بهترین درمان زگیل مقعدی مردان

زگیل مقعدی زگیل های کوچکى هستند که می توانند در داخل و اطراف مقعد ایجاد شوند. علت ایجاد آن توسط ویروس HPV است. این نوع زگیل ها می توانند به آسانی گسترش یابند و درمان آن بستگی به تعداد و محل زگیل مقعدی  و اولویت بیمار و تجربه ی وی از این بیماری دارد.


علائم زگیل مقعدی چیست؟

زگیل مقعدی در اغلب موارد ناراحتی یا درد ایجاد نمی کند. با این وجود، اگر به اندازه کافی بزرگ شوند می توانند تحریک کننده باشند و ممکن است باعث خارش یا خونریزی شوند. افراد مبتلا به زگیل مقعدى حتی ممکن است از ابتلا به آن بی خبر باشند. زگیل مقعدی ممکن است فقط در یک مکان باشد، یا ممکن است در طول زمان به قسمت های مختلف اندام تناسلی و مقعد گسترش یابند.

مطلب مرتبط : علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان+عکس

عکس زگیل مقعدی زنان و زگیل مقعدی مردان

یک نوع زگیل تناسلی

در بسیاری از موارد، زگیل های مقعدی ممکن است بدون بروز علائم مثل درد یا ایجاد ناراحتی رخ دهند. علائم زگیل مقعدی داخلی چیست؟ زگیل مقعدی در داخل و اطراف ناحیه مقعد یافت می شوند. آنها شروع به ایجاد برآمدگی های کوچکی به اندازه ی سر سوزن می کنند. در ابتدا ممکن است خیلی کوچک تر از آن باشند که متوجه آن ها شوید. آن ها می توانند گل کلمی یا خوشه ای رشد کنند و به رنگ های زرد، صورتی یا قهوه ای روشن باشند.

عکس زگیل مقعدی

ویروسی که باعث زگیل های مقعدی می شود می تواند زگیل های تناسلی نیز ایجاد کند. زگیل مقعدی ممکن است همزمان در نقاط مختلف بدن وجود داشته باشد. زگیل های تناسلی در زنان ممکن است در ناحیه تناسلی، مهبل یا دهانه رحم ظاهر شوند. زگیل تناسلی در مردان می تواند بر روی آلت تناسلی، اسکروتوم (کیسه ی بیضه)، ران، یا کشاله ران رشد کند. همچنین ممکن است در دهان یا گلوى یک فرد آلوده به ویروس رشد کنند.

علائم دیگر زگیل های مقعدی نادر هستند اما می توانند شامل خارش، خونریزی یا ترشح از مقعد باشند. یک فرد آلوده همچنین ممکن است یک توده در منطقه مقعد حس کند.

ولی برای تشخیص بهتر می توان راه زیر را امتحان کرد:

یکی از راه های تشخیص، زگیل مقعدی خال های گوشتی هستند که در ناحیه مقعد می روید. وقتی در هنگام شستن بدن دست به مقعد میزنیم دست ما با خال های بزرگ و گوشتی و یا برجستگی هایی برخورد می کند. می توان از آینه استفاده کرد و ناحیه ی مقعد رو ببینین. هرگونه خال گوشتی در این ناحیه زگیل تناسلی است این مخصوصا برای افرادی است که رفتار پرخطر جنسی داشتند.

علت زگیل مقعدی در زنان و مردان کدام اند ؟

عکس زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. HPV یک عفونت منتقله ی جنسی  (STI) است. در افراد جوان، HPV ممکن است خود به خود بهبود یافته و  علائمی را ایجاد نکند. همچنین این ویروس می تواند باقی مانده و باعث ایجاد زگیل های تناسلی شود. برخی از انواع HPV  عامل ایجاد زگیل های تناسلی بوده که می توانند به سمت سرطانی شدن (بدخیمی ) سوق یابند اما نوع دیگری از HPV که موجب زگیل های مقعدی و تناسلی می شود، این عارضه را به همراه نخواهد داشت. انتقال ویروس HPV می تواند حتی زمانی که زگیل قابل رویت نباشد صورت بگیرد. این عفونت از طریق تماس مستقیم با مقعد، دهان، آلت تناسلی یا واژن فرد آلوده به ویروس منتشر می شود.

مقاربت لازمه ی انتشار این عفونت نیست. این عفونت می تواند از طریق تماس پوست با پوست نیز انتقال یابد. زگیل های تناسلی می توانند به آسانی گسترش یابند. با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) این عفونت معمولاً از طریق رابطه جنسی مقعدی و واژینال منتشر می شود. CDC همچنین اظهار دارد که تقریباً تمام مردان و زنان که از لحاظ جنسی فعال هستند، احتمال ابتلا به HPV در آنان بالاست.

انواع زگیل های مقعدی

زگیل های مقعدی رو به 3 قسمت تقسیم میکنند: زگیل های خفیف، زگیل های منتشر شده و زگیل های بسیار منتشر شده

  • علائم زگیل مقعدی خفیف چیست؟ زگیل های خفیف آنهایی هستند که وقتی شما نگاه میکنید خیلی ریز ریز است و بزرگ نشده است و در معاینه ی بالینی تعدادشان کم هست.
  • زگیل های منتشر شده که بزرگ هستند و منتشر هستند و قسمت بیرونی مقعد رو گرفتار کردند.
  • زگیل های بسیار منتشر شونده که کل پوست اطراف مقعد رو درگیر کردند و علاوه بر آن به داخل مقعد نیز نفوذ کرده اند و مکان های داخلی مقعد و روده رو نیز آلوده کردند؛ که شدید ترین نوع ابتلا به زگیل مقعدی می باشد.

چه کسانی در معرض ابتلا به زگیل های مقعدی هستند؟

رابطه جنسی

شما در معرض خطر بیشتری برای ابتلا و انتقال زگیل مقعدی هستید اگر:

  • در روابط جنسی محافظت نشده با چندین شریک جنسی شركت می كنید.
  • مقاربت از راه مقعد را تجربه می كنید.
  • رابطه جنسی یا تماس نزدیک با یک فرد آلوده دارید.
  • در سنین پایین رابطه ی جنسی دارید.
  • اگر سیستم ایمنی شما به علت بیماری یا مصرف دارو ضعیف شده است.

با این حال، حتی اگر شما تنها یک شریک جنسی دارید، و از کاندوم استفاده می کنید به این معنا نیست که از HPV در امان هستید. این عفونت بسیار شایع است ؛ به ویژه در افراد جوان که در معرض ابتلا به HPV قرار دارند.

زگیل مقعدی در چه کسانی شایع است؟

همانطور که در بالا گفته شد، شایعترین علت زگیل تناسلی در مقعد باز هم سکس آلوده و سکس مقعدی یا تماس های مقعدی است، حتی اگر دخولی هم شکل نگیرد. به طور مثال مخاط آلوده به پوست میخورد و آنجا را آلوده می کند و از انجا که محیط مرطوبی است شروع می کند به تکثیر و انتشار. این بیماری در هموسکسوئال ها بسیار شایع هست، کسانی که روابط جنسی مقعدی دارند و بیشترین مورد انتقال از این روش می باشد.

دومین علت این است که ممکن است قسمتی از پوست نواحی نزدیک به مقعد را مورد عمل اپیلاسیونی که تیغ آن قبلا توسط فردی، آلوده شده است قرار دهند که باعث انتشار این زگیل ها می شود.

مطلب مرتبط: آیا بکارت از انتقال زگیل تناسلی جلوگیری می کند؟

چگونه زگیل مقعدی تشخیص داده می شود؟

عکس معاینه پزشک برای تشخیص زگیل تناسلی در یک زن

پزشک می تواند زگیل های مقعدی را با معاینه ی بصری تشخیص دهد. بعضی از پزشکان برای معاینه از اسید استیک (سرکه) استفاده می كنند. این ماده باعث می شود که این نقاط به رنگ سفید درآمده و بهتر رویت شوند. با این حال، انجام این كار برای تشخیص زگیل های مقعد ضروری نیست. معاینه ی زگیل های مقعد شامل معاینه ى قسمت های داخلی توسط یک آندواسكوپ برای بررسی زگیل های داخلی می شود.

همچنین پزشک ممکن است كل ناحیه ی لگن را از حیث وجود دیگر انواع زگیل های تناسلی به طور كامل معاینه كند. معاینه زگیل مقعدی در زنان می تواند شامل انجام تست پاپ اسمیر نیز شود. همچنین تشخیص می تواند با نمونه برداری از زگیل صورت بگیرد. این كار برای تایید تشخیص در زمانی كه زگیل ها به درمان اولیه پاسخ نمی دهند صورت می گیرد.

راه های درمان زگیل مقعدی چیست؟

انتخاب درمان بستگی به تعداد و محل زگیل، اولویت بیمار و تجربه ی وی از این بیماری دارد.

1- درمان دارویی زگیل مقعدی

کرم برای درمان زگیل تناسلی

درمان با داروهای موضعی ممکن است مناسب برای زگیل هایی باشد که بسیار کوچک و محدود به قسمت خارجی مقعد می باشند. در این مورد، باید داروهای تجویزی برای زگیل های مقعدی استفاده شود. از داروهای غیر تجویزی برای ناحیه مقعد یا ناحیه تناسلی استفاده نکنید.

مصرف برخی از داروها برای درمان زگیل های مقعدی باید توسط یک دکتر در مطب انجام می گیرد. بقیه ی داروها را می توانید خودتان در خانه استعمال کنید. استفاده از داروهای معمول، معمولا چندین هفته یا بیشتر ادامه می یابند.

پماد های موضعی عبارتند از:

  • ایموکیمود (آلدارا، زیکلاارا)
  • پدوفیلکس (کوندیلکس)
  • پدوفیلین (پدوکن)
  • اسید تری کلرواستیک (TCA)
  • بیکلرواستیک است (BCA)

2- کرایوتراپی

یکی از بهترین روش های درمانی است که از نیتروژن مایع جهت انجماد و سرد کردن زگیل ها استفاده می شود.

عمل برداشتن زگیل تناسلی

3- دیگر گزینه های درمان زگیل مقعدی

درمان لیزری زگیل تناسلی مقعدی

گزینه های درمانی اضافی به شدت و موقعیت زگیل های مقعد بستگی دارد. این درمان های دیگر عبارتند از:

1- کریوتراپی

از نیتروژن مایع برای منجمد کردن زگیل استفاده می شود. و بعد از آن زگیل می افتد.

2- الکترو کوتری

از یک جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل استفاده می شود.

3- درمان های لیزری

انرژی از یک نور شدید انتقال می یابد. این تکنیک اغلب محدود به استفاده در موارد سخت بیماری است.

4- جراحی

گزینه های جراحی ممکن است برای زگیل های بزرگتر که به درمان های موضعی پاسخ نداده اند یا برای زگیل های قرار گرفته در داخل کانال مقعد موثر باشند. درمان جراحی معمولا به صورت سرپایی انجام می شود. این بدان معنی است که شما می توانید در همان روز جراحی به خانه برگردید. جراح از ابزار خاصی برای قطع زگیل استفاده می کند. به طور معمول یک بی حسى موضعی داده می شود. اگر تعداد و محل زگیل های مقعد گسترده باشد، ممکن است بیهوشی عمومی یا نخاعی لازم باشد.

اکثر بیماران چند روز پس از عمل جراحی زگیل های مقعد درد دارند و ممکن است داروهای ضد درد تجویز شود. توانایی شما برای کار یا انجام فعالیت های طبیعی متفاوت است و بستگی به درمانتان دارد. اگر زگیل گسترده باشد، درمان ممکن است در مراحل مختلف انجام شود. عود زگیل ها شایع هستند. ویروس می تواند به صورت نهفته در بافت ها باقی بماند، و تنها چند ماه بعد با رشد یک زگیل جدید ظاهر  شود. ممکن است تا چندین ماه رجوع به مراکز درمانی برای پیگیری و درمان لازم باشد تا اطمینان حاصل شود که هیچ زگیل جدید وجود ندارد. اگر شما یک سیستم ایمنی سرکوب شده به هر علتی مانند ایدز دارید، ممکن است زگیل ها از بین نروند.

بهترین راه درمان زگیل تناسلی مقعدی

بنابر شدت درگیری و گرفتاری مقعد درمان پیشنهاد می شود.

زگیل های خفیف

برای درمان این زگیل ها از سرکه سیب استفاده کنید. این عمل رو باید هر 8 ساعت انجام داد. اگر زگیل ها رفع شدند که خب راه درمانی موثر بوده ولی اگر رفع نشدند هنوز بهترین راه درمان این موضوع کرایوتراپی است.

سرکه سیب و درمان نعوظ

منتشر شونده

اگر زگیل ها منتشر شونده بوده اند ولی هنوز به داخل مقعد فرو نرفتند هنوز بهترین راه درمان کرایو است.

بسیار منتشر شونده

راه درمان برای سومین نوع زگیل مقعدی زمانی که زگیل ها به داخل مقعد رفته اند و روده را درگیر کردند مقداری سخت است. این افراد باید در ابتدا کولونوسکوپی شوند که خدایی نکرده سرطان روده به سرغشان نیاید. درمان برای آن دسته از زگیل هایی که در بیرون دیده می شود همچنان کرایو است.

نکته:

تیغ زدن ، کوتر و حرارت ، و مخصوصا لیزر چون بخار تولید میکند و ممکن است که این بخار ها به داخل بدن بروند و داخل رو هم درگیر کند، توصیه نمی شود مگر اینکه از یک ساکشن قوی استفاده شود که همه ی هو را به داخل خود بکشد و از محیط دور کند. بطور کلی بهترین راه درمان کرایوتراپی است.

یک عده دوستان میفرمایند که کرایو سبب انتشار می شود. ولی شما دقت کنید: وقتی شما یک منبع پر از ویروس و آلودگی دارید این قسمت رو حرارت میدهید؛ اگر یک ساکشن قوی نداشته باشید باعث انتشار و متصاعد شدن بدتر این ویروس ها به داخل هوا و در نتیجه بافت داخلی بدن می شوید. در صورتی که کرایو باعث انجماد زگیل می شود و تصاعدی ندارد.

آیا درمان خانگی برای از بین بردن زگیل ها موثر است؟

هماطور که در قبل برای انواع زگیل های مقعدی بحث شد؛ بهترین راه درمان برای زگیل های خفیف سرکه سیب است که با آعشته کردن آن به پنبه و مالیدن هر 8 ساعت آن به پوست جواب خوبی را میدهد و میتوان به عنوان درمان خانگی از آن استفاده کرد.

برای زگیل های منتشر شونده درمان خانگی برای این گروه توصیه نمیشود.

برای بسیار منتشر شونده اصلا درمان های خانگی تاثیری بر روی درمان کامل این بیماری ندارند.

مطلب مرتبط: درمان زگیل تناسلی

پیشگیری از زگیل تناسلی مقعدی

واکسن زگیل تناسلی

پیشگیری به اندازه پرهیز از فعالیت های جنسی مهم است. با این حال گزینه های دیگری نیز وجود دارد:

  • فعالیت جنسی خود را با یک شریک جنسي محدود کنید. داشتن چندین شریک خطر قرار گرفتن در معرض HPV را افزایش می دهد و باعث ایجاد زگیل مقعدي می شود.
  • آزمایش بيماري هاي منتقله جنسي را انجام دهيد. خود و شریک جنسي خود را به طور مرتب از نظر بيماري هاي منتقله جنسي بررسی کنید. اگر متوجه شديد که شما یا شریک جنسي تان دارای بيماري منتقله جنسي یا HPV هستید، از فعالیت های جنسی خودداری کنید.
  • هنگام انجام فعالیت های جنسی از کاندوم استفاده کرده و از بهداشت شخصي را رعايت کنید. همانطور که قبلاً گفته شد، زگیل مقعدي می تواند ناشی از تماس با دست نيز باشد.

زگیل های مقعد حتی پس از درمان به ظاهر موفق می توانند دوباره برگردند. پزشک شما ممکن است مجددا برای ارزیابی های زودرس موثر در فواصل منظم پس از درمان شما را معاینه کند. هیچ آزمایش خوبی برای غربالگری HPV وجود ندارد و در حال حاضر آزمایش HPV به طور معمول توصیه نمی شود. CDC توصیه می کند که پسران و دختران قبل از اینکه در معرض HPV قرار گیرند برای پیشگیری از ابتلا به آن در 11 یا 12 سالگی واکسینه شوند.

مطلب مرتبط: پیشگیری از زگیل تناسلی

شما می توانید خطر ابتلا به HPV را از طریق پرهیز از تماس جنسی، استفاده از کاندوم یا محدود کردن تعداد شرکای جنسی کاهش دهید. با این حال، کاندوم به طور کامل از HPV محافظت نمی کند و ممکن است HPV را حتی با یک شریک جنسی هم دریافت کنید. HPV بسیار رایج است و اکثر مردم این ویروس را در برخی موارد در زندگی خود دریافت می کنند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی زگیل تناسلی مردان

جلوگیری از ابتلا مجدد به این زگیل ها

در بعضی موارد، ممکن است زگیل ها پس از برداشتن موفقیت آمیز ، مجدد عود کنند ، زیرا ویروسی که باعث ایجاد زگیل می شود، اغلب در حالت خفته در پوست باقي مى مانند. هر چند وقت یکبار باید زگیل را معاینه کنید، پس با پزشک خود مشورت کنید. برای جلوگیری از شیوع بیشتر HPV ، انجام روابط جنسی ایمن توصیه می شود و شامل پرهیز جنسی ، محافظت با کاندوم یا محدود کردن تماس جنسی با يك شریک جنسى می باشد. به عنوان احتیاط ، شرکای جنسی باید حتی در صورت نداشتن علائم ، زگیل و سایر بیماری های منتقله از راه جنسی را نیز بررسی کنند. پزشک ممکن است به شما توصیه کند که آزمايش سایر بیماری هاى منتقله جنسي را نيز انجام دهد.

بطور کلی وقتی که زگیل ها درمان شد در 80 درصد مواقع دیگر برنمیگردند ولی در 20 درصد مواقع دوباره برمیگردند که باید تحت نظر پزشک معالج باشید.

توصیه های بهداشتی برای زگیل مقعدی

زمانی که زگیل را کرایو کردید، چون مقعد در جایی است که فرد مدفوع میکند و در معرض آلودگی می باشد، آعشته به انواع عفونت ها و میکروب ها است. لذا توصیه ی ما این است که حتما این مکان باید تمیز نگهداری شود. همچنین از پماد های ترمیم کننده بعد از کرایو باید استفاده کنید. توصیه می شود هر 8 ساعت مخصوصا زمانی که مدفوع کردید با نرمال سالین یا سرم شستشو مکان رو تمیز کنند و بلافاصله مقعد را به پماد مربوط (پماد زینکونساید که بهترین است و یا پمادهای ترمیم کننده ی دیگر) آغشته کنند.

مسئله ی بعدی این است که اون مکان رو حتما باید پاک نگه دارید. مسئله ی دیگه اینه که حتما باید اونایی که زگیل مقعدی شدید و منتشر شونده میگیرند باید آنتی بیوتیک مصرف کنند. بهترین آنتی بیوتیکی که برای این افراد تجویز می کنیم. سیپروفلاکسین 500 است که هر 12 ساعت مصرف میکنند. این افراد باید هر هفته به پزشک مراجعه کنند تا زگیل ها به طور کامل از بین بروند.


پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران

3.2/5 - (10 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Atieh شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام دكتر من ١ هفتس از ناحيه مقعد دچار سوزش شدم من يبوست هم دارم،
    الان خودمو نگاه كردم نميتونم متوجه بشم اين خراش هست يا ممكن مريضي باشه؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، در این عکس زگیل نیست
  • تصویر کاربر زری دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام‌ اقای‌ دکتر‌ ممنون‌ میشم‌ پاسخ‌ بدید‌ بنده‌ هنگام‌ دفع‌ مدفوع‌ یک‌ زائده‌ از‌ داخل‌ مقعد‌ از‌ ناحیه‌ داخل‌ رکتوم‌ بیرون‌ میزنه‌ ولی‌ اطراف‌ مقعد‌ یا‌ هیچ‌ جای‌ دیگه‌ زائده‌ یا‌ جوش‌ نداره‌ میخوام‌ بدونم‌ به‌ نظر‌ شما‌ این‌ زائده‌ میتونه‌ زگیل‌ باشه‌ یا‌ پولیپ‌ رکتومه‌ عکس‌ رو‌ خدمتتون‌ ارسال‌ کردم‌ ممنون‌ از‌ صبر‌ شما‌ بابات‌ خواندن‌ این‌ مطلب‌ و‌ پاسخگویتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشه ولی با توجه به توضیح شما قاعدتا همورویید (بواسیر) می باشد
  • تصویر کاربر A دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من1 سالی است که هرماه یک بار التم زخم و پوسته پوستع میشه و خون میاد و خارش شدیدی دارم یک هفته پماد استفاده میکنم خوب میشه ولی باز 1 ماه بعد همین مشکل تکرار میشه و خارش و درد شدیدی داره و خون میاد گاهن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنین
  • تصویر کاربر نگار جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام دکترمن ۲۸سالمه ومجردم امروز فهمیدم زگیل مقعدی دارم دکترمحلول اسیدی داده روزی دوبارخواستم بدون چقد طول می‌کشه خوب بشم خیلیی نگرانم هیچ راه دیگه آبی براانتقال زگیل مقعدی نیست غیررابطه جنسی استرس دارم خانوادم متوجه بشن توروخدا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      بیایید کرایو کنم درست میشود تیغ زدن ولیزر باعث پخش آن میشود با شماره 02122642744 09351142080 تماس تا وقت ‌کرایو داده شود
  • تصویر کاربر نیکی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر کرمی بزرگوار.
    اقای دکتر من دوبار با فاصله ی 5 روز رابطه مقعدی داشتم. هردو بار هم کمی خونریزی داشتم. دفعه اولم هم بوده. نزدیک قاعدگی هم هستم. میخواستم بدونم ایا عفونتی دارم؟ بیماری خاصی دارم؟ چون کمی دل درد هم دارم همراه با گاهی اوقات حالت تهوع. میشه راهنماییم کنین. ممنونم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام. رابطه ی مقعدی خطر ایجاد پارگی های مقعد و عفونت دارهگ این کار توصیه نمیشه. در صورت ایجاد علایم باید معاینه شوید
  • تصویر کاربر الف جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    با سلام. من دختری 32 ساله هستم. یک سال پیش رابطه از پشت داشتم؛متوجه ضایعات گوشتی اطراف مقعدم شدم.توجهی نکردم تا اینکه تعدادش به 10تا رسید. بعد از یک سال مراجعه کردم به دکتر زنان و ایشون گفتن زگیل تناسلی هست. آزمایش hpv انجام دادم و جوابش منفی شد. با پدوفیلین ضایعات از بین رفتن. قرص آسیکلوویر میخورم الان. میخوام بدونم اگهhpv ندارم،پس اون ضایعات بخاطر چی ظاهر شدن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، وقتی ویروس وارد بدن میشه ، تو بعضی افراد بدن میتونه ویروس رو از بین ببره ، در بعضی ها هم در بدن برای همیشه میمونه. در مورد آقایون مشکلی نیست ، فقط ممکنه ضایعات پوستی ایجاد شه ، ولی در خانم ها علاوه بر ضایعات پوستی خطر سرطان دهانه رحم در آینده وجود داره و از این جهت خانم ها باید سالانه پاپ اسمیر بدن
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      در صورت ایجاد مجدد ضایعات بهترین درمان کرایو هست
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر الف جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    با سلام. من دختری 32 ساله هستم. یک سال پیش متوجه ضایعات گوشتی اطراف مقعدم شدم.توجهی نکردم تا اینکه تعدادش به 10تا رسید. بعد از یک سال مراجعه کردم به دکتر زنان و ایشون گفتن زگیل تناسلی هست. آزمایش hpv انجام دادم و جوابش منفی شد. با پدوفیلین ضایعات از بین رفتن. الان میخوام بدونم اگهhpv ندارم،پس اون ضایعات بخاطر چی ظاهر شدن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، وقتی ویروس وارد بدن میشه ، تو بعضی افراد بدن میتونه ویروس رو از بین ببره ، در بعضی ها هم در بدن برای همیشه میمونه. در مورد آقایون مشکلی نیست ، فقط ممکنه ضایعات پوستی ایجاد شه ، ولی در خانم ها علاوه بر ضایعات پوستی خطر سرطان دهانه رحم در آینده وجود داره و از این جهت خانم ها باید سالانه پاپ اسمیر بدن
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      در صورت ایجاد مجدد ضایعات ، بهترین درمان کرایو است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Sami شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر میشه به سوالم جواب بدید ممنون میشم میخوام ببینم خاله یا زیگیل ؟و یه راه حلی بهم پیشنهاد بدین ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود ، لطفا مجددا عکس را ارسال کنید
  • تصویر کاربر نازنین شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام
    من زگیل تو ناحیه مقعد داشتم.ولی الان دوماهه که هیچی تو سطح پوستم نیست.ایا درمان شدم دیگه تو بدنم نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، وقتی ویروس وارد بدن میشه ، تو بعضی افراد بدن میتونه ویروس رو از بین ببره ، در بعضی ها هم در بدن برای همیشه میمونه. در مورد آقایون مشکلی نیست ، فقط ممکنه ضایعات پوستی ایجاد شه ، ولی در خانم ها علاوه بر ضایعات پوستی خطر سرطان دهانه رحم در آینده وجود داره و از این جهت خانم ها باید سالانه پاپ اسمیر بدن
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      بهترین درمان زگیل کرایو هست
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام. من احساس میکنم در ناحیه مقعد خودم زگیل دارم و اصلا نمیدومم چطور میتونم از بینش ببرم. دوستی بهم توصیه قهوه گانودرما کرد و گفت چند نفر رو درمان کرده. اصلا همچین چیزی امکان داره؟ و اصلا نمیدونم شاید بواسیر باشه چون یبوست هم دارم یکماهه. لطفا راهنمایی کنید. خواهش میکنم زود جواب بدید خیلی نگرانم و دکتر مناسب توی شهرمون نیست.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود ، لطفا مجددا عکس را ارسال کنید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      در صورتی که زگیل باشد درمان آن کرایو است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر