مثبت شده برام فعلا ضایعه ای ندیدم،این تایپ قطعا ضایعه ایجاد میکنه یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      هیج قطعیتی نیست
    2. تصویر کاربر شادی جمعه ۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      واکسن گارداسیل این تایپ پوشش نمیده،زدن واکسن برای خودم و همسرم مفیده؟یا تاثیری نداره در این مورد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بله بهتره واکسن بزنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا جمعه ۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر اگه کسی دختر باکره باشه نخواد اسیبی به پردش بخوره چجوری میتونه تست hpv بده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      تست سواپ انجام میشه
  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 24 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر این زگیل مقعد ک بهم گفتین باید کرایو بشه کم خطره یا پر خطره نیاز به ازمایش هم هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بله نمونه برداری هم انجام بدین
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    سلام دکتر.بنده hpv تایپ35 دارم و فکر میکنم چند سالی هست به تازگی یک ماه هست نامزد کردم و رابطه دخول نداشتم اما دستم رو داخل گلوی خانومم خیلی بردم و الان مشکوک هستیم که ی چیزی انگار داخل گلو هست.دکتر اگه خدایی نکرده گرفته باشن راه درمان داره؟؟ چون شنیدم که خیلی گلو خطرناک هست و خدایی نکرده باعث سرطان میشه خیلی نگران خانومم هستم نگران خودم اصلا نیستم.دکتر رفتیم گفتن که واکسن گارداسیل ۹ ظرفیتی بزنیم و پاورفیت بخوریم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      دستتون رو بردین داخل گلوش؟
  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    من ۴ ماه پیش متوجه یه سری ضایعه حالت جوش مانند شدم رفتم دکتر بهم گفتن مونولوسکمه برام لیزر کردن و واکسن ایرانی زدن و قرص پاور فیت و الگومد میخوردم
    ولی همون زمان خیلی سوزش مدفوع داشتم دکترم گفتن مهم نیست چون رابطه مقعدی نداشتم من
    بعد از ۴ ماه من هیچ ضایعه ای نداشتم و دوز دوم هم واکسن گارداسیل زدم الان متوحه این ضایعات رو مقعدم شدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      زگیل مقعدیه باید کرایو بشه
    2. تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      خب اقای دکتر نوع پر خطره یا کم خطر ؟ نیاز به ازمایش هست غیر از کرایو
    3. تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      خب اقای دکتر نوع پر خطره یا کم خطره نیاز به ازمایش هست؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با آزمایش مشخص میشه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر