انتقال زگیل تناسلی در دختران مجرد ( باکره ) چگونه است؟

در حالی که اکثرا فکر می کنید انتقال زگیل تناسلی، عمدتا از طریق مقاربت مقعد یا واژینال است، مطالعات جدید نشان مى دهند برای انتقال زگیل تناسلی در مردان و زنان نیازی نیست که حتما رابطه جنسی داشته باشید.

زگیل تناسلی در دختر مجرد

علت زگیل تناسلی بدون رابطه چیست؟ ما در شرح انتقال زگیل تناسلی گفتیم که اینها، بیماری های منتقل شونده از طریق تماس جنسی هستند. به این مسئله خیلی باید دقت کنیم. یعنی تماس جنسی هم به این طریق است یعنی مخاط به مخاط. ما یه پوست داریم یه مخاط خب مثلا دهان ما مخاطه ، واژن خانم ها مخاطه، زبان ما مخازه ولی این چیزی که بیرون است پوست است. اگر مخاط به مخاط برخورد بکند این بیماری زگیل تناسلی منتقل میشود.

خب در اینجا سوالی که پیش می آید این است که آیا دختران باکره میتوانند زگیل تناسلی بگیرند؟ جوابشم هم میتواند مثبت باشد هم میتواند منفی باشد.

جواب منفی است! زمانی که دختر خانمی که اصلا تماس جنسی نداشته، چه به صورت تماسی چه به صورت سطحی چه به صورت دهانی. اصلا ارتباط جنسی آلوده نداشته؛ احتمال اینکه این دختر خانم باکره مبتلا به زگیل تناسلی شود، در حد صفر است یعنی امکان پذیر نیست که یه دختری که رابطه ی جنسی ولو اینکه به به صورت سطحی هم باشه نداشته باشد ولی مبتلا به زگیل تناسلی شود؛ مگر اینکه این دختر خانم از طریق اپیلاسیون آلوده از طریق تیغ آلوده اینها ممکن است باعث انتقال زگیل تناسلی به دختر باکره شود.

ولی دختر خانم هایی که باکره هستند و زگیل تناسلی دارند اینها شک نکنند که حتما یک تماس جنسی داشته اند؛ حالا ممکن است این تماس جنسی منجر به دخول نشده باشد ولی خب تماس بوده است این تماس ممکن است باعث انتقال زگیل تناسلی شود ولو اینکه سطحی بوده باشد و یا اینکه ممکن است ارتباط جنسی دهانی داشته باشد. آن فردی که ناحیه ی تناسلی او آلوده است و یا دهانش آلوده است چه مرد به زن چه زن به مرد این تماس مخاط به مخاط یا همان تماس زبان به نقاط آلوده میتواند باعث انتقال زگیل تناسلی شود و نتیجه ی کلام اینکه دختر خانم هایی که پرده دارند به شرطی میتوانند زگیل تناسلی بگیرند به شرطی که تماس آلوده داشته باشند.

حالا این تماس آلوده میتواند به صورت اورال یا دهانی یا به صورت سطحی باشد ولی اگر تماس نداشته باشند فقط به یک شرط میتوانند زگیل تناسلی بگیرند که تیغ آلوده ی فرد مبتلا را در آن ناحیه استفاده کردند و یا اپیلاسیون مناسبی انجام ندادند. ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی در همه جا است و نیاز نیست که یک پزشک آن را به شما بگوید. حدود 79 میلیون آمریکایی در حال حاضر مبتلا به HPV هستند و 14 میلیون نفر دیگر در هر سال آلوده می شوند.  این ارقام اهمیت استفاده از کاندوم را در طول رابطه جنسی نشان می دهد.

مطلب مرتبط: جوش واژن

با این حال، در حالی که اکثرا فکر می کنید HPV عمدتا از طریق مقاربت مقعد یا واژینال پخش می شود، مطالعات جدید چیز دیگری را نشان می دهد، شما می توانید به HPV مبتلا شوید حتی اگر هرگز رابطه جنسی نداشته باشید.

درمان خانگی زگیل تناسلی در دختر باکره

مردم درمان های خانگی بی شماری را برای زگیل تناسلی امتحان می کنند که البته بیشتر آنها، تاثیر درمانی ندارند. برخی افراد، سیر و یا خمیر درست شده از بکینگ پودر و روغن کرچک را روی زگیل ها می مالند. برخی دیگر، قرص های ویتامین C را به صورت پودر دراورده و روی زگیل قرار می دهند. گاهی نیز پنبه آغشته به آب آناناس را روی زگیل می گذارند.

استفاده طولانی مدت از نوار چسب نیز طرفداران خود را دارد، اگرچه شواهد استفاده از آن را تأیید نمی کند. اما ببینیم از نظر دکتر کرمی، استفاده از سرکه سیب و یا پماد آلدرا موثر است؟

تاثیر بکارت بر انتقال زگیل تناسلی

این مطالعه به بررسی داده های 51 مورد دیگر درگیری با HPV پرداخته و نشان داد که ویروس در 51 درصد زنان باکره وجود داشت.

آیا ممکن است زگیل تناسلی از راه دهان انتقال پیدا کند؟

بله همانطور که گفته شد بعضی از  زنان باکره ممکن است آن را از راه دهان _تناسلی گرفته باشند، بقیه افراد احتمالا آن را از تماس دست به ناحیه تناسلی گرفته اند. حتی اگر شما با شخص دیگری رابطه ی نامتعارف انجام دهید، علم می گوید شما می توانید ویروس را به راحتی انتقال دهید و دریافت کنید.

انتقال زگیل تناسلی از طریق تخت معاینه

اما جالب تر از آن این است که محققان معتقدند که زنان HPV را از تخت های معاینه پزشکی کثیف و دیگر مکان های نسبتا عمومی مانند باشگاه نیز می گیرند. دفعه ى بعد که روی نیمکت عمومی در اتاق رختکن با لباس زیر می نشینید در این مورد فکر کنید. باور کنید یا نه، بیش از 100 نوع از HPV در سطوح خارجی می خزند، و واقعیت این است که درصد عظیمی از جهان این ویروس را دارد و این بدان معناست که می تواند از راه های دیگری هم در کنار تماس جنسی گسترش پیدا کند.

انواع زگیل تناسلی

با توجه به این دانش جدید شما می توانید HPV را فقط در تماس با سطوحی که تماس تناسلی آلوده داشته اند، بگیرید پس فقط در مکان های عمومی که با حفاظت کم یا بدون حفاظت از دستگاه تناسلی نشسته اید، مراقب باشید. اگر تخت معاینه پزشک تمیز به نظر نمیرسد، از پرستار بخواهید روکش روی تخت را تعویض کند یا خودتان آن را انجام دهید.

آیا انتقال زگیل تناسلی از طریق استخر واقعیت دارد؟

انتقال زگیل تناسلی در استخر

شنا کردن در آب استخر تاثیری در انتقال زگیل تناسلی ندارد ولی اگر می خواهید از اتاق بخار یا سونا در باشگاه استفاده کنید، این احتمال را در نظر بگیرید که اخیرا تمیز نشده و تا زمانیکه آنجا هستید، روی یک حوله بنشینید.

نکته مهم این است که فقط درصد کمی از این گونه های HPV می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود و اغلب به زگیل های تناسلی منجر می شود که، قطعا ناخوشایند است ولی به اندازه سرطان بد نیست. به این ترتیب، باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا HPV را از بین ببرید تا از عوارض جدی آن بعدا در زندگی جلوگیری کنید.

آیا زگیل تناسلی به جنین منتقل می شود؟

انتقال زگیل تناسلی و بارداری

خیر، بر اساس مطالعات  انتقال ویروس زگیل تناسلی به هیچ وجه از طریق جفت به بچه منتقل نمی شود و لذا شما با خیال راحت می توانید اقدام به بچه دار شدن نمایید.

مطلب مرتبط: درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی

نقش واکسن گارداسیل 9واکسن HPV

 پسران و دخترانی که 11 یا 12 ساله هستند، باید واکسن های HPV را دریافت کنند. درست است که از تمام انواع عفونت HPV جلوگیری نمی کند ولی می تواند شما را در مقابل بسیاری از انواع جدی تر محافظت کند. زنان بالای 21 سال باید به طور منظم غربال گری سرطان گردن رحم را انجام دهند تا این که بدانند به ویروس مبتلا شده اند یا نه. تشخیص زود هنگام سلول های سرطانی تنها راه جلوگیری از گسترش کامل سرطان است.

مطلب مرتبط: واکسن گارداسیل

بله، این اطلاعات جدید تا حدودی دلهره آور است، اما فقط به این معنی است که شما باید کمی بیشتر آگاه باشید و ویزیت سالانه پزشك را در تقویم خود نگه دارید.
پروفسور حسین کرمی فوق تخصص زگیل تناسلی در تهران
 
4.1/5 - (11 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Soli سه شنبه ۱۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من رابطه مقعدی داشتم .بعد از رابطه ضایعه پوستی مثل زگیل در مقعدم ایجاد شده .میتونید مشاوره بدید این زگیل تناسلی هست و باید چه درمانی انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      مشکوک به زگیل است البته باید از نزدیک رویت بشه گاهی اوقات اینها با اسکین تگ اشتباه میشه
    2. تصویر کاربر Soli سه شنبه ۱۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      آقای دکتر در حال حاضر امکان مراجعه به پزشک رو ندارم آیا شما دارو یا پمادی تجویز میکنید؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      اگر زگیل باشه دارو و پماد توصیه نمیشه بهتر کرایو کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۱۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من چند وقت پیش حین شیو کردن متوجه این ضایع در کشاله رانم شدنم.پیش یه دکتر مجاری ادراری رفتم زیاد دقت نکرد و گفت به خال میخورهیه برستگی خیلی ریز داره فشار میدم یه کمی درد میگیره الان با حساس شدن و توجه متوجه اون ضایعه کوچیک پایین شدم تشخیصتون چیه دکتر زگیل هستش؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      برجسته است ؟
    2. تصویر کاربر امیر دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      خیلی کوچیکه نمیتونم تشخیص بدم ولی فک میکنم یه کمی برجستگی دارن
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      بعید است زگیل باشه احتمالا کیست هست
    4. تصویر کاربر امیر دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      هردوتاشون دکتر؟هم خان هم برجستگی کوچیک پایین؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      ضایعه بالا باید از نزدیک رویت بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب
    آقای دکتر بنده آقا هستم متاهل و 41 سال سن دارم با مراجعه به پزشک و انجام عمل کرایو الان یک ماه گذشته و فقط جای زگیل ها بصورت لکه مونده حالا سوالم از حضورتون اینه که این لکه ها ازبین میره ؟ واینکه تا چه مدت زمان نمیتونم رابطه جنسی داشته باشم و همسرم نیز هیچ گونه علایم هم ندارند لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام لکه ها بستگی به وسعت زگیل دارند ولی معمولا بعد از دو هفته از بین میره مگر شواهد عود داشته باشه و اگر ضایعه فعال نداشته باشید میتونین رابطه برقرار کنین
  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی من ۹ ماه هس عقد کردم و تازه متوجه شدم زگیل تناسبی دارم و در مقعد و وژانم در مقعد شدتش زیادتر هس روی پوست و یک ماه پیش با همسرم رابطه داشتم البته سطحی و تا الان هچ چیزی مشکوکی ایجاد نشده احتمال داره ویروس به اون انتقال پیدا نکند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      هم احتمال انتقال هست هم نیست . به طور کلی این ویروس در رابطه جنسی و تماسی منتقل میگردد
    2. تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      امکان داره ویرویس به اون انتقال داده شود ولی مشخص نشود .کلا برای اقایان خطرناک است (منظورم مث خانما که باعث سرطان این چیزا بشه)
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      خیر برای اقایان خطر ندارد فقط ناقل میشوند . زگیل یک ماهه ایجاد نمیشه زمان میبرد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سمیرا98 یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    آیا رابطه سطحی بدون هیچ دخولی، موجب انتقال زگیل تناسلی میشه؟ چند مدت پیش یه جورایی مورد تجاوز قرار گرفتم، ولی در حد سطحی، و از طریق انتقال بزاق دهان طرف مقابل به دهان یک نفر دیگه امکان انتقال هست؟ از طریق لمس الت تناسلی هر دو طرف چه طور؟ ببخشید ازون روز استرس شدید گرفتم من باکره هستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۵ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      بله اگر ضایعه روی الت باشد انتقال می یابد
  • تصویر کاربر سارا جمعه ۲۳ تیر ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من کلاس شنا میرم و موقع شنا به خانومی( مایو غواصی داشتن بیکینی نبود ) حس کردم که باهام برخورد کردن از روی مایو آیا امکان انتقال زیگیل تناسلی هستش؟؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ تیر ۲( 8 ماه پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر سارا شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    پس از تست پاپ اسمیر مشخص شده من hpv ۱۶ دارم اما هیچ ضایعه در ناحیه تناسلی نمی‌بینم،تنها علائمی که دارم بوی نامطبوع واژن هست و لکه بینی بعد از رابطه،آیا خفیف هست؟ممکنه تست اشتباه باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      خیر اگر ۱۶ در پاپ اسمیر مطرح شده باید کولپوسکوپی شوید
  • تصویر کاربر فااااااطمه دوشنبه ۲۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دختر ۲۳ ساله هستم مجرد بدون هیچ رابطه جنسی هیچی، یه مدتیه بیکینی لیزر موهای زائد میکنم دو هفته ایی میشه یه برامدی در بالای قسمت لابیا احساس میکنم بدون هیچ درد و خارشی در وضعیت ثابت خیلی میترسم زگیل تناسلی باشه خیلی استرس دارم بخاطر محدودیت به پزشک ام نمیتونم مراجعه کنم 😭 تورو خدا کمک ام کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      زگیل نیست
  • تصویر کاربر رضایی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام .من به تازگی متوجه شدم زگیل تناسلی دارم و خب فریز انجام دادن.من مدتهاست یک ضایعه گوشتی مانند کوچک و دایره ای شکل پشت لبم دارم بدون درد و علائم دیگه.خواستم بدونم ممکنه به زگیل دهانی مبتلا شده باشم.سکس دهانی هم داشتم.اما تا جایی که به یاد دارم ضایعه مال قبل از سکس دهانی من هست.تصویر ضایعه رو هم ارسال کردم خدمتتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      سلام زگیل نیست
    2. تصویر کاربر رضایی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      آقای دکتر این ضایعه های اطراف واژنم رو شما زگیل تشخیص میدید؟؟همراه با درد و سوزش هست
      من پارتنرم هیچ گونه زگیل و زائده ی روی قسمت تناسلیشون ندارن و حدود ۴ ماهه رابطه داریم
      و رابطه با پارتنر قبلیم هم حدودا به ۱ سال و نیم پیش برمیگرده
      رابطه دخولی هم نداشتم
      ممنون میشم راهنمایی کنید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      خیر زگیل نیست
    4. تصویر کاربر رضایی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      با اینحال پزشک برای از بین بردنشون فریز انجام دادن . مشکی واسم پیش نمیاد؟؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ خرداد ۲( 9 ماه پیش)
      خیر
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مینا جمعه ۵ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام میخواستم بدونم رابطه محافظت نشده داشتم و بعدا متوجه شدم که ممکنه طرف مقابلم مبتلا به اچ پی وی باشه بااینکه هیچ ضایعه ای ندیدم.میخواستم بدونم بعد از رابطه چه مدت منتظر بشم و برم تست اچ ای وی بدم.همون موقع نشون میده اگه داشته باشه یا دوره کمون داره،
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      ازمایش پاپ اسمیر یک ماه بعد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      مابقی ازمایشات ارزشی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر